Ви дізнаєтесь:
- Як сформувати запит на отримання витягу з реєстру платників ЄП в е-кабінеті.
- В якій формі можна отримати витяг і в якому випадку він немає юридичної сили.
- Як знайти сформований витяг в е-кабінеті.
Причини та способи підтвердження статусу суб'єкта господарювання щодо системи оподаткування
Витяг з Реєстру платників єдиного податку – документ, який раніше ми могли отримати один раз і за нього забутися, то на сьогодні велика категорія платників (суб’єктів господарювання), як юридичних осіб, так і ФОПів, змушені робити запит на цей документ протягом року декілька раз. А особливо настає у нас 1 липня 2023 року, коли хтось планує перейти на іншу ставку (іншу групу), когось «відкинуть» назад на свою «рідну» групу. І знову ж таки, рекомендую з 1 липня, якщо ви є спрощенцем, отримати такий витяг. І часто мені ставлять питання ФОПи: а як отримати запит, що я є платником загальносистемником, тобто не на спрощеній системі? І тут відповідь така: окремого витягу чи документу податкова вам не наддасть, необхідно зробити запит з Реєстру платників єдиного податку і відсутність запису у цьому реєстрі, у відповідному документі від податкової, і буде свідченням того, що ви перебуваєте на загальній системі оподаткування. Кому рекомендую? Усім ФОПам зробити такий запит та отримати витяг здати, яку я зазначила вище.
Формування запиту про отримання витягу з реєстру платників ЄП в е-кабінеті
Отже, переходимо до електронного кабінету платника податків, у розділі «Ведення звітності» обираємо поточний місяць в якому будемо робити запит. Тобто якщо це в нас буде на календарі липень 2023 року, так і робимо: «липень 2023 року». Натискаємо «Створити». Можна відфільтрувати за категорією «F13 запити». Можна залишити «усі». Тобто не принципово. І нам необхідно у списку відшукати документ «F1302101 Запит про отримання витягу з реєстру платників єдиного податку». Один раз натискаємо у списку на цей документ та переходимо по кнопці «Створити». Частина інформації заповнилася автоматично з картки (з облікових даних). Нам залишається досить важливий момент – вказати спосіб отримання витягу: «безпосереднього в контролюючому органі» або «в електронному вигляді». І що я в такому випадку раджу вказувати? Одразу ж наголошую, довідка, отримана в електронному форматі, немає юридичної сили. Про це неодноразово згадували й податківці. Тому якщо цей документ вам необхідно подати у певні структури або для контрагентів, які вимагають дійсно оригіналу, скан-копію оригіналу документа або завіреної копії, то варто вказати, що ви бажаєте отримати паперовий варіант цієї довідки. Якщо ж це лише довідка інформаційного характеру, в першу чергу самому для себе, щоб перевірити на якій системі оподаткування перебуваєте на ту чи іншу дату, або чи перевели вас на спрощену з певної дати. Велика категорія платників буде зараз подавати заяву, щоб перейти на 5% з 2%. Відповідно уже в червні ви можете цей запит формувати й вам буде зазначено, що з 1 липня ви знаходитесь на спрощеній, якщо вас успішно переведуть на цю систему оподаткування. Тому, наприклад, я залишаю «в електронному вигляді». Переходжу до перевірки документа, натискаю. Успішно перевірений документ – зелена позначка. Натискаю «Зберегти». Електронний кабінет пропонує одразу підписати документ. Можемо натиснути «Так», система нам відкрила одразу вікно з підписами документа. Після підписання документа буде доступна кнопка щодо відправлення або одразу після підписання буде інформаційне поле про те, що чи надіслати документ до Державної податкової служби. Натискаєте «Так» і відповідно запит пішов до податкової.
Пошук сформованого витягу в е-кабінеті
Що ж далі потрібно перевіряти відносно такого документа? Ось для прикладу, я робила такий запит торік і покажу вам як це все виглядає. Успішно поданий документ, він у нас зеленого кольору і має дві квитанції. Перша квитанція про те, що доставлено документ до центрального рівня. Друга квитанція фінальна. Усі вони проходять в межах одного дня, найчастіше, якщо без збоїв. У фінальній квитанції зазначено, що запит прийнято, очікуйте отримання витягу. Я робила запит на отримання витягу в електронному форматі. Однак де його перевіряти? Він не приходить під самим запитом, ми не можемо тут у списку його відшукати, нам потрібно перейти до категорії «Вхідні документи». Отже, в категорії «Вхідні документи» ми маємо сегментацію, якщо ще хтось її не помітив, на групування документів з категоріями: вхідні, витяги, квитанції, повідомлення. Ми слідуємо у витяги й гортаємо відносно тієї дати, коли ми робили цей запит. І ось ви бачите 14.06 «Витяг з реєстру платників єдиного податку». Двічі натискаємо, відкривається документ одразу на екрані робочого стола. Зазначається (на що звернути увагу): дата формування витягу, усі види діяльності, вказано буде місце провадження господарської діяльності, дата застосування ставки (ось ви бачите, 1 липня 2022 року і яка ставка та група оподаткування). Незручно друкувати документ безпосередньо з електронного кабінету, тому раджу його завантажити через ось цю піктограму. Документ завантажиться в PDF форматі, який вже зручний для зберігання, виведення на друк та пересилки, наприклад, для своїх партнерів.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.