Заголовок тимчасово відсутній
Суб'єкт господарювання — фізична особа -підприємець, який користується газовим опалювальним котлом в нежитловому приміщенні, стає платником екологічного податку, оскільки у нього виникає об'єкт оподаткування — адже котел здійснює викиди забруднюючих речовин у повітря. Проте рентну плату за спеціальне водокористування він сплачувати не буде, оскільки не є первинним водокористувачем та не здійснює безпосередньо водозабір.
Розглянемо це детальніше.
Про екологічний податок. До платників податку належать суб'єкти господарювання, під час провадження діяльності яких здійснюються, зокрема, викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення (пп. 240.1.1 п. 240.1 ст. 240 Податкового кодексу https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n5959).
Отже, як суб'єкт господарювання, ФОП є платником, у якого виникає об'єкт оподаткування, якщо він використовує газовий котел, незалежно від того, чи це його власний котел, чи котел в орендованому приміщенні. Він є платником екологічного податку як особа, що здійснює викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами забруднення. Зауважте, що у разі використання того самого котла в нежитловому приміщенні його власником (фізичною особою) об'єкт оподаткування не виникає.
Податкові зобов'язання виникають з моменту утворення викидів при спалюванні придбаного природного газу, що постачається для функціонування газового котла опалювальної системи, якою обладнано приміщення. Їх обчислюють за обсяги викидів, які утворюються (інвентаризуються) від спалювання природного газу в газовому котлі як енергетичній установці.
Визначення обсягів викидів від спалювання різних видів палива енергетичними установками здійснюється шляхом інвентаризації цих викидів за матеріалами технологічного регламенту або розрахунковим методом (Інструкція про вимоги до оформлення документів, в яких обґрунтовуються обсяги викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, Наказ Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 27 червня 2023 року № 448 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1475-23#Text).
Екоподаток за викиди розраховується щоквартально. Для цього обсяг викидів кожної речовини множиться на ставку екоподатку за 1 тонну, а результати додаються. Ставки податку можна знайти в ст. 243 ПКУ. Зручний розрахунок кількості викидів в залежності від спаленої кількості газу чи іншого палвива з готовими прикладами є на сайті Держстату: https://ukrstat.gov.ua/druk/coment/answer/19_16.htm
Декларація екологічного податку подається щоквартально, протягом 40 календарних днів після закінчення звітного кварталу. Її подають усі платники, які мають стаціонарні джерела забруднення. Виняток передбачено лише для викидів двоокису вуглецю — якщо їх обсяг менший за 500 тонн на рік, екологічний податок не сплачується, і декларацію подавати не потрібно (п. 240.7 ПКУ). Однак це стосується лише двоокису вуглецю, для інших викидів декларація є обов'язковою. А оскільки при спалюванні газу утворюються і інші речовини, то декларацію подавати доведеться.
Про рентну плату за водокористування. Відповідно до пункту 255.1 статті 255 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n11581), платниками рентної плати за спеціальне використання води є первинні водокористувачі — суб’єкти господарювання, незалежно від форми власності. Вторинні водокористувачі, які отримують воду від первинних водокористувачів, не можуть бути платниками ренти за спецводокористування.
Тому, якщо підприємець використовує в нежитловому приміщенні воду з підведеного до будівлі водопроводу, він не є платником рентної плати за спецводокористування.
Заповнення додатку 4 ДФ при безкоштовній передачі товарів дітям
Довіреність для отримання товару: правила та нюанси взаємодії
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики продажу пива без ліцензії для ФОП: наслідки та поради
Дякую…
Уточнення звітності при переведенні бухгалтера на нову посаду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Компенсація витрат на авіаквитки при відрядженні: нюанси та питання
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як врахувати період для лікарняного в умовах суду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання щодо вихідних та оплати праці працівників ФОП
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування ПДВ при безкоштовному розповсюдженні товарів: дати важливі
Відповідь АІ схвалено експертом

