Відеоблоги

2% ЄП: як відображається в електронному кабінеті

Ви дізнаєтесь:

  1. Як перевірити ставку єдиного податку в електронному кабінеті.
  2. Як отримати витяг з Реєстру платників єдиного податку.
  3. Як перевірити належність до платників ЄП зі сплатою 2% у відкритих реєстрах.
Оберіть відео для перегляду

4.8(32)

Оцініть відео:

2% ЄП: як відображається в електронному кабінеті

00:11:09

Ольга Хільчук

4.8(32)

Оцініть відео:

А чи перевірили ви ставку 2% в електронному кабінеті? Поговоримо про те, як податківці опрацювали наші заяви на перехід на спрощену систему з особливостями і чи дійсно можна перевірити цю інформацію в електронному кабінеті платника податків. Оскільки ми знаємо, що саме з 1 квітня більшість юридичних або фізичних осіб, які виявили бажання перейти на цю систему, вже повинні перебувати на ній. І дійсно, податківці, не скажу що однаково по всій Україні, почали опрацьовувати в останні дні березня активно наші подані заяви і така інформація відобразилася в приватній частині електронного кабінету платника податків. Саме це ми зараз і перевіримо. Крім того, навчимося яким чином подати витяг, подати заявку на отримання витягу, з реєстру платників єдиного податку, для того, щоб мати паперове підтвердження переходу на спрощену систему з особливостями 2%. Крім того, колеги, для чого ви скажете цей витяг? Найчастіше наші партнери будуть запитувати нас саме цей документ для того, щоб розуміти з ким вони мають справу, особливо для тих платників податків, які продовжують перебувати платниками податку на додану вартість, тобто зареєстровані платниками такого податку, однак перебуваючи на спрощеній системі з особливостями саме в цей період не будуть платити цей податок та декларувати його. Однак наші контрагенти цього можуть не зрозуміти. Але коли отримають від нас такі витяги, то це все розставить на свої місця.

Отже, перейдемо до електронного кабінету платника податків і подивимось як це все працює, як це швидко перевірити. В електронному кабінеті платника податків, в приватній його частині. Те що ми знаходимося в приватній частині, знову ж таки, неодноразово я повторювала і більшість з вас знає. У правому верхньому куті ми бачимо назву юридичної особи та прізвище співробітника такої юридичної особи або фізичної особи підприємця. Якщо ви бачите цю інформацію, тоді дійсно ви приватній його частині. Для того, щоб знайти інформацію про перехід на спрощену систему з особливостями натискаємо «Облікові дані платника», гортаємо донизу. Шукаємо категорію «Дані про реєстрацію платником єдиного податку». І ось ви бачите. Відображається інформація про те, що дана юридична особа знаходиться на 3 групі оподаткування зі ставкою 2%. Адже дійсно ще в березні ця юридична особа була на ставці 5%. Якщо ми перейдемо в категорію «Перегляд звітності». І ось у нас тут є заява на право застосування спрощеної системи, де я свого часу задекларувала своє бажання перед податковою, що ця юридична особа переходить, в межах групи третьої залишається, зі ставки 5% на 2%. І дійсно, таке опрацювання відбулось, тому що ми чітко його проглядаємо.

Для того, щоб створити запит на отримання витягу з реєстру платників єдиного податку, ми повинні перейти в категорію «Ведення звітності» і у місяці, відповідно уже у квітні, створюємо такий документ. Натискаємо кнопку «Створити». Переходимо у категорію «J13 Запити» і шукаємо такий документ. І ось ви бачите, під кодом-ідентифікатором J1302101 знаходиться цей документ. Натискаємо на нього. Стиснемо «Створити». Перевіряємо код ДПІ за місцем реєстрації, чи все коректно підтягнулося. Якщо ні, то вибираємо зі випадаючого списку. І цьому запиті нам потрібно лише відмітити, якщо вся інформація щодо юридичної адреси, місця проживання, якщо це для фізичної особи – підприємця. Все підтягнулося, як в даному випадку. Необхідно зробити лише одне позначення «Спосіб отримання витягу», безпосередньо в контролюючому органі або в електронному вигляді. Я раджу ставити, на сьогодні це більш зручно, в електронному вигляді. І все. Цей документ готовий, натискаємо «Перевірити», закриваємо його. Виділивши у даному списку натискаємо «Підписати» та «Відправити».

Після успішного опрацювання, зразу ж проговорю, що витяг на цей документ, витяг з даного реєстру, ви не отримаєте автоматично, тому що податківці повинні опрацювати цю заяву. Те що така заява надійшла на сервер податкової, ось я повернуся в березень місяць, свідчить статус такого документа. Ось ви бачите є квитанція №1, натискаємо перегляд. І в результаті обробки є що документ збережено на центральному рівні, через певний час подбайте про приймання квитанції №2. Через певний час прийде відповідь на цей запит. Яким чином виглядає відповідь ми переглянемо на прикладі іншого платника податків. Знову ж таки в категорії «Облікові дані платника» ще вам покажу яким чином виглядає опрацювання заяви для ФОПа на спрощеній системі. Тому що я на другій групі 20% єдиного податку, перейшла на третю групу 2%. Я вирішила, хоча законодавець надав на сьогодні можливість єдиний податок не сплачувати, добровільно ми можемо його сплачувати. Однак я вирішила що буду його сплачувати, але не в розмірі 20% від мінімальної заробітної плати, а саме у розмірі 2% від обороту, який буде, для прикладу, у квітні. Тому скористалася правом переходу на спрощену з особливостями. І все це видно, знову ж таки, в електронному кабінеті, ось, в категорії «Дані про реєстрацію платником єдиного податку», теж 3 група, ставка 2%.

Запит на отримання витягу я надсилала трішки раніше. Ось якщо перейдемо в «Ведення звітності». Візьмемо 2021 рік. Точніше «Перегляд звітності», можливо так буде швидше, 2021 рік, «Всі». І є такий поданий мною запит, 14.09.2021 р. В категорії «Вхідні/вихідні документи» є два підрозділи: «Вхідні», «Вихідні документи». Ми переходимо в підкатегорію «Вхідні» і ось, не в вересні, а 1 жовтня 2021 року надійшов такий витяг. І ось тут його можна відкрити.

Тобто чим відрізняється від звичайного подання звітності? Це не прийде документ прикріплений як квитанція №2 до нашого запиту. Це буде документ окремий і його потрібно шукати ось в цій підкатегорії «Вхідні» документи. Тому що часто платники податків, відправивши запит на отримання витягу, вважають, що він не опрацьований і не надійшов в електронному кабінеті. Але найчастіше це не так, тому що не завжди ми чітко знаємо де його правильно знайти. Тому запам’ятайте, що саме в категорії «Вхідні/вихідні документи», у підкатегорії «Вхідні». І для того, щоб відкрити цей витяг двічі натискаємо. І ось витяг з реєстру платників єдиного податку. Цей витяг стосувався 2021 року, бачите, дата формування витягу 14.09.2021 року, коли я подала такий запит. Де зазначено на якій я ставці перебувала і КВЕДи на яких здійснювала діяльність. Також місце провадження господарської діяльності. Саме в такому вигляді і прийде новий витяг, де буде тільки вказано, що це вже 3 група зі ставкою 2%.

Крім того, друзі, ми можемо перевірити з вами інформацію про перебування на ставці 2% у відкритих реєстрах. Вводжу свій ідентифікаційний номер, натискаю «Пошук». І ось ви бачите: ставка 2%, третя група. Відкриті реєстри зручні нам для кого? Для наших контрагентів. Для того, щоб перевірити. Можливо не всі партнери повідомлять вас чи перейшли вони на таку спрощену систему з особливостями. І для того, найперше щоб розуміти чи ми отримаємо від них податковий кредит, якщо ви продовжуєте платити ПДВ і не використали можливості. Тому що, наприклад, для вас це не є комфортним такий перехід. То для того, щоб розуміти, що зробили ваші партнери, скористайтеся відкритими ресурсами, реєстрами, які є в доступі через електронний кабінет платника податків, де можна легко перевірити своїх партнерів.