Заголовок тимчасово відсутній
Платниками транспортного податку – це як фізичні, так і юридичні особи, у т.ч. нерезиденти, що мають зареєстровані в Україні згідно із чинним законодавством власні легкові автомобілі (пп. 267.2.1 ПК). Транспортний податок у 2024 році сплачують саме власники автомобілів, а не орендарі чи ті, хто користується ними за генеральною довіреністю.
Об’єктом оподаткування транспортним податком визначено легкові автомобілі, які одночасно відповідають таким критеріям:
- з року їх випуску минуло не більш ніж 5 років (включно);
- середньоринкова вартість авто становить понад 375 розмірів мінімальної заробітної плати (МЗП), установленої станом на 1 січня податкового (звітного) року (у 2024 році — 375 × 7100 грн = 2 662 500 грн).
Зауважимо: ідеться про рік випуску, а не використання автомобіля. Визначити рік випуску допоможуть супровідні документи на придбання авто. Однак якщо у цих документах дату не підтверджено, про неї можна дізнатися за номером кузова (VIN-кодом), який відповідно до міжнародного стандарту ISO 3779-1983 зазначають у десятій позиції коду.
Головний критерій - наявність автомобіля у Переліку автомобілів, які підлягають оподаткування транспортним податком, що оприлюднює Мінекономрозвитку
Отже, для оподаткування авто транспортним податком:
- не має значення фактична ціна, за якою придбали автомобіль. Визначальною є середня вартість на ринку такої моделі, яку рахує не платник податку самостійно, а державний орган — Мінекономрозвитку на основі інформації ДПС;
- варто періодично заглядати до Переліку, який щороку до 1 лютого має оприлюднювати Мінекономрозвитку. Знайти його можна на сайті Мінекономрозвитку https://www.me.gov.ua/vehicles/CalculatePrice?lang=uk-UA. Там є ще й калькулятор вартості, але керуватися слід саме Переліком, він є визначальним. Навіть якщо середньоринкова вартість вашої автівки нижче за межу в 375 мінімальних зарплат, але автомобіль є в Переліку, то податок маєте сплатити;
- платити треба до початку місяця, що настає за місяцем в якому автомобілю виповнюється 5 років (пп. 267.6.7 ПК). Наприклад, якщо автомобіль був випущений у червні 2019 року і він ще досі фігурує у Переліку, то сплачувати транспортний податок потрібно з січня 2024 року по червень 2024 року включно.
Наявність автомобіля у Переліку автомобілів, які підлягають оподаткування транспортним податком — це вирішальний критерій сплати транспортного податку.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

