Заголовок тимчасово відсутній
Ні, не обов’язково.
Як передбачено ч. 2 ст. 8 Закону про бухоблік https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n113 , питання організації бухобліку на підприємстві належать до компетенції його власника (власників) або уповноваженого органу (посадової особи) згідно із законодавством та установчими документами.
Отже, відповідальність за організацію бухгалтерського обліку та забезпечення фіксування фактів здійснення всіх господарських операцій у первинних документах, збереження оброблених документів, регістрів та звітності протягом установленого терміну, але не менше трьох років, несе власник (власники) або уповноважений орган (посадова особа), який здійснює керівництво підприємством відповідно до законодавства та установчих документів (ч. 3 ст. 8 Закону про бухоблік).
Тож саме на власника покладено обов'язок визначити форму організації бухобліку та забезпечити всі необхідні умови: створити відповідну службу (але не обов'язково), прописати її функції, передбачити комунікації між працівниками підприємства, затвердити наказ про документообіг, у якому будуть перераховані всі первинні документи підприємства, хто відповідальний та в які строки слід створювати ці документи і кому передавати, тощо.
Для забезпечення ведення бухобліку підприємство самостійно обирає форми його організації, встановлені у ч.4 ст. 8 Закону про бухоблік, зокрема введення до штату підприємства посади бухгалтера або створення бухгалтерської служби на чолі з головним бухгалтером.
Посада головного бухгалтера на підприємстві не є обов'язковою. Якщо підприємство невелике і має в штаті лише одну посаду бухгалтера, то вона може називатися просто «бухгалтер», хоча посадові обов'язки цього працівника можуть бути такими самими, що й у головного бухгалтера. При цьому в первинних документах та звітності на місці, де повинен ставити підпис головний бухгалтер, свій автограф в такому разі поставить звичайний бухгалтер.
Як випливає зі ст. 8 Закону про бухоблік, функції головного бухгалтера на підприємстві може виконувати і керівник, при цьому на підприємстві можуть бути і звичайні бухгалтери, які виконуватимуть усю рутинну роботу. У такому разі відповідальність за правильність ведення бухобліку нестиме саме керівник (тому підписи у звітності за головного бухгалтера ставитиме саме керівник).
ДПС повідомляють про особі відповідальну за ведення обліку у заяві форма “1-ОПП. У заяві за формою №1-ОПП із позначкою «Відомості про особу, відповідальну за ведення бухгалтерського та / або податкового обліку» заповнюють поля 1, 2, 4 та 10.
Більше інформації https://7eminar.ua/news/4721-dodatki-do-deklaraciyi-z-podatku-na-pributok-pidprijemstv
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь від 15 хвилин!
Підключіть сервіс «Особистий консультант» та отримайте рішення всіх ваших робочих завдань від найкращих експертів-практиків країни.
ФОП: чи може борг по податку позбавити єдиного податку
Уточнення щодо перепідготовки: виправлення коду 158 в документах
Штрафи за неоподаткування перепідготовки: уточнюючий розрахунок та наслідки
ПДВ при благодійній допомозі: складання ПН та декларація
Коригування ПДВ при поверненні товару під час військового стану
тов, платник пдв, який на період військового стану користується податковою …
Запровадження графіку змінності для нових працівників у ФОП
ФОП узяв до штату 2-х товаришів по роботі: один …
Виправлення помилки в звітності по ЄСВ і ПДФО
Як правильно відображати витрати на послуги Нової пошти
Облік автомобілів: продаж, технічний стан та передача ТЦК
Пільги по ПДВ при постачанні товарів від іноземного фонду
Правила складання РК при поверненні товару та оплаті
Проблеми округлення ПДВ: як виправити відхилення в декларації
Внесення даних у трудову книжку після зміни прізвища працівника
Можливість отримання статусу важливого ФОП для національної економіки
Нарахування компенсуючого ПДВ при зміні сфер діяльності ТОВ
ТОВ (заг.с-ма з пдв) 08.2025 оплатило аванс за …

