Заголовок тимчасово відсутній
На нашу думку, Ви та Ваш постачальник маєте звернути увагу на такі норми ПКУ
При складанні Пн мають бути заповнені такі реквізити - п. 201.1 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n5052), яка визначає обов`язкові реквізити ПН:
"201.1. ...У податковій накладній зазначаються в окремих рядках такі обов'язкові реквізити:
...е) опис (номенклатура) товарів/послуг та їх кількість, обсяг;
є) ціна постачання без урахування податку;
ж) ставка податку та відповідна сума податку в цифровому значенні;
з) загальна сума коштів, що підлягають сплаті з урахуванням податку;
і) код товару згідно з УКТ ЗЕД, для послуг - код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг; платники податків, крім випадків постачання підакцизних товарів та товарів, ввезених на митну територію України, мають право зазначати код товару згідно з УКТ ЗЕД або код послуги згідно з Державним класифікатором продукції та послуг неповністю, але не менше ніж чотири перших цифри відповідного коду;...
...201.7. Податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс)."
Таким чином, в ПН мають бти чітко вказані - номенклатура послуги, її ціна і кількість.
Якщо в акті вказано дві послуги з окремою номеклатурою та ціною, то такіж дані мають стояти в в податковій накладній, навіть якщо ці послуги мають один код послуги за ДКПП. Адже ПН не є самостійном документом, а складається на підставі даних документа про здійснену господарську операцію - поставку послуг.
Крім того, ст. 201 ПКУ визначає наступне:
"201.10. ...Податкова накладна, що містить помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов’язань, є підставою для віднесення покупцем сум податку до податкового кредиту."
На нашу думку, якщо у Вас є акт на дві послуги "послуги інтернету та користування ІР адресою!, а в ПН "послуги звязку", і ні договором, ні актом не визначалася едина ціна на ці "послуги зв`язку", то у покупця така ПН може бути не визнана як підстава для податкового кредиту.
Позиція ДПСУ
ІПК від 05.06.2024 р. N 3085/ІПК/99-00-21-03-01 ІПК:
"...Після реєстрації податкової накладної в ЄРПН, покупцем було виявлено розбіжність в номенклатурі, зазначеній в такій податковій накладній та актом виконаних робіт (у акті послуги відмічені у чотири строки, в податковій накладній у три строки, загальна сума акта виконаних робіт та податкової накладної однакова). Для виправлення помилки Товариством у квітні 2024 року складено розрахунок коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної (далі - розрахунок коригування) із зазначенням коду причини коригування 104, та виправленими показниками щодо номенклатури, ціни та кількості.
...1) чи виправить розрахунок коригування допущену помилку в розходженні у номенклатурному складі між актом виконаних робіт та податковою накладною?
2), 3) чи має право покупець включити до податкового кредиту суми ПДВ згідно із зареєстрованою в ЄРПН податковою накладною, що містить помилку в номенклатурі, а також розрахунок коригування, складений до такої податкової накладної, та у який термін?
...Щодо питання 1
У разі, якщо платником податку на дату виникнення податкових зобов'язань за операцією з постачання товарів/послуг складено податкову накладну, в якій не зазначено окрему товарну позицію, тобто допущено помилки, внаслідок чого показники (зокрема, номенклатури/ціни/кількості товарів) такої податкової накладної не відповідають первинним (бухгалтерським) документам, складеним за операцією (при цьому умови договору (поставки) не змінювалися та документально підтвердженої зміни номенклатури/ціни/кількості товарів не відбувалось), то така податкова накладна, є такою, що складена з порушенням норм Кодексу та не дає змоги ідентифікувати здійснену операцію.
З метою виправлення помилок, допущених у такій податковій накладній, платник податку:
1) на дату виявлення помилки складає розрахунок коригування до податкової накладної, в табличній частині якого зі знаком "-" відображає показники щодо усіх зазначених в податковій накладній товарів/послуг, номенклатура/кількість/ціна яких не відповідає первинним документам;
2) складає нову податкову накладну, в якій зазначає правильні показники щодо таких товарів (зокрема, номенклатура/кількість/ціна товарів), які відповідають фактично здійсненим операціям, підтвердженим первинними документами. Така податкова накладна складається на дату виникнення податкових зобов'язань платника податку - постачальника.
Щодо питань 2, 3
З урахуванням норм пунктів 198.1, 198.2, 198.3 статті 198, пунктів 201.1, 201.7 та 201.10 статті 201 розділу V Кодексу право на віднесення сум ПДВ до податкового кредиту виникає у платника податку - покупця товарів/послуг на підставі податкової накладної, складеної з дотриманням норм податкового законодавства та зареєстрованої в ЄРПН платником податку - постачальником товарів/послуг на такого покупця за фактом здійснення господарської операції з постачання товарів/послуг на дату виникнення податкових зобов'язань за операцією з постачання таких товарів/послуг, показники якої відповідають первинним (бухгалтерським) документам, складеним за такою господарською операцією.
Таким чином, у ситуації, описаній у зверненні, податкова накладна, складена з порушенням норм Кодексу, показники якої не відповідають первинним (бухгалтерським) документам, складеним за господарською операцією, та розрахунок коригування до неї, яким показники такої податкової накладної приведено у відповідність до первинних документів, не можуть бути підставою для формування податкового кредиту покупцем.
Платник податку - покупець має право віднести суми ПДВ до податкового кредиту за операціями з придбання товарів на підставі податкової накладної, складеної з дотриманням норм Кодексу, показники якої відповідають первинним документам, складеним за операцією(ями), після реєстрації такої податкової накладної в ЄРПН постачальником.
Платник податку - покупець з метою визначення податкового періоду, у якому він має право включити суми ПДВ до податкового кредиту на підставі зареєстрованих в ЄРПН податкових накладних, використовуючи інформацію, що міститься у електронному кабінеті платника податку, може визначати дату реєстрації в ЄРПН таких податкових накладних, та обраховувати граничний термін (період), у якому платник податку має право віднести суми ПДВ до податкового кредиту..."
Додатково рекомендуємо отримати ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Чи потрібно ФОП подавати звіт про інвалідів без діяльності
Відповідь АІ схвалено експертом
Коли ФОП повинен подати декларацію після переходу на групу
Заповнення податкової накладної на безоплатну передачу товару: нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт про внесок на підтримку осіб з інвалідністю
Виправлення звітності: способи, наслідки та можливі штрафи за помилки
Необхідність формування резерву для ювілейних відпусток працівників підприємства
Є відповідь АІ
Чи потрібно подавати звіт J0500701 для ОСББ без працівників
Чи потрібно подавати звіт J0500701 без найманих працівників
Податківці вимагають дисконтувати фінансову допомогу для оподаткування
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Включення мобілізованих та працівників у відпустці до Додатку 4ДФ
входять всі працівники з якими укладені трудові договори,включаючи мобілізованих?,працівники,які цілий місяць у відпустці без збереження зарплати(воєнний стан)? Чи тільки ті,які показані у Додатку 4ДФ…
Відповідь АІ відхилено експертом
Оподаткування ПДФО та ЄСВ при оренді автомобіля ФОПом
Перехід з "Дія Сіті Стартап" на "Дія Сіті": необхідні дії
Помилки при заповненні звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю
Норматив робочих місць получається 2, середньооблікова кількість штатних осіб з інвалідністю 6, різниця між…
Облік кредиту на поповнення обігових коштів за програмою 5-7-9
Отримали кредит в банку на поповнення обігових коштів по програмі 5-7-9. Відсотки частину повертає держава. Кредит на 3 роки. Суть кредиту такий що в нас є ліміт коштів які ми можемо використовувати на протязі 3 років, з кожним місяцем ліміт кредиту…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно здавати звіти ТОВ за вересень 2026 року
Перехід підприємства до нової категорії: звітність та податки
Проблеми з відображенням даних у звіті про кадри
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно здавати пусту декларацію з ПДВ при відсутності операцій
Правила використання оплачуваної перерви гіг-спеціалістами за контрактом
Є відповідь АІ


