Заголовок тимчасово відсутній
У разі зміни номенклатури передоплатну ПН слід узгодити із первинними документами. Робиться це шляхом складання РК із причиною коригування «Зміна номенклатури» (код «104»). І скласти такий РК податківці радять на дату постачання.
І тут вас можуть чекати такі негаразди:
- постачальник може забаритися із реєстрацією РК. Йому спішити нема куди, адже ПЗ не змінюються, а штраф за реєстрацію нульового РК із запізненням відсутній
- у РК допущено суттєву помилку. Наприклад, у даті складання.
Виходить, що покупець після того, як спливе строк реєстрації нульового РК в ЄРПН втрачає право на ПК за передоплатною ПН. Після постачання первинка (видаткові накладні, акти) вже не збігатимуться зі змістом ПН.
Крім цього, РК на зміну номенклатури складається в разі виправлення несумових помилок у розділі Б ПН. У цьому випадку право на ПК у покупця виникне у періоді складання РК, якщо його зареєстровано своєчасно, або у періоді реєстрації РК, якщо він потрапив у ЄРПН із запізненням. Отже, негаразди тут також досить болючі.
✓ Варіант 1. Не робити жодних маніпуляцій з ПК та продовжувати чекати на реєстрацію постачальником «нульового» РК. Але тут можна вскочити в халепу, якщо податкова перевірка нагряне раніше, ніж РК буде зареєстрований. Податківці цілком можуть «зняти» ПК, аргументуючи це положеннями п. 198.6 ПКУ. Нагадаємо, що відповідно до абз. 1 цього пункту не відносяться до ПК суми податку, сплаченого (нарахованого) у зв’язку з придбанням товарів/послуг, не підтверджені, зокрема, зареєстрованими в ЄРПН податковими накладними/розрахунками коригування до таких податкових накладних. Крім того, згідно з абз. 2 п. 198.6 ПКУ у разі коли на момент перевірки платника податку контролюючим органом суми податку, попередньо включені до складу ПК, залишаються не підтвердженими зазначеними в абз. 1 цього пункту документами, платник податку несе відповідальність відповідно до ПКУ.
Водночас зазначені положення ПКУ дозволяють вважати, що в разі наявності на момент перевірки зареєстрованого РК на зміну номенклатури (навіть якщо покупець зареєструє його із запізненням), податківці мають дати спокій ПК покупця.
✓ Варіант 2. Тим платникам ПДВ, які відрізняються обережністю та не бажають тремтіти, гадаючи, чи встигне РК до перевірки, можна порадити відкласти ПК до періоду, в якому постачальник нарешті зареєструє бажаний РК. Зробити це можна так:
у періоді, в якому відбулась зміна номенклатури, зменшити ПК шляхом складання бухгалтерської довідки. Коригування ПК пройде у ряд. 14 розд. ІІ «Податковий кредит» декларації з ПДВ. Відповідно, і розшифрувати операцію доведеться в додатку Д1;
відновити ПК (як зазвичай через додаток Д5 та рядок 10.1 або 10.2 декларації з ПДВ) у періоді реєстрації «нульового» РК на зміну номенклатури. Якщо ж РК так і не буде зареєстрований протягом 1095 днів з дати складання ПН, з правом на ПК доведеться остаточно попрощатися.
Зауважимо, що варіант 2, хоч і безпечніший, але також не бездоганний. По-перше, ані в ПКУ, ані у підзаконних актах ситуацію прямо не розглянуто, тож спираємося лише на загальні норми. По-друге, зменшення ПК у податковій звітності не відповідатиме відомостям, що містяться в ЄРПН, і це може привернути увагу податківців. Звичайно, все можна пояснити, але потрапляти до поля зору фіскалів завжди неприємно.
Отже, ми намалювали картину, а рішення — за вами.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


