Заголовок тимчасово відсутній
Співробітникам будемо надавати саме спорядження ( броніжилети, каски, форму).
Як оподатковуються такі нарахування ПДФО,ВЗ та ЄСВ. Яким коду доходу відображати такі нарахування в 4ДФ.
Розглянемо Ваші питання:
1. В п.п. «в» п.п. 165.1.54 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3699 та п.п. «а» п.п. 170.7.8 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3965 зазначено, що звільняється від оподаткування благодійна допомога в будь-якій сумі (вартості), що надається для закупівлі або у вигляді спеціальних засобів індивідуального захисту (касок, бронежилетів, виготовлених відповідно до військових стандартів), технічних засобів спостереження, лікарських засобів, засобів особистої гігієни, продуктів харчування, предметів речового забезпечення чи інших товарів (робіт, послуг) за Переліком № 112 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/112-2016-п . При цьому важливою умовою надання такої неоподатковуваної допомоги є статус одержувача. Це має бути учасник бойових дій або член його сім’ї. Тобто, якщо працівник уже має статус учасника бойових дій, то таке військове спорядження оподатковується.
Якщо мобілізований працівник не є ані учасником бойових дій, ані членом сім’ї учасника, видана безкоштовно амуніція буде дарунком від роботодавця.
Відповідно до п.п. 165.1.39 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3699 не включається до оподатковуваного доходу вартість негрошових дарунків у частині, яка не перевищує 25 % мінзарплати (у розрахунку на місяць), установленої на 1 січня звітного податкового року (у 2025 році — 2000 грн).
Якщо вартість дарунка перевищує неоподатковувану суму, Тоді різниця оподатковується ПДФО як додаткове благо за ставкою 18 % (лист ДФСУ від 24.02.2017 № 2985/5/99-99-13-02-03-16)
Важливо! Оскільки дохід надається в негрошовій формі, для визначення бази оподаткування ПДФО керуємося п. 164.5 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n3627. Відповідно до цієї норми базою оподаткування є вартість доходу, розрахована за звичайними цінами та помножена на «натуральний» коефіцієнт. При ставці ПДФО 18 % «натуральний» коефіцієнт дорівнює 1,219512.
З доходу, що оподатковується ПДФО, слід утримати ВЗ. Ставка стандартна — 5 %. При цьому до бази оподаткування ВЗ негрошові доходи потрапляють без застосування «натурального» коефіцієнта (ЗІР, категорія 126.05 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42249 )
Щодо неоподатковуваних доходів, то вони від ВЗ звільнені (п.п. 1.7 п. 161 підрозд. 10 розд. ХХ ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n8462).
2. Якщо надається благодійна допомога то у 4ДФ таку благодійну допомогу відображають з ознакою доходу «169».
Неоподатковувану на підставі п.п. 165.1.39 ПКУ вартість негрошового дарунка (її частину) у 4ДФ відображають з ознакою доходу «160». У свою чергу, оподатковувану частину вартості негрошового дарунка з урахуванням «натурального» коефіцієнта показують з ознакою доходу «126».
Якщо просто за заявою працівника оплатити рахунок, виписаний на його ім’я постачальником військового спорядження, виникне оподатковуваний дохід у вигляді додаткового блага (п.п. «г» п.п. 164.2.17 ПКУ). Отже, доведеться утримати ПДФО за ставкою 18 % і ВЗ за ставкою 5 %. У 4ДФ такий дохід відображають з ознакою «126».
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Правильний розрахунок лікарняного: врахування зарплати і відпустки
У вересні до розрахунку лікарняного за січень , яку суму правильно взяти?21620,00 і 1 день? чи повинні…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Організація продажу товару ФОП: КВЕДи, документи та оплата
ФОП на 3-й групі єдиного податку придбав на аукціоні Prozorro товар — BMS-плати (балансири та пристрої захисту акумуляторних батарей) і планує надалі реалізовувати цей товар.
1…
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…

