Ви дізнаєтесь:
- Хто, на якій підставі та в який термін повинен зареєструватися в судовому реєстрі.
- Як зареєструватися в судовому реєстрі.
- Як перевірити наявність е-кабінету у підсистемі Електронний суд.
Реєстрація в реєстрі судової системи, чи обов'язкова? Розумію це питання, адже воно зараз на слуху. 21 липня у нас увійшов в дію новий закон, який зобов'язує юридичних осіб реєструватися у відповідному електронному кабінеті. Стоїть питання чи обов'язково реєструватися ФОПам та інші супутні питання. Якщо ця тема важлива, обов'язково дивіться відео до кінця, якщо у вас будуть питання, коментарі по цьому, пишіть, обов'язково обговоримо та постараюся вам відповісти.
***
Нас зобов'язують протягом 7 місяців зареєструватися, якщо ми належимо до категорії юридичних осіб. Щодо фізичних осіб та фізичних осіб – підприємців, то тут уже добровільна реєстрація. Якщо говорити мовою закону, то коментуємо Закон №3200, який був опублікований та набрав чинності 21.07.2023 року. І саме в цьому нормативному документі йде мова про 7 місяців для юридичних осіб і відповідно граничним терміном закінчення цього періоду буде 20 лютого 2024 року. Тоді вступить в дію відповідна норма, яка зобов'язує нас користуватися Електронним кабінетом реєстру судової системи, тому потрібно зареєструватися. І не потрібно лякатися, така реєстрація займає лише декілька хвилин. Для цього потрібно мати актуальну пошту та електронний цифровий підпис представника відповідної юридичної особи.
Вхід до електронного ресурсу для реєстрації
Переходимо на відповідний ресурс, де будемо реєструватися. Знаходиться він за адресою: cabinet.court.gov.ua/login.
Натискаємо кнопку «Увійти».
У вікні, яке нам підвантажується, «Електронний суд», ви бачите, офіційна електронна адреса і так далі. Маємо заходити, в такому випадку, або за файловим ключем, або за апаратним. Кваліфікований надавач електронних довірчих послуг визначається автоматично, хоча ви можете його обрати з випадаючого списку, якщо пам'ятаєте хто генерував ваш файловий ключ. За місцем розташування файлового ключа обираємо його та підтягуємо у відповідне поле.
Вводимо пароль захисту та натискаємо «Продовжити». Так, натиснули «Продовжити» і одразу в нас відкрилося вікно з даними фізичної особи. І ось тут є запитання в користувачів: чи можна ці дані міняти й, чи це все вірно? Тому що ми хочемо зареєструвати юридичну особу, використали електронний цифровий підпис співробітника такої юридичної особи, то чому ж на екрані у нас дані фізичної особи? Все вірно, відбувається спочатку ідентифікація саме через фізичну особу, представника юридичної особи, але обов'язково це має бути представник компанії. Не можу я, як фізична особа, зареєструвати будь-яку юридичну особу в даному реєстрі. Далі ви побачите чому.
Вводимо дату народження через крапку або обираємо у календарі. Якщо ви фізична особа – підприємець можна зробити позначку, хоча ми будемо реєструватися як юридична, але це відбуватиметься далі. Наголошувала, що обов'язково має бути робоча електронна пошта.
Натискаємо «Отримати код підтвердження». Зверніть увагу, на цю електронну пошту я уже реєструвала, відповідно двічі використати електронну пошту для реєстрації в електронному кабінеті не вдасться, тому у вас має бути додаткова або інша електронна пошта, яку ви можете використати для цих цілей.
Тому вводимо нову електронну пошту, для того, щоб прийшов код підтвердження. Пам'ятаєте, я вам говорила, що це має бути актуальна пошта. І ось на таку електронну пошту приходить лист із кодом, який потрібно ввести у відповідному полі. Далі натискаємо, що погоджуємося з умовами користування сервісом, і переходимо по кнопці «Підтвердити».
Маємо підтвердити й код, і знизу підтвердити те, що погоджуємося з умовами сервісу. Система нам відкрила робоче поле кабінету і є інформаційне повідомлення про те, що ви увійшли як керівник організації, яка не зареєстрована в кабінеті, для доступу до даних організації в ролі «Представник» необхідно зареєструвати її в кабінеті. Можемо продовжити як фізична особа або зареєструвати відповідну юридичну особу. Для цього натискаємо відповідну кнопку. Далі вказуємо, знову ж таки, email, копіюємо назву електронної пошти. Надіслати лист.
Переходимо до електронної пошти. І зверніть увагу, мені вперше на електронну пошту надійшло саме у «Спам», тому перевіряємо. Лист надходить швидко. Тому якщо його немає у «Вхідних», значить шукаємо у «Спамі». Вводимо код підтвердження, тиснемо «Підтвердити». Дата реєстрації, код ЄДРПОУ, номер державної реєстрації, код КОАТУУ, місце фактичного розташування, все це підтягується автоматично.
Натискаємо «Зберегти зміни». «Профіль збережено». Відповідно кабінет юридичної особи зареєстрований.
Однак буває ситуація, що можливо хтось з ваших колег міг зареєструвати кабінет юридичної особи й вам потрібно перевірити чи є наявний кабінет для тої, чи іншої компанії. Для цього ми маємо відповідне поле. Гортаємо у лівій частині донизу, на блок «Наявний кабінет», де вводимо, наприклад, ЄДРПОУ компанії й натискаємо «Надіслати запит». Зазначається, що юридична особа з таким-то кодом, відповідною назвою, зареєстровано у кабінеті 26.07.2023, має зареєстрований кабінет у підсистемі Електронний суд ЄСІТС. «Сформувати відповідь з КЕП», можна натиснути на цю кнопку й у нас буде збережено у вигляді архіву, де у PDF матимемо відповідну інформацію, яку можна надати. Ви бачите, сформовано, хто зробив запит, ідентифікація фізичної особи, і що саме на цю юридичну особу є вже зареєстрований електронний кабінет. Тобто повторно його реєструвати не треба та й система не дозволить двічі сформувати електронний кабінет на ту саму юридичну компанію.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.