Ви дізнаєтесь:
- Про функціонал та критерії вибору ПРРО
- Про реєстрацію та роботу ПРРО
- Як провести повернення товару через ПРРО
Сьогодні поговоримо про те, як почати працювати з ПРРО. Всі ми знаємо що з 1 жовтня скасують мораторій на штрафи за невикористання РРО або ПРРО та повернуть перевірки підприємців. Як зазначають податківці, продовжень мораторію більше не буде. Тож ФОПам другої, третьої та четвертої груп все ж таки доведеться встановлювати касові апарати або їх програмні аналоги та навчитися фіскалізуватися. До речі, в першу чергу перевірять саме тих підприємців, які не використовують РРО або ПРРО, а не тих, хто припускається помилок під час роботи з касою.
Версії та функціонал ПРРО
Я розповім як почати працювати з ПРРО на прикладі нашого партнера, компанії «Е-чек». Перше, на що хочу звернути увагу, як обирати продукт. В цьому питанні багато в чому допоможе корпоративний сайт провайдера ПРРО, оскільки там є вся необхідна інформація про продукт. Приміром з сайту «Е-чек» ми дізнаємося, що «Е-чек» доступний на всій лінійці пристроїв: смартфон, комп'ютер, планшет, ноутбук, POS-термінали. Причому кожна версія продукту має повноцінний функціонал. У багатьох інших провайдерів всі налаштування та реєстрації можливо зробити лише у веб-версії. Наявність мобільного еквайрингу, у «Е-чек» широкий вибір банків-постачальників і реалізовані технології «tap to phone» та QR-код від Ощадбанку, Монобанку та Приватбанку. Можливість працювати на POS-терміналах з такими банками-постачальниками як: Пумб, Ощадбанк, Аваль, Sense bank, МТБ, Восток, Оксі, OTP, IPay. Також бачимо, що на головній сторінці сайту розміщений розділ з повноцінними інструкціями з користування та контакти служби підтримки. До речі, служба підтримки дуже важлива для того, щоб зробити все коректно та не натрапити на штраф під час роботи з касою, та її майже немає у більшості провайдерів. «Е-чек» робить акцент, що це програмна каса з персональним менеджером, який допоможе працювати з касою вже за 10 хвилин.
Реєстрація ПРРО: швидко та доступно зі смартфона
Після того, як рішення про продукт прийнято, настає черга авторизації. В «Е-чек» авторизацію можливо зробити на будь-якому пристрої, що дуже зручно, тому що у багатьох провайдерів це можливо зробити лише у веб-версії продукту.
Наступний крок, це реєстрація. Оскільки в «Е-чек» кожна версія є повнофункціональною, реєстрацію 20-ОПП, 1-ПРРО, 5-ПРРО та інші налаштування можна також зробити з будь-якого пристрою. У решти або у веб, або взагалі у спеціальному кабінеті.
Переходимо до реєстраційних форм. В «Е-чек» оптимально скорочені форми коштом автозаповнення інформації з ЕЦП, які дозволяють абсолютно коректно зареєструвати торгову точку, касу та касира. Форми в «Е-чек» не скорочені, але при цьому максимальна кількість полів заповнюється автоматично. І це важливо, бо деякі провайдери ПРРО занадто скоротили ці форми, що може бути розцінено як неподання форми взагалі.
Якщо виникають питання, особисті менеджери «Е-чек» супроводжують клієнтів на всьому шляху реєстрації та налаштувань, навчають працювати в касі.
Робота з номенклатурою товарів на ПРРО
Тепер про роботу з товарами. Оскільки в «Е-чек» кожна версія повнофункціональна, створювати товар також можна з будь-якого пристрою. Бази товарів синхронізуються, їх можна імпортувати та експортувати в Excel. Це зручно коли у ФОПа великий перелік номенклатури. Є можливість додавати фото товарів. Ще одна фішка - це зручний пошук по назві артикулу, штрих коду, за фото або категорією. А також в «Е-чек» максимальний перелік одиниць вимірювання, що дозволяє адаптувати його для будь-якого виду бізнесу. При цьому ціну товару можливо вільно змінювати під час формування чека.
Тепер про від відкриття та закриття зміни. В «Е-чек» відкриття зміни в кожній версії винесено та відображається на головному екрані. У мобільній версії є оптимізований екран для роботи касира, де всі необхідні функції зібрані на одному екрані для зручності та економії часу під час роботи з касою.
Також я передивився чек і Z-звіт, вони повністю відповідають вимогам до цих фіскальних документів.
«Е-чек» зараз випускає нову версію продукту на новій архітектурі, тому взаємодія з ДПС відбуватиметься ще швидше. Це відкриття зміни, фіскалізація чека, закриття зміни, логічно реалізовано функціонал повернення товару та скасування чека. В архіві чеків необхідно обрати потрібний чек та зробити за ним або часткове повернення товарів з чека, або повернення всього чека. До того ж в кожному блоці в «Е-чек» є підказки, а якщо у вас є питання, просто зателефонуйте в службу підтримки там вам обов'язково зі всім допоможуть.
Робота з ПРРО в разі відсутності інтернету
Особливу увагу хочу приділити тому, як працюватиме ПРРО у разі відсутності Інтернету. В«Е-чек» є повноцінний офлайн режим. Це означає, що він працює за відсутності Інтернету та/або зв'язку з сервером ДПС. В більшості провайдерів офлайн режим активізується лише у разі відсутності зв'язку з сервером ДПС.
І наостанок зауважу, що сталося з продуктом від «Е-чек» за останній рік. «Е-чек» розробив і завершує тестування версії, що підключається напряму в ДПС і користувачі андроїду тестують «Е-чек» 2.0. Запускається мультибанковість мобільного еквайрингу. Моно, Приват та Ощад з одного додатку. Удосконалена система синхронізації інформації з ДПС та автоматизації вибору податків для клієнта. Створено сінглмод для касира. Удосконалено робота офлайн-режиму.
Тож, як бачимо, ПРРО «Е-чек» - це зручний, сучасний продукт, доступний більшості підприємців і дозволяє працювати законно та не витрачати кошти на штрафи.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.