Заголовок тимчасово відсутній
Якщо особа не повернула в належний термін, це протермінована заборгованість і через це поки що доходу не виникає.
Якщо надавач бажає простити таку допомогу, тоді у фізичної особи виникає дохід і слід діяти за відповідною схемою, про яку нижче.
Але ніякого обов'язку прощати таку допомогу у підприємства немає. Безнадійною така заборгованість стане у випадку спливу терміну давності, які наразі за ЦКУ, ГКУ зупинені та не відновляться до кінця військового стану. У разі списання за ознакою спливу терміну давності юридична особа не має обов'язку повідомляти боржника та не має обов'язку податкового агента.
Отже, варіанти такі:
-стягнути через суд;
-простити- та повідомити особу про прощення боргу; підприємству визнати витрати, а особі - подати декларацію за рік та сплатити податки (18% та 1,5%) з отриманого доходу самостійно (165.1.55 ПКУ);
-не робити нічого та чекати, поки почне спливати та нарешті сплине термін позовної давності (але зауважте, будь яка звірка та визнання зобовязань переривають цей термін, та він починає спливати знову - а в теперішній час він взагалі зупинений)
-пролонгувати договір із фізичною особою ще на термін не більше 12 місяців (а потім - ще і так далі).
У разі прощення:
Потрібно письмово, при чому - доказово, повідомляти особу про прощення забооргованості. Боржник має самостійно задекларувати свій дохід в момент прощення та самостійно сплатити ПДФО та військовий збір за результатми річної деклараціїї, яку має подати. Лише у разі, якщо підприємство не повідомить боржника про прощення такої заборгованості, (не буде мати доказів про належне повідомлення таке прощення, але в себе проведе як прощення), тоді воно має сплатити ПДФО та військовий збір за свій рахунок.
Повідомляти в 4ДФ обов'язково потрібно.
Слід подати такий прощений борг в 4ДФ із ознакою 126 , але без податків, та особа має сама подати декларацію про майновий стан до 1 травня та сплатити податки ПДФО та військовий збір. При прощенні боргу фізособа сама сплачує податки за себе.
Крім того, можна простити частину боргу у сумі 1775 грн у 2024 році без податків.165.1.55 п. 165.1 ст. 165 ПКУ Тоді в звіті подається дві суми: 1675 з ознакою 189, а решта з ознакою 126. Податків підприємство не зазначає ні там, ні там, але фізособа має показати такий прощений борг у своїй деклараціїї та сплатити нараховані самостійно податки. Див. роз'яснення ДПС https://tr.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/509998.html
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

