Заголовок тимчасово відсутній
Підприємство не має права передавати пальне третім особам, в тому числі працівникам. Про це в консультація в ЗІР:
https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=35344, цитую:
операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження) пального не є власним використанням пального таким суб’єктом господарювання, оскільки пальне використовується іншими особами (зокрема, працівниками суб’єкта господарювання);
суб’єкт господарювання здійснює операції з реалізації пального в розумінні п.п. 14.1.212 п. 14 ст. 14 Податкового кодексу України (далі – ПКУ) зі змінами та доповненнями;
приміщення або території, на яких знаходиться пальне, що реалізується іншим особам (зокрема, працівникам суб’єкта господарювання) відповідає визначенню акцизного складу;
суб’єкт господарювання як особа, що здійснює операції з реалізації пального в розумінні п.п. 14.1.212 п. 14 ст. 14 ПКУ, є платником акцизного податку з реалізації пального згідно з п.п. 212.1.15 п. 212.1 ст. 212 ПКУ.
Згідно з п.п. 14.1.212 п. 14.1 ст. 14 ПКУ реалізація пального для цілей розд. VI ПКУ – будь-які операції з фізичної передачі (відпуску, відвантаження), зокрема, пального з переходом права власності на таке пальне чи без такого переходу, за плату (компенсацію) чи без такої плати на митній території України з акцизного складу/акцизного складу пересувного:
до акцизного складу;
до акцизного складу пересувного;
для власного споживання чи промислової переробки;
будь-яким іншим особам.
Ви спитали про списання пального - отже, воно було прибутковано на підприємсві, В такому контексті - відповідь ознозначна: тут відбувається передача пального, навіть якщо це преміювання чи додаткове благо, навіть якщо підприємство як це і потрбіно зробити - буде утримувати з працвників ПДФО , ВЗ та ЄСВ - це буде продаж пального. З відповідними нарахуваннями санкцій, при чому в тому числі за здійснення саме оптової, а не роздрібної торгівлі пальним ( 85 розмірів МЗП), а також за нереєстрацію платником акцизного податку. Тотбто, така ситуація вкрай ризикована, та об'єктивно порушує положення ПАКУ та Закон 3817.
Однак, не все так онозначено: ІПК від 06.12.2024 №5583/ІПК/99-00-09-04-03 вказує, що
якщо Підприємство не здійснює операції з реалізації пального у розумінні пп. 14.1.212 ПКУ, тобто фізичну передачу (відпуск, відвантаження) пального, то Підприємство не є платником акцизного податку з реалізації пального, відповідно у нього відсутній обов’язок, зокрема, реєструватися платником акцизного податку з реалізації пального, складати та реєструвати акцизні накладні, подавати декларацію акцизного податку.
Разом з цим, якщо за даними первинних документів Підприємство здійснює операції з отримання від постачальників та реалізацію покупцям пального за допомогою талонів та / або смарт-карток на пальне, які отримуються та/або надаються як доповнення до видаткових накладних на пальне, у цьому випадку Підприємство є платником акцизного податку у розумінні пп. 212.1.15 ПКУ
Отже, необхідно передивитися умови придбання талонів щодо переходу права власності на пальне. Якщо талони отримані від постачальника на таких умовах, що перехід права власності на пальне відбувається лише в момент заправки, то підприємство не прибуткує пальне, коли отримує талони, і відповідно не списує його та не продає. Воно лише здійснює операцію із талонами, які не є пальним!
Тоді з точки зору ненаявності ліцензії та нереєстрації платником акцизного податку все гаразд: можна передати талони на пальне співробітникам як додаткове благо, премію або частину соцпакету. При цьому підприємство має нарахувати ПДВ на безоплатну передачу, а також оподаткувати вартість таких талонів — ПДФО із натуральним коефіцієнтом, ВЗ 1,5% та ЄСВ 22%, утримати ПДФО та ВЗ із зарплати працівників.
Самі ж талони, коли придбані у постачальника, обліковуються на субрахунку рахунку 203 / талони саме як талони, бо для талонів Інструкція № 291 не наводить іншого варіанту. Але це не буде оприбутковане пальне, і тому передача таких талонів буде виглядати наступним чином:
Дт 949 Кт 377 нарахували допблаго
Дт 377 Кт 203 / талони, передали талони
Дт 949 Кт 651, нрарахували ЄСВ
Дт 661 Кт 6411, 642. утримали податки із зарплати після її звичайного оподтакування
Дт949КТ6412 - ПДВ на безоплатну передачу. , складається дві ПН- одна нульова на неплатника, та друга - на себе, на перевизення мінбази над ціною постачання (тбто, фактично на вартість придбання талонів, за 188.1 ПКУ). Обидві ПН можуть бути зведеними.
У об'єднаному звіті в додатку 4ДФ суми переданих талонів — під ознакою 126, з оподаткуванням ПДФО із коефіцієнтом та ВЗ, а у додатку 1 — однією строчкою із сумою заробітної плати.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно ставити галочку в рядку 081 при звітності
Відповідь АІ відхилено експертом
Уточнюючий звіт: виправлення ІНН у звіті ФОП важливе
Чи потрібно ФОП подавати звіт про інвалідів без діяльності
Відповідь АІ схвалено експертом
Уточнюючий звіт по ФОП: як правильно виправити помилку
Відповідь АІ схвалено експертом
Коли ФОП повинен подати декларацію після переходу на групу
Заповнення податкової накладної на безоплатну передачу товару: нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт про внесок на підтримку осіб з інвалідністю
Виправлення звітності: способи, наслідки та можливі штрафи за помилки
Необхідність формування резерву для ювілейних відпусток працівників підприємства
Є відповідь АІ
Чи потрібно подавати звіт J0500701 для ОСББ без працівників
Чи потрібно подавати звіт J0500701 без найманих працівників
Податківці вимагають дисконтувати фінансову допомогу для оподаткування
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Включення мобілізованих та працівників у відпустці до Додатку 4ДФ
входять всі працівники з якими укладені трудові договори,включаючи мобілізованих?,працівники,які цілий місяць у відпустці без збереження зарплати(воєнний стан)? Чи тільки ті,які показані у Додатку 4ДФ…
Відповідь АІ відхилено експертом
Оподаткування ПДФО та ЄСВ при оренді автомобіля ФОПом
Перехід з "Дія Сіті Стартап" на "Дія Сіті": необхідні дії
Помилки при заповненні звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю
Норматив робочих місць получається 2, середньооблікова кількість штатних осіб з інвалідністю 6, різниця між…
Облік кредиту на поповнення обігових коштів за програмою 5-7-9
Отримали кредит в банку на поповнення обігових коштів по програмі 5-7-9. Відсотки частину повертає держава. Кредит на 3 роки. Суть кредиту такий що в нас є ліміт коштів які ми можемо використовувати на протязі 3 років, з кожним місяцем ліміт кредиту…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно здавати звіти ТОВ за вересень 2026 року
Проблеми з відображенням даних у звіті про кадри
Відповідь АІ схвалено експертом


