Заголовок тимчасово відсутній
Про використання платниками податків – юридичними особами міжнародних сервісів електронного документообігу
Пресслужба Державної податкової служби України надавала таке повідомлення (опубліковано 23 серпня 2024 о 17:02, https://tax.gov.ua/media-tsentr/novini/815411.html):
"З питань використання платниками податків – юридичними особами як суб’єктами електронного документообігу міжнародних сервісів електронного документообігу, зокрема сервісу «DocuSign», для цілей оподаткування (в частині підписання зовнішньоекономічних договорів (контрактів) та інших документів, пов’язаних із їх виконанням, первинних документів) на запит ДПС Міністерством цифрової трансформації України надано роз’яснення.
Мінцифри зазначає, що відповідно до частини першої статті 205 Цивільного кодексу України правочин може вчинятися усно або в письмовій (електронній) формі. Сторони мають право обирати форму правочину, якщо інше не встановлено законом.
Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо його зміст зафіксований в одному або кількох документах (у тому числі електронних), у листах, телеграмах, якими обмінялися сторони, або надсилалися ними до інформаційно-комунікаційної системи, що використовується сторонами. У разі якщо зміст правочину зафіксований у кількох документах, зміст такого правочину також може бути зафіксовано шляхом посилання в одному з цих документів на інші документи, якщо інше не передбачено законом. Правочин вважається таким, що вчинений у письмовій формі, якщо воля сторін виражена за допомогою телетайпного, електронного або іншого технічного засобу зв’язку. Використання при вчиненні правочинів факсимільного відтворення підпису за допомогою засобів механічного, електронного або іншого копіювання, електронного підпису або іншого аналога власноручного підпису допускається у випадках, встановлених законом, іншими актами цивільного законодавства, або за письмовою згодою сторін, якій мають міститися зразки відповідного аналога їхніх власноручних підписів, або іншим чином врегульовується порядок його використання сторонами (стаття 207 Цивільного кодексу України).
Закон України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги» регулює відносини, що виникають між юридичними, фізичними особами, суб’єктами владних повноважень у процесі надання і отримання послуг електронної ідентифікації, гаманців з цифровою ідентифікацією та електронних довірчих послуг, процедури надання таких послуг, нагляду і контролю за дотриманням вимог законодавства у сферах електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг. Законами України можуть встановлюватися особливості правового регулювання електронної ідентифікації та надання електронних довірчих послуг у певних сферах суспільних відносин (стаття 2 Закону України «Про електронну ідентифікацію та електронні довірчі послуги»).
Так, первинні документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов’язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади і прізвища (крім первинних документів, вимоги до яких встановлюються Національним банком України) осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції. Первинні документи, створені автоматично в електронній формі програмним забезпеченням інформаційно-комунікаційної системи, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови наявності накладеного електронного підпису чи печатки з дотриманням вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг. Первинні документи, складені в електронній формі, застосовуються у бухгалтерському обліку за умови дотримання вимог законодавства про електронні документи та електронний документообіг (стаття 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні»).
Разом з тим статтею 6 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг» визначено, зокрема, що для ідентифікації автора електронного документа може використовуватися електронний підпис. Накладанням електронного підпису завершується створення електронного документа. Суб’єкти електронного документообігу використовують електронні підписи та електронні печатки у випадках, встановлених законодавством, або за домовленістю між відповідними суб’єктами.
Електронний документообіг здійснюється відповідно до законодавства України або на підставі договорів, що визначають взаємовідносини суб’єктів електронного документообігу (стаття 14 Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг»).
Відповідно до частин першої, другої статті 15 зазначеного Закону суб’єкти електронного документообігу, які здійснюють його на договірних засадах, самостійно визначають режим доступу до електронних документів, що містять конфіденційну інформацію, та встановлюють для них систему (способи) захисту. В інформаційних, електронних комунікаційних, інформаційно-комунікаційних системах, які забезпечують обмін електронними документами, що містять державні інформаційні ресурси, або інформацію з обмеженим доступом, повинен забезпечуватися захист цієї інформації відповідно до законодавства.
Враховуючи зазначене, Мінцифри робить висновок, що законодавство у сферах електронної ідентифікації, електронних довірчих послуг та електронного документообігу не встановлює обмежень щодо використання електронних підписів, сформованих та накладених з використанням сервісу «DocuSign», в тому числі щодо підписання первинних документів таким підписом, якщо інших особливостей правового регулювання в цій сфері не встановлено законодавством чи на договірних засадах."
Отже, ДПСУ з посиланням на позицію Мінцифри вказує, що якщо сторони погодилися використовувати певний сервіс використання електронний підписів (про це має бути вказано в договорі), то документи, підписані такими електронними підписами будуть мати юридичну силу. Зокрема, це стосується будь-якого сервісу , в т.ч. і вказаних Вами.
Додатково рекомендуємо отримати ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
Внесення запису про зміну прізвища в трудову книжку робітниці
Чи потрібно підвищувати оклади після обнулення індексації зарплати
Чи стосуються КВЕДи 80.10, 80.20 і 80.30 охоронної діяльності
Узагальнення товарів у фіскальному чеку та способи оплати
Алгоритм дій для переходу з ПДВ на ЄП 3 групу
Вибір оптимальної системи оподаткування для манекенниці як ФОП
Як розпочати ведення касової книги для ТОВ з ПРРО
Чи існує посада продавець-касир у сучасних компаніях
Документація для ФОП: сплата без призначення та РРО облік
Сплата ЄСВ за заробітну плату працівника на сумісництві
ПДВ на реалізацію с/г продукції нижче собівартості: нюанси
Чи необхідно підвищувати зарплату відповідно до нової мінімалки
Питання про застосування 7% ПДВ на медичні ваги
ТОВ-платник ПДВ, продаємо різні ваги. Придбали у постачальника медичні …
Розрахунок лікарняних: як визначити зарплату за відпрацьовані дні
Виправлення помилки в декларації з ПДВ: ліміти на дату
В декларації з ПДВ у службовому рядку 19.1 було …

