Заголовок тимчасово відсутній
ПДФО =873 524×18% =157 234,32 грн
ВЗ=873524×5%=43 676,20грн. Дякую
Так, ЄСВ, сплачений за себе, входить у витрати. Але: оскільки у ФОП на загальній системі і витрати, і доходи враховуються тільки по оплаті, а не по нарахуванню, діє таке правило: ЄСВ потрапляє в витрати того періоду (місяця), коли він сплачений, і незалежно від того, чи сплачений він за цей період, поточний або за минулий. Тобто, так як рахуєте ви, не буде повністю вірно — адже ми не знаємо, коли він сплачений. Разом із тим, ФОП на ЗС має право щомісячно самостійно визначати суму доходу для сплати ЄСВ, який сплачує щоквартально за 3 місяці (або в інший термін, але не пізніше ніж до 20 числа місяця, наступного за кварталом, за всі місяці кварталу). Головне, щоб цей самостійно визначений дохід для розрахунку ЄСВ не був меншим ніж мінімальна база (мінзарплата), щоб ЄСВ був сплачений у сумі не менше мінімального внеску. А остаточний розрахунок ЄСВ здійснюється під час подання декларації. Він має бути сплачений до подання декларації або одночасно із нею (зважте, не до кінця терміну подачі, а саме до подання конкретним платником). І при цьому також є правило: якщо сума такого ЄСВ (остаточний розрахунок) сплачується до 20 січня (тобто у законні терміни як для 4 кварталу), така сума увійде у витрати звіітного року (тобто, 2024го). А якщо сплачується після цього терміну — адже до кінцевого терміну подання декларації лишається ще багато днів, і це може відбутися в будь-який момент — то цей сплачений ЄСВ увійде вже у витрати наступного, 2025 року.
ЄСВ рахується по фактичному доходу кожного місяця, тобто можуть бути місяці без доходу. У такому випадку підприємець або не платить ЄСВ зовсім, бо має на це право, або самостійно встановлює суму ЄСВ, але не менше мінімального внеску. Нарахувавши ЄСВ на чистий дохід, зрозуміло, підприємець сплатить його не в цьому місяці, а щонайменше — в наступному, а то й після закінчення кварталу до 20 числа. І ось тоді, коли сплатить, цей ЄСВ лягає у витрати. Також слід враховувати, що максимальна сума ЄСВ обмежується в 2024 році сумою в 15 мінзарплат (в 2025 році буде 20). Отже, якщо в якомусь місяці отримано чистий дохід більше, то сума ЄСВ не дорівнюватиме результату формули "весь ЧД х 0,22".
Тому, порахувати чистий дохід, потім нарахувати на нього ЄСВ та відняти від доходу, щоб отримати базу для ПДФО та ВЗ, не буде вірним підходом. Це буде надто спрощено та привнесе помилки. Слід вести розрахунки за книгою обліку доходів та витрат, а туди ви мали записувати по банку той ЄСВ, який фактично сплатили, за датою сплати. В кінці року відбувається нарахування амортизації, також підбиваються підсумки, і тому остаточна сума чистого доходу та ЄСВ може бути скоригована.
Але в цілому принцип вірний: ЄСВ — це витрати. Сплачений (а не нарахований) ЄСВ віднімається з чистого доходу, і те, що лишилося, є базою для ПДФО та ВЗ.
Раді допомогти, звертайтесь ще!

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Виписка податкової накладної: нюанси оренди та платежів
Наслідки надання послуг між ФОП різних груп оподаткування
Як виправити звіт 4ДФ через невірний ідентифікаційний код
Перехід з 3 групи на 2: обмеження обороту в 2026 році
Обов’язок подання Звіту про внесок на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю
Прошу надати відповідь щодо обов’язку подання Звіту про нарахування, обчислення та сплату внеску на підтримку працевлаштування осіб з інвалідністю.
Звіт мають подавати всі роботодавці, які використовують найману працю чи лише ті, у яких середньооблікова…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно укладати трудовий договір директору за сумісництвом
Відповідь АІ схвалено експертом
Строки виплати відпускних та врахування премій у розрахунках
ФОП 3 групи: сплата податків за нерухомість з рахунку
Відповідь АІ схвалено експертом
Штрафи та пеня за несплату внесків на працевлаштування осіб з інвалідністю
Обов'язки ФОП при імпорті навушників без документів з Китаю
Чи дозволено працювати суміснику 10 годин у суботу
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування зарплати інвалідам: норми, відпустки та облікові питання
Нові додатки для ФОП 3 групи: що потрібно знати
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики відсутності ТТН при продажу товару фізичним особам
Ми юридична особа продаємо товар, виписуємо видаткову накладну : клієнти фопи і фізичні особи десь 10 % , інші клієнти юридичні особи 90 %. Умовно 100 реалізацій в місяць. 97 покупців приізжають і забирають товар самі . Але не просять ттн . Питання, які…
Відповідь АІ схвалено експертом
Електронний підпис на ТТН: можливість та вимоги до печатки
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Звітність при безоплатному договорі з директором: чи потрібна
Винагорода не нараховувалась і не виплачувалась.
Чи потрібно подавати Об'єднану звітність (інших працівників немає)…

