Заголовок тимчасово відсутній
ФОП 2 групи, який припинив підприємницьку діяльність в січні 2024 р., тобто в 1 кварталі 2024 р., подає ліквідаційну звітність за період "1 квартал 2024" в термін до 10.05.2024 р. Але це гранічні терміни, подавати ліквідаційну звітність можна і раніше.
Про це зазначають податківці в ЗІР, категорія 107.01.07: Фізичні особи, щодо яких до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань внесено запис про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця, подають податкові декларації платника єдиного податку – фізичної особи – підприємця востаннє за податковий (звітний) квартал, в якому проведено державну реєстрацію припинення підприємницької діяльності, з наростаючим підсумком з початку року протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу або до закінчення такого звітного періоду на який припадає дата ліквідації https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=37258
Так як в декларації робляться спеціальні позначки про припинення підприємницької діяльності, а також ДПС вже отримала з ЄДР інформацію про припинення ФОП, то ліквідаційна звітність прийметься вже після припинення ФОП в Дії.Отже, ФОП 2 групи подає ліквідаційну звітність у періоді "1 квартал 2024", по формі F0103308. У складі декларації подається Додаток 1 по ЄСВ. Додаток 2 подається у разі наявності показників для заповнення. Про те, що потрібно обирати саме цю форму декларації, ми говорили на вебінарі https://7eminar.ua/events/3383/7031
У полі 8 «Особливі відмітки» Декларації у рядку 8.1 «платника податку, що подає декларацію за останній податковий (звітний) період, на який припадає дата державної реєстрації припинення» проставляється позначка «+» .Навіть якщо ФОП скористався "воєнною" пільгою і не сплачував ЄСВ , то у складі декларації все одно радимо подати Додаток 1, про що ДПС зазначає у своєму роз'ясненні від 29.09.2023 р. https://tax.gov.ua/nove-pro-podatki--novini-/714456.html
Як заповнити Додаток 1 :
1) у розд. 5 Додатку 1 в полі «після припинення» «Тип форми» проставляється позначка«Х», при цьому одночасно заповнюється розд. 6;
2) у розд. 6 Додатку 1– дата державної реєстрації припинення;
3) у розд. 8 Додатку 1 вказується період перебування ФОП на спрощеній системі оподаткування, як платника єдиного внеску у звітному році та у комірці «з» зазначається «01» – перший календарний день у місяці; в комірці «по» – дата державної реєстрації припинення підприємницької діяльності, у полі «Код категорії застрахованої особи» зазначається цифра «6»;
4) рядки та графи у розд. 9 Додатку 1 заповнюються в розрізі місяців за період визначений у розд. 8, Загальна сума нарахованого ЄСВ за звітний період зазначається у рядку «Усього» графи 4. Значення рядка «Усього» графи 4 розд. 9 Додатка 1 переноситься до рядка 21 «Сума єдиного внеску, яка підлягає сплаті на небюджетні рахунки, за даними звітного (податкового) періоду» розд. VІІ Декларації.
В декларації ставимо відмітку про подання Додатку 1 у складі декларації. Якщо ФОП скористався пільгою п. п. 9.19 розділу VIII "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України №2464 "Про ЄСВ" та не сплачував ЄСВ "за себе", то в графі 2 ставимо 0,00, в графі 3-22, в графі 4- 0,00 грн.
Щодо подання ліквідаційної декларації в елетронному вигляді. Хоч в ПКУ і є норма, що ліквідаційна декларація не подається в електронному вигляді, але на практиці - ФОП подають її в електронному вигляді, і такі декларації ДПС приймає.
Так, відповідно до п. 42.6 ст. 42 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1091 електронний документообіг між платником податків та контролюючим органом припиняється, зокрема, у випадку наявності в Державному реєстрі інформації про припинення підприємницької діяльності фізичної особи – підприємця чи незалежної професійної діяльності фізичної особи. Тому, остання Декларація подається особисто (уповноваженою на це особою) або надсилаються поштою з повідомленням про вручення та з описом вкладення. Але повторююсь, якщо не затягувати подання ліквідаційної декларації- то її приймуть в електронному вигляді.
Щодо подання Податкового розрахунку. Податковий розрахунок за 1 квартал 2024 р. можна подавати після подання Заяви про припинення ФОП.
Відповідно до п. 4 розд. І Порядку № 4 від 13.01.2015 р. https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0111-15#n152 подання платником Податкового Розрахунку за період, у якому проводилась процедура припинення, здійснюється до завершення державної реєстрації припинення підприємницької діяльності ФОП. Завершення процедури- це зняття з обліку як платника ЄСВ після проведення перевірки, тому поки ФОП перебуває на обліку в податковій як платник ЄСВ, він може подавати об'єднану звітність.
Це означає, що після подання Заяви про припинення підприємницької діяльності, Податковий розрахунок за 1 квартал 2024 р. можна подати до завершення 1 кварталу 2024 р. Якщо не вийде подати Податковий розрахунок за 1 квартал 2024 р. в електронному вигляді, то звітність можна подати на паперових носіях.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Заповнення звіту по інвалідам: нюанси щодо розділів 1 та 2
Облік витрат на корпоративну карту: звіт, ПДВ та курс
1) Чи має бути авансовий звіт? 2) Є лише інвойс на оплату, акту…
Відповідь АІ схвалено експертом
Податкова накладна: можливість реєстрації після терміну та наслідки
Порядок відображення в декларації внесення майна в капітал фірми
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок оплати за навчальні збори та донацію працівника
Розрахунковий період липень-серпень 2026.
Цей працівник був прийнятий на роботу 11.08.2026.
У серпні 2026 він відпрацював 15…
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запит податківців під час перевірки ФОП: правомірність дій
1. акти та звіти про виготовлення готової продукції та списання матеріалів;
Повідомлення податкової про зміни в директорі та звітуванні
Відповідь АІ відхилено експертом
Можливість надання послуг ТОВ від ФОП на загальній системі
Заповнення електронної форми звіту про внесок на інвалідів
Облік компенсації від IFC у бухгалтерії та податковій звітності
від ОТП лізинг надійшли кошти "Компенсація від IFC згідно програми IFC UNFUNDED RISK SHARING FACILITY AGREEMENT Без ПДВ.
як відобразити компенсацію в бух. і податковому обліку?
Дякую…
Звільнення працівника під час відпустки: нюанси та звітування
Чи потрібен реєстр ТТН при оренді вантажного авто
Запит щодо звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю в Медок
Податкові наслідки неповернутої фінансової допомоги для ТОВ
ТОВ на загальній системі отримував від засновника поворотну фінансову допомогу у 2024 та 2025 роках
Протягом 2026 року жодна сума не була повернута.
1. Які податкові наслідки має така діяльність?
2. Суму неповернутої допомоги слід включити у…
Дата отримання доходу ФОП при інтернет-еквайрингу і відправці
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи можна здавати списані авто на металобрухт без ліцензії
Відображення зовнішнього сумісника у декларації ФОП: графа 9

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок днів відпрацьованих для відрядження працівника у вересні
Розрахунковий період липень-серпень 2026. У липні 2026 працівник відпрацював 15 р.д.
У серпні 2026 працівник відпрацював 22 р.д. (один день він працював у вихідний день…

