Важливо:
1. Про форму створення фіскальних чеків .
2. Чи можна обмежитись створенням посиланням на отримання чеку.
3. Коли варто потурбуватися про формат надання чеку.
Чек ПРРО – як плануєте надавати покупцям?
***
Розповсюдження ПРРО ставить перед бізнесом нові завдання, які треба вирішувати. На жаль, не завжди маємо адекватні консультації від представників контролюючих органів.
Одне із таких запитань – це спосіб, в який ми можемо надавати чек ПРРО. Адже зважаючи на норму Закону про РРО, на оновлену форму видачі розрахункових документів, ми можемо формуючи чеки на ПРРО видавати такі чеки не тільки в паперовому вигляді. До речі, в цій нормі Закону, зокрема в п. 2 ст. 3, не прописано в якій саме формі ми маємо видавати чеки – головне, щоб вони були видані. Отже, я можу вибрати для себе виключно електронну форму без можливості друкування, тому що я не хочу витрачати на фіскальний принтер або на інший пристрій, який надає змогу мені друкувати такі чеки, а обмежувася виключно наданням відповідних QR-кодів або наданням певних посилань на чеки в електронному вигляді. Якщо ми з вами конкретизуємо такі можливості згідно із Законом про РРО, це виглядає наступним чином. Отже, способи надання чека ПРРО згідно із Законом, це є відтворення на дисплеї пристрою QR-коду, який дозволяє моєму покупцю здійснити зчитування та ідентифікацію розрахункового документа. Тобто це відбувається в момент нашої взаємодії, або такий QR-код може бути безпосередньо отриманий моїм клієнтом. Також може бути надсилання електронного розрахункового документа на певний ідентифікатор моєї особи покупця, це може бути або номер телефону або адреса електронної пошти. Але зважте, будь ласка, що коли йдеться про надсилання електронного розрахункового документа, мається на увазі саме електронний розрахунковий документ, а не посилання на посилання де його можна отримати. І зазначу, що на це звертають увагу податківці.
Отже, якщо ми з вами маємо ідентифікатор нашого покупця, як то абонентський номер або адресу електронної пошти, реалізувати таке надсилання немає проблем. Але якщо в нашому бізнесі наш покупець не хоче себе ідентифікувати, ну це може бути, наприклад, автоматична мийка машин, це може бути кавові автомати, де дійсно просто вносяться гроші і людина, знеособлена, отримує, безпосередньо, товар або отримує послугу. В такому випадку, коли немає процесу ідентифікації клієнта встановлюючи ПРРО навряд чи мені вдасться працювати без безпосередньо друку чеку. Тому що коли в такому варіанті знеособлення клієнта чек друкується, це вже є вибір безпосередньо мого покупця-клієнта чи брати його чи ні. Але я свою функцію надання такого чека реалізувала.
Теж саме стосується відтворення QR-коду на дисплеї, тому що дійсно може виникнути запитання у покупця, який немає змогу зчитати цей QR-код або не хоче ідентифікувати себе коли він до мене прийшов і може вимагати від мене надрукування паперового розрахункового документа. Тому я дуже раджу всім підприємцям, які працюють в офлайн режимі і використовують ПРРО, все ж таки подбати про таку можливість надати паперовий екземпляр чеку, для того, щоб реалізувати наш обов’язок, який встановлений Законом про РРО щодо надання фіскального чека в зручній формі для клієнта. Тому що такі новітні форми надання чеку можуть бути для клієнта не зручні і він може наголошувати на тому, що я свою функцію, як продавець, не виконала. Ну ми всі добре з вами знаємо, що йде за невиконанням такої функції, ненадання розрахункового документа, буде коштувати мені щодо першого порушення 100% вартості операції. І до речі хочу наголосити на тому, що податківці потрошку починають роз’яснення щодо цієї теми. Отже, надсилання на електронну пошту або на абонентський номер, вони є виконаними, якщо ми надаємо виключно чеки в електронній формі. А якщо такі вимоги ми не можемо виконати і від нас безпосередньо вимагають, наш клієнт, паперовий документ, отже ми можемо стикнутися з тим, що відсутність можливості надати паперовий документ офлайн призведе до отримання ну чи маленьких штрафів. Тому плануючи використання ПРРО подбайте, будь ласка, про формат надання чеку.
Маєте професійні питання за темами відео?
Ставте їх експертам у сервісі «Особистий консультант» безлімітно й отримуйте відповіді на кожне протягом доби.
Щоб отримати роз’яснення від лекторів, скористайтеся розділом «Консультації лекторів». Відповіді надаються у відеоформаті щовівторка.