Ви дізнаєтесь:
- Що робити, якщо енергозалежний ПРРО-гаджет відключено від електроенергії.
- Як скористатися резервним РРО.
- Чи треба надсилати повідомлення до ДПС.
Ваш ПРРО працює від електромережі? Що робити коли немає світла?
Уявіть собі таку ситуацію, ви користувач ПРРО і він у вас встановлений на гаджет, який безпосередньо залежний від електромережі. Прикладом якийсь стаціонарний персональний комп’ютер, або навіть на гаджет в якому є акумулятор, але той акумулятор розрядився, в ньому, як то кажуть, не вистачає батареї. І от що робити в таких випадках, коли ПРРО безпосередньо залежить від постачання електроенергії?
Нещодавно з цього приводу висловилася податкова у ЗІР, категорія 109.20, це висновок ви бачите на слайді. При відключенні електроенергії ПРРО (у разі реєстрації з можливістю роботи в офлайн режимі) переходить в режим офлайн, суб’єкт господарювання (касир) формує Z-звіт та закриває зміну. Нагадую що весь механізм роботи з ПРРО прописаний у Порядку №317, який було затверджено Мінфіном у минулому році. І якщо ми звернемося до зазначеного Порядку, то на слайді ви бачите витяг з п. 1 Розділу V: на період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером проведення розрахункових операцій суб’єктом господарювання здійснюється в режимі офлайн. Отже висновок податківців, він доволі дивний, адже режим офлайн це коли у вас гаджет все ж таки працює, але при цьому немає зв’язку із сервером податкової і фіскальні чеки, безпосередньо, які формуються у ПРРО, для них присвоюються номери із так званих резервних (запасних) номерів. Після відновлення зв’язку всі ці фіскальні чеки передаються до серверу податкової. Отже задля того, щоб працювати в режимі офлайн, у нас у першу чергу має працювати гаджет на якому встановлений ПРРО. Якщо гаджет на якому встановлений ПРРО в нас залежить від електромережі, він не буде працювати ні в режимі офлайн, так само він не зможе працювати ні в режимі онлайн. Тому висновок податківців у ЗІР, він, ну як мінімум, доволі дивний.
Отже ну а дійсно, що ж робити в тій ситуації коли ПРРО залежить від електропостачання? На слайді ми бачимо витяг з Розділу ІІ Порядку №317, за яким на період виходу з ладу ПРРО розрахункові операції або взагалі не здійснюються до моменту усунення несправностей або підключення резервного РРО. Отже один з варіантів фактично ви не зможете взагалі працювати на ПРРО, адже він не працює через те що немає електроенергії. Другий варіант, якщо ви дійсно зареєстрували резервний РРО і у вас є такий резервний РРО, який працює за відсутності електроенергії, ну приміром там встановлений якийсь акумулятор, це може бути якийсь портативний резервний РРО, ну або можливо навіть стаціонарний резервний РРО, але який може працювати певний час через акумулятор. Ну дійсно в такому разі ви проводите розрахункові операції через резервний РРО. Але знову ж таки, такий резервний РРО спочатку ще треба зареєструвати і мати в наявності. І звісно при цьому постає питання, чи треба після цієї ситуації, коли не працював ПРРО, а ви стали працювати із резервним РРО, якимось чином повідомляти податківцям. Нагадую що підчас роботи з ПРРО ми формуємо кілька повідомлень і два з них ви бачите на слайді. Зокрема це повідомлення про виявлення несправності ПРРО (за формою №2-ПРРО) і повідомлення про проведення розрахункових операцій у період відсутності зв’язку між ПРРО та фіскальним сервером (за формою №4-ПРРО). Щодо повідомлення за формою №2-ПРРО, то воно формується коли у нас несправний гаджет, але коли немає електроенергії це зовсім не означає що у нас несправний гаджет. Щодо повідомлення за формою №4-ПРРО, то воно формується коли ПРРО все ж таки працює, але працює в режимі офлайн. Отже в тій ситуації коли ми не можемо використовувати ПРРО, а замість цього використовуємо резервний РРО, ми жодних повідомлень не подаємо.
***