Відеоблоги

Відмова у реєстрації ПН/РК: нові правила оскарження рішень

Ви дізнаєтесь:

  • Про термін подання скарги при блокуванні ПН/РК
  • Про процедуру участі платника податків у розгляді матеріалів скарги
  • Про термін розгляду скарги за/без участі платника податків
Оберіть відео для перегляду

5(12)

Оцініть відео:

Відмова у реєстрації ПН/РК: нові правила оскарження рішень

00:08:11

Ольга Самофалова

5(12)

Оцініть відео:


Терміни подання скарги та її розгляду у разі блокування ПН

Всім платникам ПДВ вже давно відома процедура розблокування податкових накладних, а саме подача повідомлення про реальність здійснення господарської операції, у разі додаткового запиту від ДПС, подача додаткових пояснень та документів, та у разі отримання рішення про відмову в реєстрації податкової накладної, відповідно до вимог п. 56.23 ПКУ платник подає скаргу на рішення комісії. Така скарга подається протягом 10 календарних днів з наступного дня від отримання рішення. Відповідно до пп. 56.23.3 ПКУ скарга розглядається протягом 10 днів і термін розгляду не може бути продовжено. Проте в такому формулюванні норма дія лише до червня 2024 року.

Законом України №3603-ІХ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо вдосконалення онлайн-комунікації з платниками податків та уточнення окремих положень законодавства» змінено деякі правила подання скарги на рішення комісії та додані нові права платника. І хоча Закон в цілому набув чинності 16 березня 2024 року, деякі нові норми вводяться в дію поступово, це і стосується нових правил подання скарги. Відповідно оновленого пп. 56.23.1 скарга на рішення, як і раніше, подається протягом 10 робочих днів, що настають за днем прийняття рішення, що оскаржується. Проте, платник податків, який подав скаргу на рішення, має право брати участь у розгляді матеріалів скарги особисто або через свого представника в режимі онлайн-конференції. Тобто платник, який прийняв таке рішення під час подання скарги повідомляє про це орган ДПС. Наголошую, це не всі скарги будуть розглядатися за участю платника, а лише у випадку, коли платник повідомить про своє бажання під час подання скарги. Відповідно органом ДПС заплановано внесення змін до форми скарги, буде місце для спеціальної відмітки про бажання платника брати участь у розгляді скарги та зазначення інформації про особу, яка буде представляти інтереси платника податку. І як і раніше, подання скарги з додатками та всі інші форми, що пов'язані з розблокуванням податкових накладних, подаються в електронній формі засобами електронного зв'язку, тобто через будь-який сервіс подання звітності. Не пізніше ніж за 5 календарних днів до дати такого розгляду скарги платник буде отримувати в електронний кабінет від органу ДПС повідомлення про дату і час розгляду матеріалів скарги у режимі відеоконференції. Якщо платник був повідомлений про розгляд скарги, проте не приєднався у встановлений час, розгляд скарги буде відбуватися без нього. Всі ці правила визначені оновленою ст. 56 ПКУ.


Терміни розгляду скарги у разі бажання/не бажання платника приймати участь у її розгляді

Слід звернути увагу, що змінилися терміни розгляду скарги, з 16 червня вони будуть наступні. Якщо платник не виявив бажання брати участь у розгляді скарги, така скарга буде розглядатися 10 календарних днів, наступних за днем отримання рішення такої скарги. Протягом 30 календарних днів будуть розглядатися скарги у разі бажання платника брати участь у розгляді такої скарги. Термін розгляду не може бути продовжений. Якщо рішення за скаргою платника податків органом ДПС не направляється вчасно платнику, така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків з наступного дня, після закінчення зазначеного строку.

До Податкового кодексу України внесені зміни, які надають можливість платнику брати участь під час розгляду скарги на рішення комісії про відмову у реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в ЄРПН. Для того, щоб скористатися такою можливістю платник разом з поданням скарги має повідомити про таке своє бажання комісію з розгляду скарги. Платник отримає повідомлення саме в електронний кабінет про дату і час розгляду такої скарги не пізніше ніж за 5 робочих днів до дати розгляду. Термін розгляду скарг буде становити 30 календарних днів, скарги без участі платника будуть розглядатися протягом 10 календарних днів. Нові правила запрацюють вже з 16 червня 2024 року.