Заголовок тимчасово відсутній
Так, на наш погляд, в цьому разі ПДВ має потрапляти до первісної вартості придбаних основних засобів.
У бухобліку саме нарахування розподільчих податкових зобов'язань за п. 199.1 ПКУ - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/ed20241201#n4967 можна показати записом: Дт 643 Кт 641. Таку проводку доречно робити в кінці місяця на дату складання розподільчої зведеної податковиої накладної. При цьому, якщо про повійне використання активів відомо вже одразу під час їх придбання, то в такому разі такий розподільчий ПДВ є сенс включати до вартості куплених активів. Адже суть нарахування розподільчих податкових зобов'язань за п. 199.1 ПКУ передбачає, що платник ПДВ фактично втрачає частину «вхідного» ПДВ. Відповідно на суму нарахованих податкових зобов'язань за п. 199.1 ПКУ сума ПДВ стає невідшкодовуваною. А, як відомо, невідшкодовувана сума ПДВ має бути врахована у складі первісної вартості основних засобів (п. 8 НП(С)БО 7 - https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0288-00#o52).
При цьому враховуючи, що первісна вартість активів формується вже на дату їх придбання, а компенсуючі податкові зобов'язання, як правило, нараховуються тільки наприкінці місяця, то в такому разі можна зробити записи: Дт 15 Кт 643 (у момент оприбуткування основних засобів) та Дт 643 Кт 641 (при складанні зведеної податкової накладної).
Якщо ж про подвійне призначення покупки стало відомо тільки з часом, то тут ситуація інша. Тобто, припустимо, спочатку активи підприємство придбавало для використання в оподатковуваній діяльності (відповідно при їх придбанні податкові зобов'язання за п. 199.1 ПКУ не нараховувалися). Проте згодом підприємство їх почало використовувати в «подвійній» діяльності (одночасно в оподатковуваній і неоподатковуваній діяльності). Тож в такому разі «компенсуючі» податкові зобов'язання підприємство має нарахувати на дату початку фактичного використання активів одночасно в оподатковуваних та неоподатковуваних операціях.
Разом з тим, згідно з нацстандартами після первісного визнання вартість активів може бути змінена тільки в чітко обумовлених випадках. Причому такий випадок як початок використання в неоподатковуваних та оподатковуваних операціях серед НП(С)БО не названий. А отже, чіпати сформовану у минулому первісну вартість активів (і збільшувати/зменшувати її на суму ПДВ), на наш погляд, не можна. Тож в цьому випадку сума податкових зобов’язань, нарахованих за п. 199.1 ПКУ, на наш погляд, без варіантів має потрапляти до складу витрат періоду. У бухобліку це, як правило, показують так: Дт 949 Кт 643.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Чи потрібно ФОП подавати звіт про інвалідів без діяльності
Відповідь АІ схвалено експертом
Коли ФОП повинен подати декларацію після переходу на групу
Заповнення податкової накладної на безоплатну передачу товару: нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт про внесок на підтримку осіб з інвалідністю
Виправлення звітності: способи, наслідки та можливі штрафи за помилки
Необхідність формування резерву для ювілейних відпусток працівників підприємства
Є відповідь АІ
Чи потрібно подавати звіт J0500701 для ОСББ без працівників
Чи потрібно подавати звіт J0500701 без найманих працівників
Податківці вимагають дисконтувати фінансову допомогу для оподаткування
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Включення мобілізованих та працівників у відпустці до Додатку 4ДФ
входять всі працівники з якими укладені трудові договори,включаючи мобілізованих?,працівники,які цілий місяць у відпустці без збереження зарплати(воєнний стан)? Чи тільки ті,які показані у Додатку 4ДФ…
Відповідь АІ відхилено експертом
Оподаткування ПДФО та ЄСВ при оренді автомобіля ФОПом
Як правильно розрахувати нарахування ЄСВ для працівника з інвалідністю
Перехід з "Дія Сіті Стартап" на "Дія Сіті": необхідні дії
Помилки при заповненні звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю
Норматив робочих місць получається 2, середньооблікова кількість штатних осіб з інвалідністю 6, різниця між…
Облік кредиту на поповнення обігових коштів за програмою 5-7-9
Отримали кредит в банку на поповнення обігових коштів по програмі 5-7-9. Відсотки частину повертає держава. Кредит на 3 роки. Суть кредиту такий що в нас є ліміт коштів які ми можемо використовувати на протязі 3 років, з кожним місяцем ліміт кредиту…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Чи потрібно здавати звіти ТОВ за вересень 2026 року
Перехід підприємства до нової категорії: звітність та податки
Проблеми з відображенням даних у звіті про кадри
Відповідь АІ схвалено експертом


