Заголовок тимчасово відсутній
Договір підписала до 3 років. Подала 20-ОПП з ознаками "орендується" та іншою строкою "здається в оренду".
Чи може якось по-іншому вказати?
ФОП отримує дохід, платить податки. Чи може ФОП здавати від свого імені ( по дог позики від рідного сина) здавати квартиру в оренду? Як вірно зробити, щоб не порушити закон? На що звернути увагу?
Так, договір позички можуть укладати між собою будь-які суб’єкти господарювання, а також фізособи, які є родичами.
Ніякого обмеження для укладення договору позички немає. Ніяких податкових наслідків ні у ФОП – орендаря ні у фізособи - позикодавця не буде. Якщо ФОП хоче здавати таку квартиру в оренду, але він не є її власником, то він повинен оформити договір оренди або позички з власником (навіть якщо власник є родичем ФОП).
Власник має право використовувати своє майно для здійснення підприємницької діяльності, крім випадків, встановлених законом (п. 320 ПКУ) https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/435-15#n1750 Отже, у разі якщо право власності на майно зареєстроване на іншу фізичну особу, то використовувати таке майно для здійснення підприємницької діяльності має лише власник. При цьому зазначене майно може бути використане ФОП на єдиному податку виключно на підставі договору, укладеного з власником майна (ІПК ДПС України №100/ІПК/99-00-04-03-03-06 від 06.01.2021). Тому, ФОП – матір повинна оформити з сином договір позички, згідно з яким син надає такому ФОП квартиру у безоплатне користування. Зразок Договору позички нерухомого майна можна знайти у розділі «Документи» на «Бухгалтерській відеоплатформі № 1» за посиланням https://7eminar.ua/documents/ Після цього ФОП може оформити договір оренди квартири.
Договір позички між сином та мамою не потрібно завіряти нотаріально, якщо договір укладено терміном до 3 років (ст. 827 ЦКУ) https://zakon.rada.gov.ua/laws/main/435-15#n3999 У договорі позички потрібно прописати, що син не заперечує, щоб така квартира надавалась ФОП – позичальником в оренду. В такому випадку ФОП на 3 групі ЄП має право включити вартість оренди такого приміщення у свій дохід ФОП на ЄП і відобразити у декларації платника ЄП за звітний квартал.
При укладенні договору оренди квартири ФОП повинен подати форму 20-ОПП і вказати у ній інформацію про цю квартиру, яка як про об'єкт оподаткування, який «здається в оренду». ФОП може здавати квартиру в оренду, оскільки він підписав договір з власником квартири на її використання і має право використовувати таку квартиру у своїй господарській діяльності та отримувати дохід від надання в оренду такого майна як ФОП на ЄП.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Уточнення звітності при переведенні бухгалтера на нову посаду
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як врахувати період для лікарняного в умовах суду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання щодо вихідних та оплати праці працівників ФОП
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування ПДВ при безкоштовному розповсюдженні товарів: дати важливі
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…

