Відеоблоги

Передача зміни на ПРРО: що має зробити касир

Ви дізнаєтесь:

  • Хто і коли закриває та відкриває зміну
  • Як обліковується залишок готівки в касі на різних типах ПРРО
  • Як передається зміна при встановленні ПРРО на декількох пристроях
Оберіть відео для перегляду

5(4)

Оцініть відео:

Передача зміни на ПРРО: що має зробити касир

00:06:49

Тимур Алієв

5(4)

Оцініть відео:

У ПРРО працює кілька касирів? А чи знаєте як правильно передати зміну? 

***

 

Ідентифікація касира

В роботі з ПРРО можлива ситуація коли протягом дня треба передати зміну від одного касира до іншого. Але при цьому слід зважати на таку особливість, що касир, що здійснює розрахункові операції засобами ПРРО, він має засвідчувати відкриття зміни, проведення розрахункової операції шляхом накладання на повідомлення про відкриття зміни, на сам розрахунковий касовий документ, як то фіскальний касовий чек або на продаж, або на видачу коштів, так само і на Z-звіт свій електронний підпис. Тобто працюючи на ПРРО у нас звісно відбувається певна ідентифікація касира. І звісно на одному ПРРО може бути одночасно відкрита лише одна зміна. І протягом однієї зміни можна сформувати один фіскальний звітний чек, тобто один Z-звіт.


Закриття/відкриття зміни

Якщо нам треба передати зміну від одного касира до іншого, то зважаючи на ідентифікацію двох різних касирів, першому касиру треба завершити роботу на цьому ПРРО. А завершувати він цю роботу буде шляхом формування Z-звіту. І для закриття робочої зміни особа яка здійснює розрахункову операцію, вона формує фіскальний звітний чек, так само накладає на нього свій електронний підпис за таку зміну і направляє його на реєстрацію до фіскального сервера. Звісно при цьому отримавши від фіскального сервера відповідно ще повідомлення. І звісно протягом дня дозволяється відкрити нову зміну за умови закриття попередньої. Тобто у ситуації, коли у нас протягом дня, приміром, працює два касири. Перший касир закриває свою зміну шляхом формування Z-звіту, а відповідно другий касир відкриває свою зміну. При цьому ще можлива ситуація коли один одному буде прямо передавати гроші на місці проведення розрахунків.

Помилка при закритті зміни

При цьому можлива ситуація, пов’язана з помилкою під час закриття зміни. І якщо, приміром, кнопка формування Z-звіту у нас не активна, то це свідчить про те, що зміна вже закрита і Z-звіт сформовано. Тому для перевірки суб’єкту господарювання рекомендовано перейти на початкове меню і взагалі переконатися, що не є активною кнопка «Відкрити зміну».

Облік залишку готівки в касі

І в ситуації коли один касир передає іншому гроші, які лишаються на місці проведення розрахунків, звісно, другий касир вже має мати ці гроші як залишок готівки в касі на початок вже своєї зміни. При цьому звісно тут все буде залежати від налаштувань ПРРО. Якщо ваш ПРРО дозволяє зробити налаштування, коли після закриття Z-зміни, залишок перенесеться на нову зміну, то новому касиру абсолютно нічого не треба робити задля того, в нього і так вже ці гроші перейдуть як залишок з попередньої зміни. Якщо ваш ПРРО немає таких налаштувань, там немає такого функціонала і відбудеться ситуації коли після Z-звіту відбудеться повне обнуління залишку готівки в касі, то тут слід зважати на такий момент і провести ще операцію «службове внесення». Адже вона використовується зокрема для реєстрації суми готівки в касі, яка зберігається на місці проведення розрахунків на момент реєстрації першої розрахункової операції, що проводиться після виконання Z-звіту. Отже, якщо у вас відбулося повне обнуління каси й коли другий касир буде відкривати свою зміну, і в нього лишаються гроші на місці проведення розрахунків, то звісно ці гроші мають увійти в його зміну шляхом операції «службове внесення».

Використання ПРРО, встановленого на кілька пристроїв

При цьому звісно ПРРО, він може бути встановлений на будь-яку кількість пристроїв, на будь-яку кількість гаджетів, але одночасно використовувати один ПРРО можна тільки на одному пристрої та звісно тільки одним касиром, який вже туди зайшов, відкрив зміну і чітко проідентифікований. І у разі відкриття зміни на ПРРО одним касиром, інший касир звісно він не може здійснити вхід на такий ПРРО. 

Так само можлива ситуація коли програмне забезпечення вашого ПРРО, яке встановлене, приміром, на телефон, або, приміром, на ноутбук, або на стаціонарний комп’ютер, воно відмовляє у вході, система відмовляє у вході у зміну. І в такому разі дійсно ПРРО може відмовляти у вході у випадку спроби касиром увійти на ПРРО при наявності відкритої робочої зміни на іншому ПРРО. І при цьому звісно він отримає повідомлення про наявність відкритої робочої зміни на іншому ПРРО. І у разі якщо програмне забезпечення ПРРО одночасно встановлено на два окремі пристрої, для яких зареєстровано одного касира та при здійсненні входу ПРРО відмовляє у вході й повідомляє про відкриття зміни на іншому ПРРО, то звісно касиру необхідно закрити робочу зміну на одному пристрої та вже відкрити робочу зміну на іншому. 

Ну і знову ж таки закриття робочої зміни буде безпосередньо проводитися через формування Z-звіту.