Заголовок тимчасово відсутній
Так, є.
1. Якщо офіс придбано виключно з метою здачі в оренду, то в такому разі в бухобліку його слід класифікувати як інвестиційна нерухомість і обліковувати на субрахунку 100. Адже згідно з п. 4 НП(С)БО 32 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0823-07#o19 інвестнерухомістю вважають нерухомість (земельні ділянки,
споруди, будівлі (частини будівлі) або їх поєднання), утримувані власником або орендарем відповідно до договору фінансової оренди з метою отримання орендних платежів та/або збільшення власного капіталу, а не для використання у виробництві та постачанні товарів, при наданні послуг та для адміністративних цілей або продажу в процесі звичайної діяльності.
А згідно з п. 5 НП(С)БО 32 до інвестнерухомості відносять, зокрема, будівлю, яка є власністю підприємства (або як право користування будівлею, утримуваною підприємством) та надана в оренду за однією чи кількома операційними орендами чи будівлю, яка не зайнята, але утримується для надання в оренду за однією чи кількома операційними орендами.
2. НП(С)БО 32 передбачає два підходи до оцінки інвестнерухомості на дату балансу:
1) за справедливою вартістю, якщо її можна достовірно визначити
або
2) за первісною вартістю, зменшеною на суму нарахованої амортизації з урахуванням втрат від зменшення корисності та вигод від її відновлення.
Отже, якщо Ви оберете оцінку за первісною вартістю, то можете амортизувати таку інвестнерухомість за загальними правилами. Якщо ж Ви оберете можедь обліку інвестнерухомості за справедливою вартістю, то в такому разі її не амортизують. Сума збільшення або зменшення справедливої вартості інвестиційної нерухомості на дату балансу відображається у складі іншого операційного доходу або інших витрат операційної діяльності відповідно (п. 22 НП(С)БО 32).
3. Якщо оренда - основний вид діяльності, то в такому разі дохід від оренди слід показувати на субрахунку 703 (Дт 377 Кт 703), а відповідно собівартість орендних послуг (наприклад, до неї, як мінімум, може бути включено амортизацію офісу, зданого в оренду) доречно формувати на рахунку 23 (Дт 23 Кт 131) із подальшим списанням їх на субрахунок 903 (Дт 903 Кт 23).
Якщо оренда для Вас - не основний вид діяльності, то дохід від неї слід показувати на субрахунку 713 (Дт 377 Кт 713). Так, згідно з Інструкцією № 291 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0893-99#n840 на субрахунку 713 "Дохід від операційної оренди активів" узагальнюється інформація про доходи від оренди (крім фінансової) майна, якщо ця діяльність не є предметом (метою) створення підприємства.
При цьому амортизацію в такому разі (коли оренда - не основний вид діяльності) для буоблікової рівноваги доцільно показувати на субрахунку 949 (Дт 949 Кт 131).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Де знайти списки ФОПів для перевірки у 2026 році
Врахування відпустки за свій рахунок при звільненні працівника
Штраф за відсутність медогляду: що потрібно знати роботодавцям
Компенсація за невикористану відпустку: правила та терміни виплати
Чи може працівник написати заяву на компенсацію невикористаної щорічної основної відпустки …
Влаштування на основне місце роботи та сумісництво одночасно можливе
Премія до свята: чи нараховується поверх мінімальної зарплати
Бронювання власників ТОВ: чи можливо забронювати обох
Облік щомісячних платежів ПДВ: витрати або податковий кредит
Чи потрібно нараховувати ПДВ при списанні кредиторської заборгованості
Оподаткування новорічних подарунків: ПДФО, ВЗ, ЄСВ та ПДВ
працівник отримав новорічний подарунок вартістю 1000 грн (в т.ч ПДВ)+ …
Оплата добових при закордонному відрядженні: нюанси та нормативка
Підготовка ФОП до обов’язкової реєстрації платником ПДВ у 2026 році
Нарахування ЄСВ на нецільову благодійну допомогу: обмеження та нюанси
Як ФОП правильно оформлює накази про робочий час
Вибір способу оплати в фіскальному чеку для Глово
ресторан співпрацює з сервісом доставки глово: клієнти оплачують за замовлення …
Коригування податкової накладної після скасування акта: що робити
Включення ПДВ в кредит при оплаті в неробочий день
Чи може ФОП на спрощеній системі надавати послуги нерезидентам
Оформлення стажування для працівника ФОП: поради та нюанси
ФОП 2 групи. Має торгівельне місце. Є термінал, пРРО. Планує …

