Заголовок тимчасово відсутній
Чи потрібно включати помилкову пн та розрахунок коригування в декларацію, щоб уникнути перевищення реєстраційного ліміту у випадку :
1) якщо все в одному періоді (коригування та правильна пн за лютий 2025р зареєструть 18.03.2025р-тоб то терміни реєстрації за лютий)
2)в різних періодіх (правильну пн зареєстрють 18.03.2025, а розрахунок коригування з запізненням після 19.03.2025р
Ні, помилкова ПН та РК не включаються у декларацію з ПДВ.
Помилкові ПН та РК до них в декларації не відображають через те, що дані, наведені в податковій звітності, мають відповідати даним бухгалтерського та податкового обліку платника (Абз. 1 п. 6 розд. III Порядку № 21 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0159-16#n65 ) . Позиція ДПС - обсяги постачання товарів/послуг та сума ПДВ, вказані у ПН\РК, яка складена без факту здійснення господарської операції, не підлягають відображенню в податковій декларації з ПДВ https://lv.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/477249.html .
Такі роз’яснення податківці надають весь час щодо невідображення помилкових ПН та РК у деклараціях. Але на практиці виникає проблема з показником перевищення.
Відповідно, якщо підприємство виявило помилку, зокрема, включивши у лютому 2025 р. ПН, складену на господарську операцію, яка не підтверджена первинними документами, то необхідно скласти РК до помилкової ПН та подати УР до декларації за лютий 2025, виключивши з неї помилкову ПН.
Проте є одне «але». При розрахунку ліміту реєстрації в СЕА ПДВ є показник ∑Перевищ - загальна сума перевищення податкових зобов’язань, зазначених платником у поданих податкових деклараціях з урахуванням поданих уточнюючих розрахунків до них, над сумою податку, що міститься в складених таким платником податкових накладних та розрахунках коригування до таких податкових накладних, зареєстрованих в ЄРПН. Даний показник враховує всі ПН та РК, що складені, включаючи помилкові.
Тобто якщо підприємство подасть УР за лютий 2025 р. та не врахує РК у березні 2025 р., то виникне перевищення ПЗ, яке можна відкоригувати лише при врахуванні ПН та РК в періоді їх складання за умови реєстрації їх без порушення строків.
Якщо підприємство не подасть УР за лютий 2025 та включить РК у декларацію за березень 2025 р., то перевищення не буде.
Отже, є два варіанти:
- Подати УР за лютий та не включити РК у декларацію за березень. Тоді у березні підприємство зменшить реєстраційний ліміт на суму РК і виникне показник перевищення. Повернути цей ліміт не вийде, але всі задекларовані операції будуть відповідати даним бухгалтерського обліку;
- Не подавати УР за лютий та включити РК у березні 2025 р. Тоді є ймовірність нарахування штрафу при перевірці (за недоплату ПДВ через заниження ПЗ за березень) і потрібно бути готовим відстоювати свої права в суді. Одночасно перевіряючі повинні виключити помилкову ПН із зобов’язань лютого 2025, і там виникне переплата на таку ж суму. Але ліміт буде збережено в повному обсязі.
Але є виключення , якщо на одну операцію було виписано дві податкові, то складають РК з типом причини “20” і причиною коригування “301”. При цьому не має значення, в яких періодах складені ці ПН і виправляючий РК. Хоч в одному й тому ж, хоч у різних, регліміт усе одно відновиться.
Цей же принцип виправлення можна застосувати й до помилкової ПН з невірною датою. Для цього потрібно:
- спочатку скласти і зареєструвати правильну ПН (це додатково зніме регліміт);
- потім складаємо РК з типом причини “20” причина коригування “301” і обнуляємо ПН з помилковою датою. Одночасно з цим відновиться регліміт.
Після подання декларації за період складання РК і нової ПН регліміт змінитися не повинен.
Варіант платник обирає відповідно до економічної доцільності. Окремо радимо з даного приводу отримати ІПК, у якому задати питання про те, як зробити так, щоб правильно скласти податкову звітність з ПДВ і при цьому не виникав показник ∑Перевищ.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Заповнення звіту по інвалідам: нюанси щодо розділів 1 та 2
Облік витрат на корпоративну карту: звіт, ПДВ та курс
1) Чи має бути авансовий звіт? 2) Є лише інвойс на оплату, акту…
Облік доходу ФОП при недоплаті за експортний товар
Як ТОВ закрити суму внеску після повернення орендодавцю
Використання пального для генератора: облік та вимоги бухгалтерії
Відповідь АІ схвалено експертом
Податкова накладна: можливість реєстрації після терміну та наслідки
Відповідь АІ схвалено експертом
Амортизація основного засобу при його продажу в жовтні
Податкові та митні наслідки включення роялті у контракті
Порядок відображення в декларації внесення майна в капітал фірми
Як відобразити звільнені від ПДВ обсяги в декларації
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок оплати за навчальні збори та донацію працівника
Розрахунковий період липень-серпень 2026.
Цей працівник був прийнятий на роботу 11.08.2026.
У серпні 2026 він відпрацював 15…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запит податківців під час перевірки ФОП: правомірність дій
1. акти та звіти про виготовлення готової продукції та списання матеріалів;
Повідомлення податкової про зміни в директорі та звітуванні
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Облік витрат на ремонти електростанції: капітальний та поточний ремонти
Відповідь АІ відхилено експертом
Можливість надання послуг ТОВ від ФОП на загальній системі
Заповнення електронної форми звіту про внесок на інвалідів
Облік компенсації від IFC у бухгалтерії та податковій звітності
від ОТП лізинг надійшли кошти "Компенсація від IFC згідно програми IFC UNFUNDED RISK SHARING FACILITY AGREEMENT Без ПДВ.
як відобразити компенсацію в бух. і податковому обліку?
Дякую…

