Заголовок тимчасово відсутній
Слід мати на увазі, що згідно з п.21 Порядку № 1307 ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#n24 ), «не допускається виправлення даних щодо дати складання податкової накладної та її порядкового номера».
Саме тому доведеться анулювати таку невірну ПН з датою від 23.01.25 р.
У Вашому випадку слід скористатися можливістю складення РК з типом причини 20.
Згідно з п.25 Порядку № 1307 ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#n24 ) його застосування можливо «у разі реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних двох і більше податкових накладних, складених на одну операцію з постачання товарів/послуг…».
Але для цього спочатку слід зареєструвати ПН датою зарахування оплати, так як це є першою подією (п.п.187.1 «а» ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n4528 ).
За несвоєчасну реєстрацію такого РК передбачено застосування штрафу в розмірі 10% суми ПДВ при порушені строку від 31 до 60 кал/днів (п.90 підр.2 розд.ХХ ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n8035 ).
Далі, після того, як у Вас з’явилася ПН вірною датою – можна скласти та зареєструвати РК з типом причини 20 та кодом причини коригування 301.
Такий РК складається наступним чином:
- у верхній лівій частині у графі «Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причин» зазначається тип причини 20;
- у заголовній частині у полі «до податкової накладної» зазначаються дата та номер ПН, яка визначена Вами як зайво складена;
- в розділі Б розрахунку коригування підлягають заповненню графи з 1 по 14; графи 9 та 10 розділу Б не заповнюються;
- відповідні показники кожного рядка зайвої ПН зазначаються зі знаком «–», тобто показники такої ПН виводяться в «0»;
- у графі 2.1 розділу Б зазначається код причини 301;
- у першому інформаційному полі «Інформаційні дані щодо складеної та зареєстрованої в ЄРПН податкової накладної», яке знаходиться під табличною частиною РК, зазначаються дані щодо ПН (дата, номер, реєстраційний номер), яка визначена Вами як вірна ПН.
Застосування такого варіанта виправлення допоможе уникнути перевищення.
Також слід мати на увазі, що згідно з п.44.1 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n1110 ) заборонено формування податкової звітності на підставі показників, які не підтверджені первинними документами.
Саме тому невірна ПН та РК до неї не підлягають відображенню в декларації з ПДВ.
Є відповідне роз’яснення податківців: «…в декларації платником податку зазначаються дані, вказані в складеній на підставі первинних документів податковій накладній. Тому, обсяги постачання товарів/послуг та сума податку на додану вартість, вказані в помилковій (другій) податковій накладній і розрахунку коригування до неї, не підлягають відображенню в декларації» (роз’яснення ГУ ДПС у Львівській області «Як у випадку помилкового складання податкової накладної на операцію з постачання товарів/послуг необхідно відобразити податкові зобов’язання в податковій декларації з ПДВ?» опубліковано 23.06.21 р., посилання на повний текст: https://lv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/477249.html ).
Тому у разі, якщо до складу зобов’язань з ПДВ включені дві ПН – слід подати УР до декларації за січень 2025 року на зменшення зобов’язань з ПДВ
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Заповнення звіту по інвалідам: нюанси щодо розділів 1 та 2
Облік витрат на корпоративну карту: звіт, ПДВ та курс
1) Чи має бути авансовий звіт? 2) Є лише інвойс на оплату, акту…
Відповідь АІ схвалено експертом
Податкова накладна: можливість реєстрації після терміну та наслідки
Порядок відображення в декларації внесення майна в капітал фірми
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок оплати за навчальні збори та донацію працівника
Розрахунковий період липень-серпень 2026.
Цей працівник був прийнятий на роботу 11.08.2026.
У серпні 2026 він відпрацював 15…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запит податківців під час перевірки ФОП: правомірність дій
1. акти та звіти про виготовлення готової продукції та списання матеріалів;
Повідомлення податкової про зміни в директорі та звітуванні
Відповідь АІ відхилено експертом
Можливість надання послуг ТОВ від ФОП на загальній системі
Заповнення електронної форми звіту про внесок на інвалідів
Облік компенсації від IFC у бухгалтерії та податковій звітності
від ОТП лізинг надійшли кошти "Компенсація від IFC згідно програми IFC UNFUNDED RISK SHARING FACILITY AGREEMENT Без ПДВ.
як відобразити компенсацію в бух. і податковому обліку?
Дякую…
Звільнення працівника під час відпустки: нюанси та звітування
Чи потрібен реєстр ТТН при оренді вантажного авто
Запит щодо звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю в Медок
Податкові наслідки неповернутої фінансової допомоги для ТОВ
ТОВ на загальній системі отримував від засновника поворотну фінансову допомогу у 2024 та 2025 роках
Протягом 2026 року жодна сума не була повернута.
1. Які податкові наслідки має така діяльність?
2. Суму неповернутої допомоги слід включити у…
Дата отримання доходу ФОП при інтернет-еквайрингу і відправці
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи можна здавати списані авто на металобрухт без ліцензії
Відображення зовнішнього сумісника у декларації ФОП: графа 9

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок днів відпрацьованих для відрядження працівника у вересні
Розрахунковий період липень-серпень 2026. У липні 2026 працівник відпрацював 15 р.д.
У серпні 2026 працівник відпрацював 22 р.д. (один день він працював у вихідний день…

