Заголовок тимчасово відсутній
1. РК не прийняті по причині, що ПН більше 3 років тому складена?
2. РК зупинені, повідомлення про розблокування НЕ приймаються, бо ПН складена більше року тому?
3. РК зупинені, відмовлено в реєстрації? 4. РК зупинені, скаргу НЕ задоволено?
5. РК не прийняті/не подані, бо попередні РК в статусі "зупинені"?
В першому випадку суму ПДВ можна списати, так як «розрахунок коригування до податкової накладної не може бути зареєстрований в Єдиному реєстрі податкових накладних пізніше 1095 календарних днів з дати складання податкової накладної, до якої складений такий розрахунок коригування» (п.192.1 ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4621 )
В другому випадку : слід мати на увазі, що згідно з п.6 Порядку № 520 ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1245-19#n16 ) в редакції на поточний момент, документи на розблокування потрібно подати «протягом 365 календарних днів, що настають за датою складання податкової накладної / розрахунку коригування» - тобто з цього випливає, що слід орієнтуватися на дату складення ПН, але не РК. Разом з цим до внесення змін в Порядок № 520 згідно з наказом Мінфіну України № 527 від 22.10.24 р. ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1664-24#n4 ), які діють починаючи з 19.12.24 р., формулювання п.6 Порядку № 520 було нас тупне: «протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов’язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування» - саме тому податківці орієнтувалися на дату складення ПН, але не РК. Швидше за все у Вас мова йде саме про такий РК з датою до 19.12.24 р. – тому такий РК, нажаль, неможливо розблокувати. Залишається суму ПДВ списати на витрати.
В третьому випадку – ще є можливість подати Скаргу «протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення комісією регіонального рівня» (п.3 Порядку № 1165/2, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1165-2019-%D0%BF#n199 ). Або відразу звернутися до суду – згідно з роз’ясненнями ДПС України, у разі коли отримана відмова комісії, але не подана в строк Скарга – є можливість оскаржити в суді, надавши позов протягом 6 місяців з дати отримання рішення комісії ДПС про відмову в реєстрації ПП: «якщо платник не скористався правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі – ЄРПН) оскаржуються в судовому порядку в шестимісячний строк з дня отримання платником такого рішення від контролюючого органу» (категорія ЗІР 101.18 відповідь на питання «Які встановлено строки оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, якщо до подання позовної заяви не проводилася/проводилася процедура адміністративного оскарження?», посилання на повний текст: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40629 ). Саме тому варто відслідковувати – та коли буде отримана відмова у позові, або строк подання пропущено – тоді виникають підстави для списання ПДВ.
У четвертому випадку: якщо Скаргу не задоволено, залишається можливість судового оскарження. Є відповідне роз’яснення ДПС України: «якщо платник скористався правом на адміністративне оскарження, то рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН оскаржуються в судовому порядку в: тримісячний строк – за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручена платнику податків у строки, встановлені ПКУ» (категорія ЗІР 101.18 відповідь на питання «Які встановлено строки оскарження в судовому порядку рішення контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН, якщо до подання позовної заяви не проводилася/проводилася процедура адміністративного оскарження?», посилання на повний текст: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=40629 ). Тому у разі якщо буде судове рішення на користь податківців, або строк подання пропущено – тоді також виникають підстави для списання суми ПДВ.
В п’ятому випадку – слід чекати розблокування таких попередніх РК. Та у разі якщо минуло 365 кал/днів з дати складення РК (п.6 Порядку № 520, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1245-19#n16 ) – тоді такий РК вже не можна зареєструвати та залишається тільки списати на витрати.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Оподаткування страхування життя працівників: ЄСВ, ПДФО та ВЗ
Чи потрібно звітувати про інвалідів без найнятих працівників
Відповідь АІ схвалено експертом
Алгоритм дій при зміні постачальника ПРРО для бізнесу
Оприбуткування плит OSB: чи потрібно і за якою вартістю
Відповідь АІ схвалено експертом
Включати працівника у звітність під час відпустки за свій рахунок
Звіт про внески на працевлаштування осіб з інвалідністю: необхідність
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оплата через Вестерн Юніон для ФОП: нюанси та правила
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно заповнити додаток 4 до звіту по СПД
Є відповідь АІ
Розбіжності в сумі ЄСВ, ПДФО та ВЗ при подачі звітності
Питання сплати ЄСВ та податкової декларації під час лікарняного
Чи потрібно подавати довідкову податкову декларацію про сплату ЄСВ? Чи потрібно сплати ЄСВ за вересень місяць ( місяць в якому…
Відповідь АІ схвалено експертом
Оплата праці за відрядження для сумісника: як правильно розрахувати
Проблеми з реєстрацією ПН: права покупця та можливі штрафи
Алгоритм дій для ФОП з ПДВ при ризиковому статусі
Виписка податкової на передплату без коригування після повернення товару
Відповідь АІ відхилено експертом
Переоцінка валюти на валютному рахунку: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено експертом
Уточнення щодо подання звіту 4ДФ та недостачі копійок
Оподаткування доходів від продажу товарів через OLX і післяплату
Відповідь АІ відхилено експертом


