З 1 грудня повертаються податкові перевірки
Верховна Рада все ж таки прийняла законопроєкт № 10016-д, який 27 листопада направлений на підпис президенту. Закон набирає чинності з 1 грудня, але не раніше ніж після його опублікування, і практично повністю скасовує мораторій на податкові перевірки. Розглянемо головні положення та прийняті зміни.
Дія мораторію залишається тимчасово, з 1 грудня 2023 року:
-
на проведення документальних перевірок платників єдиного податку І та II груп – до 1 грудня 2024 року;
-
на проведення документальних перевірок платників податків, податковою адресою яких є тимчасово окуповані території та території активних/можливих бойових дій (крім певних виключень);
-
на проведення фактичних перевірок за місцезнаходженням об’єктів оподаткування або об’єктів, пов’язаних з оподаткуванням, які розташовані на тимчасово окупованих територіях України та територіях активних/можливих бойових дій (крім певних виключень).
З 1 грудня 2023 року по 31 грудня 2024 року включно до плану-графіка документальних планових перевірок на 2023 і 2024 роки можуть додати:
-
платників акцизного податку, гральний бізнес, надавачів фінансових послуг;
-
нерезидентів, які здійснюють/здійснювали в Україні діяльність через відокремлені підрозділи, зокрема і постійні представництва нерезидента, які відповідають хоча б одному з таких критеріїв:
-
рівень зростання податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший ніж рівень зростання доходів платника податків;
-
декларування нарахованої зарплати за відсутності декларування об’єкта оподаткування податком на прибуток або декларування доходу, звільненого від оподаткування відповідно до міжнародного договору України;
-
-
інших платників податків, які на основі показників, сформованих за підсумками 2021 календарного року, відповідають хоча б одному з таких критеріїв:
-
рівень сплати податку на прибуток на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі. Цей критерій не поширюється на платників єдиного податку;
-
рівень сплати податку на додану вартість на 50 і більше відсотків менший, ніж рівень сплати податку у відповідній галузі. Цей критерій не поширюється на платників, у яких операції з вивезення товарів за межі митної території України становлять 25 і більше відсотків загальних обсягів постачання та одночасно рівень сплати податку на прибуток становить не менше ніж 50 відсотків рівня сплати податку на прибуток у відповідній галузі;
-
дебіторська заборгованість перевищує кредиторську заборгованість більше ніж у 2 рази;
-
загальна сума витрат, відображених у податковій декларації про майновий стан і доходи, становить 75 або більше відсотків суми загального річного доходу, задекларованого у такій декларації, за умови що сума загального річного доходу, отриманого від провадження підприємницької діяльності, становить 10 мільйонів гривень і більше;
-
нарахування та/або виплата податковим агентом – юрособою доходів у вигляді зарплати в розмірі менше середньої заробітної плати у відповідній галузі у відповідному регіоні.
-
Податкові перевірки – це справжнє випробування для бухгалтера. Під час їх проходження важливо використовувати всі ваші бухгалтерські знання і професійні судження. Пропонуємо відеокурс «Перевірки від підготовки до проведення та усунення наслідків», що складається з 7 уроків, які проведуть Ірина Губіна, Ольга Самофалова та Тимур Алієв.
Опанувавши курс, ви не тільки підготуєтеся до документальної й фактичної податкової перевірки, перевірок з ПДВ, застосування РРО, нарахування ЄСВ, ПДФО і ВЗ, а також навчитеся контролювати процес їх проведення, розумітимете, як виправляти помилки до того, як їх знайдуть, і знатимете помилки перевіряльників, щоб використовувати це на свою користь. Доступ до відеокурсу для передплатників Бухгалтерської Відеоплатформи №1 – за посиланням.
З 1 грудня платіжки на сплату податків та зборів заповнюємо по-новому
1 грудня 2023 року завершується перехідний період, протягом якого заповнення платниками податків реквізиту «Призначення платежу» під час сплати податків, зборів, інших платежів та єдиного внеску було можливе у неструктурованому форматі.
Нагадаємо, що Мінфін наказом від 22.03.2023 № 148 затвердив новий Порядок заповнення реквізиту «Призначення платежу» платіжної інструкції під час сплати податків, зборів, митних, інших платежів, ЄСВ, внесення авансових платежів, грошової застави, а також у разі їх повернення.
Отже, з 1 грудня 2023 року платники мають використовувати виключно структурований формат реквізиту «Призначення платежу».
На Бухгалтерській Відеоплатформі № 1 ви знайдете ролик з прикладами заповнення структурованого формату реквізиту «Призначення платежу».
З 1 грудня штрафуватимуть за неправдиву інформацію про КБВ
З 1 грудня запрацює процедура повідомлення Мін’юсту про виявлення розбіжностей у відомостях про кінцевих бенефіціарних власників (КБВ) та застосування штрафів за недостовірні дані про КБВ.
Зокрема, набувають чинності:
-
Порядок повідомлення Мін'юсту про виявлення розбіжностей в ЄДР про кінцевих бенефіціарних власників, затверджений наказом Мінʼюсту від 12.07.2023 №2542/5;
-
Порядок передавання держателем Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців і громадських формувань інформації про розбіжності між відомостями про кінцевих бенефіціарних власників та/або структуру власності юридичної особи, затверджений наказом від 10.07.2023 № 2513/5/378.
Отже, починаючи з 1 грудня 2023 року, при отриманні документів від юрособи держреєстратор протягом 10 робочих днів з дня їх отримання перевіряє інформації про КБВ та/або структуру власності, направлених відповідно до Порядку, затвердженого наказом Мін’юсту від 14.06.2023 № 2211/5.
Під час перевірки інформації про КБВ та/або структуру власності держреєстратор перевіряє на наявність/відсутність у відомостях про КБВ та/або структуру власності, наданих юрособою, суперечностей з відомостями, надісланими Мін’юстом.
А за недостовірні дані про КБВ, що містяться в ЄДР, Мінʼюст має право штрафувати юридичних осіб у розмірі від 17 000 грн до 340 000 грн (ч. 4 ст. 35 Закону від 15.05.2003 № 755-IV).
В Україні 1 грудня запрацює цифровий механізм для ввезення гуманітарної допомоги
1 грудня запрацює новий цифровий механізм для ввезення гуманітарної допомоги в Україну. На виконання Порядку пропуску та обліку гуманітарної допомоги в умовах воєнного стану, затвердженого постановою КМУ від 05.09.2023 № 953.
Отримувачі зможуть подавати декларацію онлайн з використанням Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги. Водночас триватиме перехідний період з можливістю подання паперової декларації до 1 квітня наступного року. Форма та зміст декларації залишаються однаковими в обох механізмах.
Електронна система дозволить створити прозорий облік гуманітарної допомоги, полегшити процедуру її ввезення та розподілу, а також унеможливить зловживання під час завезення та використання гуманітарки.
Скасовуються гарантійні листи від військових, а також запити на поставку та всі інші довідки. Також спрощується звітування: тепер звіт можна формувати в цифровій системі на основі декларацій, а більшість даних підтягнеться автоматично.
Як завозити гуманітарку з 1 грудня? Як і раніше.
Новий цифровий спосіб:
-
Зареєструватись або увійти до «Автоматизованої системи реєстрації гуманітарної допомоги».
-
Заповнити декларацію з переліком товарів.
-
Система надасть унікальний код, який треба повідомити під час митного оформлення.
-
Розподілити допомогу.
-
Прозвітувати про цільове використання онлайн.
Паперовий спосіб:
-
Заповнити паперову декларацію за правилами, які діють з 1 березня 2022 року.
- Використання цього способу можливе до 1 квітня 2024 року.
Зверніть увагу! Згідно з новими змінами, тимчасово, до 1 квітня 2024 року, для ввезення гуманітарної допомоги не потрібно:
-
заздалегідь реєструвати її перелік в Електронній системі;
- вказувати унікальний код (присвоєний системою) в митній декларації.
За цих обставин до 31 березня 2024 року отримувач гуманітарної допомоги зобов'язаний буде завантажити до Електронної системи копію паперового звіту про розподіл і використання гуманітарної допомоги, підписаного електронним підписом керівника.
Пам’ятайте! Гуманітарна допомога, щодо якої не буде завантажено звіт до 31 березня 2024 року, вважатиметься такою, стосовно якої відсутній облік щодо її отримання та цільового використання, та використаною не за цільовим призначенням.
З 1 грудня 2023 року діє оновлена форма декларації з акцизного податку
Наказами Мінфіну від 28.07.2023 № 414 та від 18.08.2023 № 444 (набули чинності 05.10.2023) внесено зміни до форми податкової декларації з акцизного податку і Порядку її заповнення та подання, затверджених наказом Мінфіну від 23.01.2015 № 14 до вимог ПКУ, щодо:
-
можливості здійснення платежів за серією (за наявності) та номером паспорта лише для громадян України, до паспортів яких внесена відмітка, що свідчить про наявність права здійснювати будь-які платежі за серією (за наявності) та номером паспорта;
- увідповіднення термінології Наказу № 14 до законодавства у сфері платіжних послуг.
Застосування оновленої форми декларації з акцизного податку з урахуванням змін, внесених наказами Мінфіну №№ 414, 444, починається з 1 грудня 2023 року. Оновлена форма подається за звітний (податковий) період – листопад 2023 року.
З 9 грудня зміняться показники ППІ для реєстрації ПН/РК
7 листопада 2023 року Кабмін постановою № 1154 вніс зміни до:
-
Порядку зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН;
-
Порядку розгляду скарги щодо рішення про відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, про неврахування таблиці даних платника ПДВ, про відповідність платника ПДВ критеріям ризиковості платника податку.
Оновлення у блокуванні ПН та РК запрацюють з 9 грудня.
Змінами вдосконалено показники позитивної податкової історії платника податку (ППІ), тобто спрощено механізм реєстрації ПН/РК для сумлінних платників податків.
Платник відповідатиме ППІ, якщо:
-
Платник податку протягом останніх 6 послідовних місяців проводить придбання та постачання одних й тих самих товарів/послуг в обсягах не менше ніж 75 % від усього обсягу придбання та постачання у цьому періоді сформованого не більше ніж по чотирьох УКТЗЕД. Водночас платник має податкове навантаження більше ніж 5 %. А обсяг податку на додану вартість за зареєстрованими ПН/РК поточного місяця не перевищує найбільшу суму податку на додану вартість за зареєстрованими ПН/РК за останні 12 місяців.
-
Середньомісячна сума ПДФО за останні 12 місяців більша за суму ПДФО, розраховану з подвійної мінімальної заробітної плати, та середньомісячна чисельність у такому періоді не менше ніж 5 осіб.
-
Платник податку протягом трьох років до подання ПН/РК для реєстрації виконував такі умови:
-
не мав заборгованості зі сплати податків, не порушував строки подання звітності та строки реєстрації податкових накладних;
-
середньомісячний обсяг постачання, зазначений у зареєстрованих ПН/РК, перевищує 500 тис. грн;
-
податкове навантаження більше ніж 5 %;
-
обсяг податку на додану вартість за зареєстрованими ПН/РК поточного місяця не перевищує найбільшу суму податку на додану вартість за зареєстрованими ПН/РК за останні 12 місяців.
-
-
За 180 днів до подання ПН/РК для реєстрації одночасно виконуються умови:
-
за усіма зупиненими ПН/РК подані пояснення та копії документів;
-
за усіма поясненнями, за якими настав граничний строк розгляду, прийняті позитивні рішення;
-
у поточних ПН/РК зазначені УКТЗЕД, щодо яких були прийняті позитивні рішення;
-
обсяг податку на додану вартість за зареєстрованими ПН/РК поточного місяця не перевищує найбільшу суму податку на додану вартість за зареєстрованими ПН/РК за останні 12 місяців;
-
щомісячний обсяг операцій за останні 6 звітних періодів перевищує 500 тис. грн.
-
-
Платник податку одночасно виконує умови:
-
сплата податку на додану вартість за останні 12 місяців у розмірі понад 1 млн грн;
- податкове навантаження за останні 12 місяців становить більше ніж 5%.
-
Цей показник є ознакою безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, і його «перенесено» до позитивної податкової історії. Чим встановлюється запобіжник для використання ризикового податкового кредиту платниками, які наразі при сплаті 1 млн грн за останні 12 місяців реєструють податкові накладні/розрахунки коригування за цією ознакою безумовної реєстрації. Водночас для доброчесних платників можливість автоматичної реєстрації податкових накладних залишається.
Запрошую бухгалтерів підприємств приєднатися до уроків онлайн-школи «Бухгалтерія підприємства + практика в Програмі BAS», яка з липня по грудень проходить на Бухгалтерській Відеоплатформі №1.
Програма онлайн-школи складається з дев’яти модулів. В кожному з них є практичні заняття в Програмі BAS і додатковий урок з онлайн-відповідями лекторів на запитання та бонусні практичні матеріали за темами модулів. Вже доступні для перегляду передплатникам Бухгалтерської Відеоплатформи №1:
- модуль 1 «Формування статутного капіталу» з Ольгою Целуйко;
- модуль 2 «Облік необоротних та нематеріальних активів» з Вікторією Величко;
- модуль 3 «Запаси, МШП, ТМЦ та незавершене виробництво» з Любовʼю Романчук;
- модуль 4 «Собівартість продукції та послуг» з Іриною Літвінчук;
- модуль 5 «Розрахунки з постачальниками та покупцями» з Іриною Губіною;
- модуль 6 «Зовнішньоекономічна діяльність (ЗЕД)» з Ольгою Целуйко;
- модуль 7 «Грошові кошти в касі та банку та інші банківські операції» з Іриною Губіною;
- модуль 8 «Зарплата та кадри» з Тимуром Алієвим.
У грудні відкриваємо останній модуль 9 «Закриття періоду та звітність» з Валентиною Верхогляд. Доступ до модулів та програму онлайн-школи знайдете за посиланням.
Що зміниться в адміністративних провадженнях після 15 грудня
15 грудня 2023 року набуває чинності Закон від 17.02.2022 № 2073-IX «Про адміністративну процедуру», яким відкривається новий етап у взаємодії органів державної влади, місцевого самоврядування з фізичними та юридичними особами.
Закон № 2073 застосовуватиметься до проваджень, які виникають під час виконання інспекційних повноважень у сфері контролю та нагляду, наприклад за наслідками перевірок господарської діяльності, у разі застосування стягнень, а також у сфері надання адміністративних послуг, наприклад у сфері реєстрації бізнесу, нерухомості, видачі дозволів, сертифікатів, ліцензій тощо.
Правила загальної адміністративної процедури передбачають:
-
обов'язок органів влади мотивувати негативні рішення і роз’яснювати особам причини їхнього прийняття та порядок оскарження;
-
право особи бути вислуханою та надати пояснення у разі загрози прийняття негативного (відмовного) рішення;
-
менше бюрократичних вимог до громадян і бізнесу. Адміністративний орган самостійно збирає необхідні докази (відомості, інформацію). Адміністративний орган не має права вимагати від особи надати документи та інформацію, якими володіє адмінорган або інші органи державної влади;
-
можливість усунення недоліків у поданій особою заяві зі збереженням первинної дати її подання;
-
залучення чітко визначеного кола зацікавлених осіб, законні інтереси яких зачіпаються, що дозволяє приймати збалансовані рішення;
-
обов'язок адміністративного органу виправляти свої помилки. Відповідно до ЗАП, адміністративний орган, який порушив права, свободи чи законні інтереси, зобов’язаний з власної ініціативи в розумний строк з дня їх виявлення негайно поновити їх, не чекаючи надходження скарги чи позову, та запобігати повторним порушенням у майбутньому.
Новації та інструменти, які закріплює закон у відносинах людини, бізнесу і влади:
-
фізичні особи зможуть брати участь в адміністративному провадженні, ознайомлюватися з матеріалами справи, матимуть право бути заслуханими органами влади та вносити свої пропозиції та зауваження до дати прийняття рішення;
-
запроваджує категорію «зацікавлені особи» – люди, інтересів та прав яких можуть стосуватися прийняті рішення адміністративним органом;
-
встановлює обов'язок органів влади мотивувати негативні рішення і роз’яснювати особам причини їх прийняття та порядок оскарження;
-
для встановлення обставин, що мають значення для вирішення справи, адміністративний орган за необхідності з власної ініціативи може збирати документи та інші докази, витребовувати відомості й дані;
-
передбачає механізм цифровізації адміністративних послуг, що зробить надання послуг ще більш прозорим і відкритим, що допомагає протидіяти корупції;
-
передбачає набрання чинності адміністративним актом не раніше дати його доведення до відома відповідної особи (з відповідними презумпціями);
-
встановлює можливість усунення недоліків у поданій особою заяві зі збереженням первинної дати її подання;
-
запроваджує спрощений механізм представництва в адміністративному провадженні;
-
вводить правило «мовчазної згоди» для отримання погоджень і висновків у порядку міжвідомчої взаємодії;
- передбачає зупинення дії адміністративного акта у разі його оскарження в адміністративному порядку.
Інформацію до ТЦК про автотранспорт слід подати до 20 грудня
Керівники підприємств, установ та організацій подають територіальним центрам комплектування та соціальної підтримки (далі – ТЦК СП) щороку до 20 червня та 20 грудня інформацію про наявність транспортних засобів і техніки, їхній технічний стан, а також про громадян, які працюють на підприємствах, в установах та організаціях на таких транспортних засобах і техніці, за формою згідно з додатком 1 до Положення про військово-транспортний обов'язок, затвердженого постановою КМУ від 28.12.2000 № 1921.
Також керівники підприємств, установ і організацій, транспортні засоби й техніка яких призначені для задоволення потреб військових формувань на особливий період і перебувають на військовому обліку, зобов'язані у семиденний строк повідомити ТЦК СП, у разі:
-
зміни найменування підприємства, установи та організації або форми власності;
-
відправки транспортних засобів і техніки в інші регіони або за межі території України на тривалий час;
-
передавання права власності на транспортні засоби й техніку іншим юридичним особам або громадянам, в довгострокову оренду (лізинг), а також якщо транспортний засіб або техніка є предметом застави як виконання зобов'язання за договорами про надання кредиту та гарантії перед банківською установою;
- в інших випадках, коли унеможливлюється передавання транспортних засобів і техніки до ТЦК СП.
За неподання або несвоєчасне подання звіту до ТЦК СП на керівника чекає адмінштраф в розмірі від 300 до 500 НМДГ (від 5 100 грн до 8 500 грн) за ст. 210-1 КУпАП.
Не зобов’язані звітувати перед ТЦК СП про наявні транспортні засоби і техніку лише ФОПи й ті підприємства, які не мають на балансі відповідної техніки.
Проведення тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації
Проведення тестування на знання законодавства у сфері державної реєстрації осіб, які мають намір виконувати функції держреєстратора і претендують на посаду держреєстратора або на іншу посаду, що передбачає виконання функцій держреєстратора у суб’єкта держреєстрації, крім Мін’юсту або його територіального органу (далі – тестування) відбудеться у період з 18 по 22 грудня 2023 року.
Запити для проходження тестування від суб’єктів держреєстрації мали бути подані до 15 листопада 2023 року (включно).
Повідомлення про дату, час і місце проведення тестування, а також прізвище, ім’я та по батькові осіб, які запрошуються на таке тестування, розміщуються на офіційному вебсайті Мін’юсту за посиланням, не пізніше ніж за сім календарних днів до дня його проведення.
У грудні виходить новий відеокурс «Безпечна діяльність ФОП: організація, облік, звітність та оплата праці». Лекторами будуть Ірина Губіна і Тимур Алієв.
На курсі дізнаєтесь, як ФОПу найкраще підібрати відповідну групу та систему оподаткування в залежності від виду діяльності й контрагентів, з якими він планує працювати, кількості найманих працівників або їх відсутності та максимального доходу у відповідному виді діяльності. Від цього вибору залежатиме успіх фізичної особи – підприємця. Розберемо облік та звітність усіх видів груп ФОПів на ЄП, а також особливості обліку, визначення доходів/витрат ФОПів на загальній системі оподаткування. Розглянемо особливості оформлення трудових відносин у ФОПів, систему оплата праці та інші виплати фізособам від ФОПів.
З 31 грудня токени не обов’язкові
Закон України від 07.02.2023 р. № 2918-IX вніс зміни до ПКУ щодо електронної ідентифікації та електронних довірчих послуг. Внесені зміни забезпечують можливість використовувати удосконалені електронні підписи (УЕП), які базуються на кваліфікованих сертифікатах відкритих ключів та засобах електронної ідентифікації з аналогічним рівнем довіри.
Використання удосконалених електронних підписів і печаток значно скорочує витрати користувачів електронних довірчих послуг на придбання носія особистого ключа.
Зверніть увагу, що наразі єдиною підставою для відмови у проходженні електронної ідентифікації платника податків в е-кабінеті є недійсність його е-підпису. Це може статися у зв’язку із закінченням строку дії відповідного сертифіката відкритого ключа. Закон № 2918 передбачає, що єдиною підставою для відмови буде недійсність або КЕП, або УЕП, або іншого засобу електронної ідентифікації з аналогічним рівнем довіри. На вимогу пп. 48.5.1 ПКУ буде можливо накладання на електронний документ або КЕП, або УЕП. Отже, якщо не виходить користуватися е-кабінетом або подати податкову звітність з КЕП, можна спробувати скористатися УЕП.
Закон набере чинності з 31 грудня 2023 року.
31 грудня запрацює цифровий безвіз з ЄС
Уряд постановою від 14.11.2023 № 1198 визначив механізм визнання іноземних довірчих послуг в Україні. Це пришвидшить інтеграцію нашої держави до Єдиного цифрового ринку ЄС. Постанова набере чинності 31 грудня.
Визначений механізм дозволяє використовувати кваліфіковані електронні підписи країн ЄС в Україні. А також допускає внесення до Довірчого списку іноземних надавачів електронних довірчих послуг. Це дасть змогу громадянам ЄС підписувати в Україні е-документи своїми е-підписами, а також надавати електронні довірчі послуги в нашій державі.
Такі зміни спростять електронну взаємодію з іноземними партнерами, зокрема при веденні бізнесу. Це також сприятиме повноцінному використанню українських е-підписів за кордоном і шерингу е-документів ЄС в Україні.
А ще ухвалення постанови дозволяє укладати міжнародні договори про взаємне визнання електронних довірчих послуг з іншими країнами.
Порядок оподаткування ПДФО іноземних доходів
Платник податку може зменшити суму річного податкового зобов’язання на суму податків, сплачених за кордоном, якщо це передбачено нормами міжнародних договорів і надана згода ВРУ на такі дії. Тож платник податку визначає суму такого зменшення за зазначеними підставами у річній податковій декларації.
У разі відсутності у платника податку підтверджувальних документів щодо суми отриманого ним доходу з іноземних джерел та суми сплаченого ним податку в іноземній юрисдикції, оформлених відповідно до ст. 13 ПКУ, він зобов’язаний подати до контролюючого органу за своєю податковою адресою заяву про перенесення строку подання податкової декларації до 31 грудня року, наступного за звітним. У разі неподання в установлений строк податкової декларації платник податків несе відповідальність, встановлену ПКУ та іншими законами.
Не зараховуються у зменшення суми річного податкового зобов’язання платника податку:
-
податки на капітал (приріст капіталу), податки на майно;
-
поштові податки;
-
податки на реалізацію (продаж);
- інші непрямі податки незалежно від того, чи належать вони до категорії прибуткових податків або вважаються окремими податками згідно із законодавством іноземних держав.
Сума податку з іноземного доходу платника податку – резидента, сплаченого за межами України, не може перевищувати суму податку, розраховану на базі загального річного оподатковуваного доходу такого платника податку відповідно до законодавства України.
ПФУ зобов’язані стати на облік у ДПС
Податкова служба звертає увагу підзвітних фінансових установ (далі – ПФУ) на їх обов’язок стати на облік у ДПСУ. Водночас організації, які мали статус ПФУ станом на 30 червня 2023 року, зобов’язані стати на облік у ДПС до 31 грудня 2023 року. Якщо ж організація не мала статусу ПФУ станом на 30 червня 2023 року або була створена (зареєстрована), починаючи з 1 липня 2023 року або пізніше, вона подає заяву про взяття її на облік у ДПСУ як ПФУ протягом 60 календарних днів після встановлення нею статусу ПФУ.
Як працюватимемо і відпочиватимемо у грудні
Офіційні вихідні дні в грудні 2023 року – це суботи та неділі. Але відповідно до Закону від 15.03.2022 № 2136-IX «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», через воєнний стан в країні додаткові вихідні дні скасовуються. Отже, 25 грудня, Різдво, не буде святковим днем. У зв’язку з цим, у грудні можна збільшити норму робочого часу, зокрема додати один робочий день.
Втім, жодні заборони не завадять нам відзначити 6 грудня – День Збройних Сил України.
Загалом у грудні 31 календарний день – 21 робочий день і 10 вихідних.
Вихідні дні грудня-2023: 2, 3, 9, 10, 16, 17, 23, 24, 30, 31 числа.
Також нагадаємо, що в приватному секторі роботодавець може встановлювати додаткові вихідні на свій розсуд, тож вам ніщо не заважає зробити 25 грудня святковим і вихідним днем на вашому підприємстві. За такої умови не забудьте скласти відповідні накази. Зразки наказів ви можете знайти на Бухгалтерській Відеоплатформі №1 у сервісі «Документи»:
-
Наказ про визнання 25 грудня 2023 року днем, робота у який не проводиться
- Наказ про визнання 25 грудня 2023 року робочим днем
Також там можна завантажити необхідні бланки та зразки документів з прикладами їх заповнення. Бібліотека постійно доповнюється і наразі налічує вже 4 500 документів. Ми постійно опрацьовуємо нові запити та робимо все можливе, щоб розширювати цей розділ.
Важливі дати для бухгалтера
І наостанок нагадаю про граничні дати подання податкової звітності та оплати податків.
15 грудня – останній день подання заяви щодо переходу на спрощену систему оподаткування з I кварталу 2024 року.
20 грудня – останній день подання за листопад 2023 року:
- податкової декларації з ПДВ;
- декларації з акцизного податку;
- податкової декларації з плати за землю (земельний податок та/або орендна плата за земельні ділянки державної або комунальної власності);
- податкової декларації з рентної плати та додатків до неї
20 грудня – останній день сплати:
- єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування з доходу за листопад 2023 року;
- авансового внеску з єдиного податку за грудень 2023 року платниками, що належать до 1-ї та 2-ї груп.