Ви дізнаєтесь:
- Як проінформувати ДПС про участь в розгляді скарги онлайн
- Як підключитися до відеоконференції та скільки часу відводиться для надання пояснень
- Якими будуть наслідки, якщо пропустити час підключення до відеоконференції
Вже діє новий порядок розгляду скарг на рішення про відмову в реєстрації ПН/РК!
У платників ПДВ тепер є можливість брати участь у розгляді своїх скарг, пов’язаних з не реєстрацією податкових накладних. А саме, вони зможуть брати участь у відеоконференції та надавати усні пояснення при розгляді таких скарг. Як це буде відбуватися на практиці поговоримо у цьому випуску ?
16 червня набула чинності постанова Кабміну від 13.06.2024 № 703, яка внесла зміни в Порядок зупинення реєстрації ПН/РК, а також у форми скарг платника податку.
Йдеться про скарги:
- щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН
- щодо рішення про неврахування таблиці даних платника ПДВ
- щодо рішення про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості
Зокрема, змінено форми:
- СКАРГА щодо рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних
- СКАРГА щодо рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість
- СКАРГА щодо рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку
Нагадаємо, що зміни до ПКУ щодо участі платника у розгляді скарг було внесено Законом України від 23 лютого 2024 року № 3603-IX. При цьому Кабміну було доручено привести свої нормативно-правові акти у відповідність із цим Законом, що і було зроблено постановою № 703.
А тепер – докладніше про те, як можна взяти участь у відеоконференції й вплинути на рішення комісії.
Якщо комісія регіонального рівня прийняла рішення про відмову в реєстрації ПН/РК, або про неврахування таблиці даних, або про відповідність платника критеріям ризиковості, то платник ПДВ має право подати скаргу на таке рішення. Скарга подається до комісії центрального рівня в порядку, затвердженому постановою КМУ від 11.12.2019 № 1165. Комісія розглядає скаргу і приймає відповідне рішення на підставі документів, наданих платником. І ось тепер платник при поданні скарги може висловити своє бажання брати участь в розгляді скарги онлайн і надати усні пояснення. Для цього у формах скарг передбачено нові поля для заповнення. Вони однакові у всіх формах скарг, тож візьмемо для прикладу скаргу щодо рішення про відмову в реєстрації ПН.
В Додатоку 1 до Порядку розгляду скарги платнику податку треба зробити позначку в полі «залучення до участі у розгляді скарги в режимі відеоконференції» і нижче у рядку вказати прізвище, власне ім’я, по батькові (за наявності) особи, яка братиме участь у розгляді скарги. Також треба зробити позначку в полі «Із строком розгляду скарги ознайомлений (ознайомлена) протягом 30 календарних днів з дня, що настає за днем отримання скарги, якщо платник податку виявив бажання взяти участь у розгляді скарги в режимі відеоконференції».
Отже, якщо платник не хоче брати участь у розгляді скарги, її будуть розглядати 10 днів, якщо він висловив бажання щодо такої участі, то скаргу розглядатимуть 30 календарних днів.
Після подання скарги треба чекати повідомлення від податкової служби щодо участі платника в режимі відеоконференції у розгляді скарги. Додаток 8 до Порядку розгляду скарги це нова форма, затверджена постановою № 703. Повідомлення має надійти до Електронного кабінету за 5 календарних днів до засідання комісії. У ньому зазначаються дата і час і надається посилання для підключення до відеоконференції.
Зверніть увагу, що при підключенні треба вказати виключно податковий номер і найменування (П.І.Б.) платника. Якщо пропустити час підключення, або податківці не зможуть ідентифікувати платника, розгляд скарг відбудеться без участі платника. Засідання можуть перенести за наявності надзвичайних ситуацій (у т.ч. у разі повітряної тривоги).
Якщо все вдалося, у платника буде можливість надати усні пояснення протягом 15 хвилин. Не дуже багато, але принаймні платник зможе навести додаткові докази на свою користь.
А далі буде рішення комісії з урахуванням матеріалів, наданих платником та його усних пояснень.
Звертаємо увагу на те, що критерії ризиковості платника, критерії ризиковості операції, критерії позитивної податкової історії, механізм зупинення реєстрації ПН/РК, ознаки безумовної реєстрації – все це лишилося без змін. Єдине, що змінилося – це поява можливості участі платника в режимі відеоконференції при розгляді своїх скарг.
Якщо буде бажання скористатися новими можливостями, не забувайте зазначати про це у нових формах скарг - і шансів на розблокування ПН побільшає.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.