Ви дізнаєтесь:
- Як створити, заповнити та відправити Заяву про реєстрацію РРО в е-кабінеті
- Якому способу отримання реєстраційного посвідчення РРО надати перевагу
- Про підтвердження факту успішної реєстрації РРО
Як швидко зареєструвати РРО через електронний кабінет платника податків?
В електронному кабінеті платника податків переходимо до розділу «Введення звітності». Обираємо звітний рік, у якому будемо формувати таку форму для реєстрації, а також поточний місяць. Для прикладу 2023 рік, жовтень місяць. Для того, щоб створити документ переходимо по кнопці «Створити». У списку, який сформувався, рекомендую відсортувати донизу та перейти на третю сторінку. На ній знайдемо форму за ідентифікатором форми «G» або «F», залежно від того чи юридична особа, чи ФОП створює такий документ, «1311406». Натискаємо один раз на документ та провалюємося у його створення.
Для цього спочатку перевіряємо код інспекції за основним місцем обліку, чи все вірно підтягнулося. Якщо все коректно, переходимо знову ж таки по кнопці «Створити». І ось ми вже в самому документі «Заява про реєстрацію реєстратора розрахункових операцій». Я перейду до попередньо підготовленого шаблону, ось він, і пройдемося з вами по основних маркерах, на які варто звернути увагу, заповнюючи цей документ. Вважаємо, що за умовами нашого прикладу це відбувається перша реєстрація реєстратора розрахункових операцій. Отже, в такому випадку це буде основний, хоча може бути й резервний РРО, і позначка «реєстрація». Далі код інспекції контролюючого органу та його найменування підтягуються автоматично. Дані щодо суб'єкта господарювання, його код.
Заповнення Заяви про реєстрацію РРО
Переходимо до заповнення інформації у блоці 3 щодо господарської одиниці. Перш ніж заповнювати блок розділу 3 по господарській одиниці варто обов'язково подати форму №20 ОПП для того, щоб зафіксувати такий об'єкт оподаткування в реєстрах податкової, адже якщо цього не зробити, то №1-РРО не подається, адже ми маємо чітко посилатися на ту господарську одиницю, яка уже зафіксована, наголошу, в №20-ОПП і система дійсно перевіряє слово до слова, букву до букви в найменуванні такої господарської одиниці, яку ми зараз зафіксуємо в №1-РРО. Тому раджу в електронному кабінеті прослідкувати реєстрацію такої господарської одиниці й ідентично подавати інформацію. На жаль в електронному кабінеті не можемо безпосередньо послатися на довідник об'єктів оподаткування, однак ми можемо з нього скопіювати інформацію. А саме в частині, продублювала ще раз копію електронного кабінету і відкрила відомості про об'єкти оподаткування. І ось в мене об'єкт оподаткування, в якому буде використовуватися РРО. Копіюю назву цього об'єкта оподаткування, переношу цю інформацію ось сюди, в це поле.
Далі адресу вводимо з випадаючого довідника, натискаємо на області, переходимо по трьох крапочках і у фільтрі вводимо просто назву населеного пункту. Не обов'язково вводити в такому випадку область, достатньо населений пункт ми ввели й далі інформація в поля область, район, місто потрапляє автоматично. Вулицю прописуємо вручну, також номер будинку. Обов'язково ця інформація співзвучна з №20-ОПП. Код території підтягнувся автоматично. А ось інформація з ідентифікатора об'єкта оподаткування уже відсилається до тих об'єктів, які вами подані в №20-ОПП. В загальному, перед обранням цієї інформації, маємо весь список об'єктів оподаткування щодо ідентифікатора форми та назви контролюючого органу. Додаткової інформації більше тут не міститься, тому можна ще раз перейти в об'єкти оподаткування в блоці «Профіль платника» або «Облікові дані платника» і дивимося ідентифікатор об'єкта оподаткування. Дійсно, нам підходить ось цей перший варіант, обираємо його. Контролюючий орган за адресою господарської одиниці теж підтягнулося. Блок 4 «Дані про РРО». Знову ж таки, тут в нас є відповідний довідник, в якому вводимо заводський номер нашого РРО і система нам підтягує необхідний варіант. В мене це перший варіант. Розноситься інформація в інші поля, в тому числі в поле «реєстраційний номер екземпляра». Фіскальний номер при реєстрації початковій не вказується, він присвоюється при такій реєстрації, тому фіскального номера ще на цьому етапі немає.
Далі переходимо до сфери застосування РРО. Знову ж таки із довідника підбираємо необхідний варіант. Блок 6 відповідає за використання або невикористання книги розрахункових операцій та розрахункових книжок. Що мається на увазі? Якщо у момент вимкнення електроенергії або виходу з ладу реєстратора розрахункових операцій та за відсутності резервного ви бажаєте продовжувати проводити операції, ви реєструєте попередньо в податковій книгу обліку розрахункових операцій та розрахункові книжки. Якщо ви виявили бажання це зробити й зробили, тоді вказуєте в заяві №1-РРО про таку КОРО, її ідентифікаційні дані, а саме серію та номер засобу контролю книги, кількість аркушів, серію та номер засобу контролю розрахункової книжки та кількість аркушів. Далі інформація щодо центру сервісного обслуговування, а саме найменування такого ЦСО (центру) та податковий номер, номер договору та строк його дії. Книга обліку розрахункових операцій не реєструється. Оскільки в мене ці поля залишилися порожні, вважається що КОРО я не буду використовувати, то відповідно у розділі 8 проставляю позначку, що, бо я уже сказала, при вимкненні електроенергії й не роботі РРО з певних причин, операції проводитися мною не будуть.
Вибір способу отримання реєстраційного посвідчення РРО
І далі дев'ятий розділ «Спосіб отримання реєстраційного посвідчення РРО». Є в нас чотири варіанти: в контролюючому органі, тобто папір отримаємо; в електронному у кабінеті, надійде сюди; поштою або електронною поштою (тоді вказуємо адресу електронної пошти). Вибрати декілька варіантів одночасно немає можливості. Раджу використовувати «в Електронному кабінеті». Чому? Тому що якщо доведеться скасовувати реєстрацію РРО потрібно прикріпити реєстраційне посвідчення про РРО. І це досить швидко буде зробити, якщо воно буде у вас наявне в електронному кабінеті й таким чином ніде не загубиться, адже при №1-РРО ви будете собі мати таке посвідчення, що є досить зручним, говорю вам з практики. Далі зазначаєте тип підписанта, керівник чи представник суб'єкта господарювання, відповідною позначкою. І ідентифікацію такої фізичної особи.
Таким чином завершилася інформація щодо заповнення даних. Натискаємо кнопку «Перевірити». Якщо помилки відсутні, у нас з'являється позначка зеленого кольору, яка свідчить про перевірку цього документу. Крім того, ви бачите, що є блок щодо додатків, які можна додати. Маються на увазі додатки довільного формату у вигляді прикріплення скан-копій документів. Чи рекомендовано прикріплювати під №1-РРО якісь документи? На сьогодні ні, система податкової служби та й податківці приймають №1-РРО без додаткових скан-копій. Раніше це могли бути договори з центрами сервісного обслуговування, видаткові накладні на купівлю РРО. Проте на сьогодні практика показує таким чином, що таких документів не потрібно. Тому сміло відправляємо лише №1-РРО для реєстрації реєстратора. Для того, щоб відправити документ виділяємо його у списку, натискаємо підписати, після підписання з'являється ключик і далі натискаємо «Відправити». Успішно прийнятий документ, у квитанції прийде фіскальний номер реєстратора розрахункових операцій. Зараз я вам теж покажу як він виглядає. Крім того, реєстрація реєстратора розрахункових операцій фіксується у відповідних розділах електронного кабінету, а саме в блоці «Облікові дані платника податків» у нас є блок «Відомості про РРО», де вказується фіскальний номер такого РРО, після його реєстрації присвоюється, та реєстраційний номер екземпляра РРО, дата реєстрації й скасування, якщо таке відбулося. Крім того, якщо використовувалася КОРО, знизу одразу під РРО міститься інформація про книгу обліку розрахункових операцій.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.