ВІ
Вікторія
28.07.2023 | 17:05
Відповідь надано
Заголовок тимчасово відсутній
Здравствуйте! ООО, прибыль, НДС, с наемными, сейчас деятельности нет. Не сдана годовая отчетность за 2021г, 2022 и 2023 тоже не сдавали, хотим сдать ЕСВ за 2 квартал. Подскажите пожалуйста, как нам поступить в данной ситуации. Какие могут быть штрафы в нашем случае.
СК
Стефанія, консультант
експерт
29.07.2023 | 15:54
Очікує відповідь
На наш погляд, та це підтверджується практикою, п.49.2 ПКУ про те, що звітність з пустими показниками можна не подавати, насправді в реальності не працює. Декілька моментів:
1. Законодавчого звільнення від подання фінансової звітності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал і примітки до фінансової звітності) не передбачено
2. Декларація з податку на прибуток
прибуткова декларація вважалася такою, що не містить жодних показників для декларування, потрібно, щоб і фінзвітність була також повністю порожньою. ,фінзвітність з будь-якими показниками автоматично призводить до необхідності подавати й саму прибуткову декларацію, навіть якщо в ній самій немає чого декларувати. В самі декларації навіть відмітка про незастосування податкових різниць, на думку податківців - вже показник, адже колонка заповнена. Тобто фактично не подавати пусту не можна.
3.ПДВ Ось тут дійсно, порожні декларації з ПДВ можна не подавати, але за умови, що у звітному періоді (п. 49.2 ПКУ, п. 9 розд. III Порядку № 21):— відсутній об’єкт оподаткування ПДВ;
— немає інших показників, що підлягають декларуванню.(перехідний мінус в колонці 21 - це вважається показник)
4. Звітність з фізичних осіб - звичайно, якщо вони є, хоч і не отримують зп - показники є. Її можна не подавати, тільки якщо всі працівники звільнені., а керує засновник без трудових відносин та це зареєстровано у реєстратора (а попередньо передбачено у статуті).
В загальному випадку, за податкову звітність
в розмірі 340 грн., за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації (розрахунку);
в розмірі 1020 грн. при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів – для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ПКУ, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 грн., за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
За неподання Розрахунку з доходів фізосіб зг.Стаття 119. Порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків
119.1. Неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 2040 гривень.
Отже, з огляду на таку картину, ми радимо, щоб мінімізувати штрафне навантаження, звільнити працівників заднім числом , подавши уточнюючий звіт за останній період, коли ще нараховувалася зарплата (звичайно, буде штраф), але тоді неподання протягом наступного періоду вже буде законним. При чому звільнити всіх, включая директора. В поточному періоді прийняти всіх кого треба на роботу знову. щодо річної звітності, ситауція важка, але можна спробувати подати річний звіт за 2023 рік та надати письмові пояснення щодо того, що підприємство не здійснювало діяльність з певних причин. З того, що вказано, що статус пдв є - ймовірно, все ж таки є якісь показники, інакше податкова служба вже давно зняла б статус ПДВ за 12місяців неподання декларацій. Отже, це питання також має бути розглянуто, та впорядковано. Раді допомогти, звертайтесь ще
1. Законодавчого звільнення від подання фінансової звітності (баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів, звіт про власний капітал і примітки до фінансової звітності) не передбачено
2. Декларація з податку на прибуток
прибуткова декларація вважалася такою, що не містить жодних показників для декларування, потрібно, щоб і фінзвітність була також повністю порожньою. ,фінзвітність з будь-якими показниками автоматично призводить до необхідності подавати й саму прибуткову декларацію, навіть якщо в ній самій немає чого декларувати. В самі декларації навіть відмітка про незастосування податкових різниць, на думку податківців - вже показник, адже колонка заповнена. Тобто фактично не подавати пусту не можна.
3.ПДВ Ось тут дійсно, порожні декларації з ПДВ можна не подавати, але за умови, що у звітному періоді (п. 49.2 ПКУ, п. 9 розд. III Порядку № 21):— відсутній об’єкт оподаткування ПДВ;
— немає інших показників, що підлягають декларуванню.(перехідний мінус в колонці 21 - це вважається показник)
4. Звітність з фізичних осіб - звичайно, якщо вони є, хоч і не отримують зп - показники є. Її можна не подавати, тільки якщо всі працівники звільнені., а керує засновник без трудових відносин та це зареєстровано у реєстратора (а попередньо передбачено у статуті).
В загальному випадку, за податкову звітність
в розмірі 340 грн., за кожне неподання (несвоєчасне подання) декларації (розрахунку);
в розмірі 1020 грн. при повторному порушенні за несвоєчасне подання податкової декларації (розрахунку) платником податків незалежно від виду податку, за яке до такого платника протягом року вже було застосовано штраф за неподання (несвоєчасне подання) податкової декларації (розрахунку) та у період до одного року (до 365 або 366 днів – для високосного року) винесено податкове повідомлення-рішення.
Відповідальність за неподання або несвоєчасне подання податкової звітності передбачено п. 120.1 ПКУ, зокрема, неподання (крім випадків, якщо податкова декларація не подається відповідно до п. 49.2 ПКУ) або несвоєчасне подання платником податків або іншими особами, зобов’язаними нараховувати і сплачувати податки та збори, платежі, контроль за сплатою яких покладено на контролюючі органи, податкових декларацій (розрахунків), а також іншої звітності, обов’язок подання якої до контролюючих органів передбачено ПКУ, – тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 340 грн., за кожне таке неподання або несвоєчасне подання.
За неподання Розрахунку з доходів фізосіб зг.Стаття 119. Порушення платником податків порядку подання інформації про фізичних осіб - платників податків
119.1. Неподання, подання з порушенням встановлених строків, подання не в повному обсязі, з недостовірними відомостями або з помилками податкової звітності про суми доходів, нарахованих (сплачених) на користь платника податків, суми утриманого з них податку, а також суми, нараховані (виплачені) фізичним особам за товари (роботи, послуги), якщо такі недостовірні відомості або помилки призвели до зменшення та/або збільшення податкових зобов’язань платника податку та/або до зміни платника податку, -
тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 1020 гривень.
Ті самі дії, вчинені платником податків, до якого протягом року було застосовано штраф за таке саме порушення, -
тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 2040 гривень.
Отже, з огляду на таку картину, ми радимо, щоб мінімізувати штрафне навантаження, звільнити працівників заднім числом , подавши уточнюючий звіт за останній період, коли ще нараховувалася зарплата (звичайно, буде штраф), але тоді неподання протягом наступного періоду вже буде законним. При чому звільнити всіх, включая директора. В поточному періоді прийняти всіх кого треба на роботу знову. щодо річної звітності, ситауція важка, але можна спробувати подати річний звіт за 2023 рік та надати письмові пояснення щодо того, що підприємство не здійснювало діяльність з певних причин. З того, що вказано, що статус пдв є - ймовірно, все ж таки є якісь показники, інакше податкова служба вже давно зняла б статус ПДВ за 12місяців неподання декларацій. Отже, це питання також має бути розглянуто, та впорядковано. Раді допомогти, звертайтесь ще
ЮЛ
Юлія
05.10.2026 | 16:23
Відповідь надано
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Вітаю. ФОП на єдиному податку 2 група має КВЕД 68.20. Здає в оренду нежилову нерухомість платникам єдиного податку. Фоп планує здавати в оренду житлову нерухомість населенню. Чи потрібно договори оренди на житлову нерухомість посвідчувати нотаріально? Які Ліміти площі…
АК
Анастасія, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:59
ЕЛ
Елена
05.10.2026 | 16:11
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Доброго дня! Підприємство працює на загальній системі оподаткування з ПДВ. Як складати податкову накладну при договору комісії? Якщо товар відвантажується щоденно комісіонеру…
ВК
Валентина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:14
МА
Марта
05.10.2026 | 15:14
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Організація займається ремонтом двигунів, на балансі має різноманітні дороговартісні станки. Засновник (кінц бен влас) хоче передати фірмі станок, куплений за власні кошти за кордоном. Прошу надати алгоритм дій бухгалтера для такої операції…
ТК
Тамара, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:29
ЛЮ
Людмила
05.10.2026 | 15:07
Відповідь надано
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Підприємство отримало рішення ризиковості платника п.8 Критеріїв код 05. По двом покупцям обрив ланцюга постачання. Ми надали повідомлення про невідповідність платника ризиковості разом з пакетом документів. У нас є усі документи, а саме договори, видаткові накладні, ТТН та ін…
ВК
Валентина, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:47
НА
Наталія
05.10.2026 | 14:56
Відповідь надано
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
ФОП надає послуги з консультування, 3 група (без ПДВ), нещодавно йому призначили пенсію по інвалідності (на термін з 01.07.2026 по 31.07.2027 рік, тобто строкову). Чи дають такі пенсійні виплати право на пільгу, не сплачувати ЄСВ за ФОП? (як це передбачено для пенсіонерів за…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:24
СВ
Світлана Миколаївна
05.10.2026 | 14:49
Відповідь надано
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Доброго дня, підкажіть будь ласка, якщо у нас основний КВЕД 41.20. також є прописаний КВЕД 43.39, якій КВЕД ми повинні вказати в податковій накладній при реєстрації. Якщо виконувався поточний ремонт нежитлового приміщення. (незначні роботи,космитичні). Дякуємо…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 19:35
НП
Півень Наталія
05.10.2026 | 14:46
Відповідь надано
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Добрий день. У ФОП з'явився найманий працівник у вересні 2026 року. Об'єднаний звіт потрібно подати з 1 додатком Д1, Д4 тільки за вересень та номер місяця в кварталі в Д1 та Д4 проставити 3? Дякую…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:49
СВ
Світлана
05.10.2026 | 14:40
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Вітаю, підкажіть якщо на ТОВ один працівник він же директор і він надає послуги(консультаційні), як відобразити нарахування по його заробітній платі та податкам у БАС проф? І чи можна розділити таке нарахування у БАС проф на два рахунки на 92 і на 231…
ЛК
Лідія, консультант
експерт
05.10.2026 | 14:58
ВР
Рудакова Владислава Володимирівна
05.10.2026 | 14:40
Відповідь надано
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
Добрий день!
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
ВК
Віталіна, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:07
ОЛ
Ольга
05.10.2026 | 14:32
Відповідь надано
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Доброго дня. Декретний лікарняний з 01.10.2026 – 03.02.2027. Розрахунковий період для виплат: Жовтень 2025-Вересень 2026.
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:44
ЧУ
Чумаченко М.А.
05.10.2026 | 14:24
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Підприємство на загальній системі оподаткування, мало в довгостроковій оренді приміщення, в якому було зроблено ремонтні роботи по поліпшенню на значну суму. Витрати на поліпшення було закумульовано на бух. рахунку 117 та введено в експлуатацію з амортизацією на 12 років. Зараз…
ВК
Вікторія, консультант
експерт
05.10.2026 | 18:43
МА
Марія
05.10.2026 | 14:14
Відповідь надано
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Добрий день! Підприємство пл.ПДВ виставило рахунок за послуги,але ті послуги оплатив не сам отримувач послуг,а інший ФОП.,і ще не вказав в призначенні,за кого платить. Як тепер формувати ПН? Чи може вертати кошти і коригувати…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 15:20
ЮР
Юрій
05.10.2026 | 14:03
Відповідь надано
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
ТОВ має 4 працівників ВО покладено на керівника з доплатою у військомат подано дані про відп.особу більше ніяких змін не відбувається складаємо списки два рази на рік реєструємо .Чи потрібно керівнику проходити навчання чи ше які зявилися нюанси…
ПК
Поліна, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:39
ОФ
Оксана Федорівна
05.10.2026 | 13:57
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Які наслідки будуть, якщо надали повідомлення до тцк через місяць, після прийняття робітника на підприємство…
АК
Анастасія, консультант
експерт
05.10.2026 | 14:06
МВ
Марія Володимирівна
05.10.2026 | 13:51
Відповідь надано
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
Вітаю!
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:08
АН
Анастасія
05.10.2026 | 13:43
Відповідь надано
ПДВ при благодійній передачі зошитів та канцтоварів: нюанси
Ми ТОВ придбали зошити без ПДВ на які діє пільга. Ці зошити разом з канцелярією передали благодійно Благод. Організації. Чи потрібно В ПН з типом причини 15 нараховувати 20% ПДВ на ці зошити. Якщо ні то як вірно заповнити ПН з типом причини 02, та типом причини 15? якщо крім…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 19:13
ГА
Галина
05.10.2026 | 13:28
Відповідь надано
Оподаткування купівлі вживаного ноутбука фізособою для ТОВ
Доброго дня! ТОВ (заг сист) хоче придбати ноутбук (вживаний) у фізособи. За розясненнями, які знайшли, ноутбук відноситься до об'єкту рухомого майна і при придбанні ТОВ як податковий агент має сплатити 5% ПДФО та 5% вз. Чи так це? І ще зустрічали інф-ю, що якщо така продаж не…
ОК
Ольга, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:48
ГЦ
ЦУКАНОВА ГАННА
05.10.2026 | 13:21
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно показувати дохід за виконані роботи без оплати
Вітаю! ТОВ 3 група ЄП з ПДВ, отримали аванс 50% на виконання робіт, зареєстрували ПН і суму без ПДВ указали в декларації по ЄП за 2 квартал, закрили акт виконаних робіт в 3 кварталі, зареєстрували ПН по акту, але оплати за виконані роботи щє не отримали. Питання чи повинні ми в…
ІК
Ірина, консультант
експерт
05.10.2026 | 17:15
ТР
Радченко Татьяна
05.10.2026 | 13:20
Відповідь надано
Переплата за оренду землі: можливість повернення коштів на рахунок
Добрий день.
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
у мене переплата по оренді землі (у нас пільга знаходимись у зоні бойових дій). Ми можемо повернути ці кошти на розрахунковий рахунок?
Дякую…
ОК
Ольга, консультант
експерт
05.10.2026 | 16:26
ІС
Стельмащук Інна Василівна
05.10.2026 | 13:02
Відповідь надано
Відповідь АІ схвалено експертом
Наслідки відсутності документів на послуги доставки при імпорті товару
Добрий день. Імпорт товару , підприємство понесло витрати доставки за кордоном , але на митницю під час перетину даних послуг доставки не дали , які можуть бути наслідки для юр особи ? Дякую…
ЮК
Юрій, консультант
експерт
05.10.2026 | 15:33


