Посадові інструкції
29.06.2023

Посадова інструкція фахівця із соціальної роботи

34

 

ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________»

(назва підприємства)

 

ЗАТВЕРДЖУЮ

 

Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________»

підпис       Ім’я ПРІЗВИЩЕ

 «__» ________ 20___р.

 

ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ

фахівця із соціальної роботи

(код КП — 2446.2)

 

1. Загальні положення

1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність фахівця із соціальної роботи.

1.2. Посада фахівця із соціальної роботи належить до розділу «Професіонали» Національного класифікатора України «Класифікатор професій ДК003:2010».

1.3. Фахівець із соціальної роботи призначається на посаду та звільняється з посади наказом керівника закладу.

1.4. Фахівець із соціальної роботи підпорядковується керівнику закладу.

1.5. За відсутності фахівця із соціальної роботи його обов'язки виконує особа, призначена у встановленому порядку, яка набуває відповідних прав та несе відповідальність за належне виконання покладених на неї обов'язків.

 

2. Завдання та обов'язки

Фахівець із соціальної роботи:

2.1. Організовує виявлення в зоні соціального обслуговування (громаді, організації, на підприємстві тощо) та веде облік осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах і потребують соціальної підтримки (отримувачів соціальних послуг).

2.2. Бере участь у встановленні причин негативних соціальних явищ і розробці комплексу заходів щодо їх усунення.

2.3. Оцінює потреби отримувачів соціальних послуг.

2.4. Визначає перелік необхідних соціальних послуг, форми та методи соціальної роботи.

2.5. Готує та подає пропозиції керівнику установи (закладу), місцевим органам виконавчої влади, місцевого самоврядування щодо необхідності надання соціальних послуг для прийняття відповідного рішення.

2.6. Надає в зоні соціального обслуговування базовий комплекс соціальних послуг (консультування, представництва інтересів, посередництво та інші).

2.7. Забезпечує соціальний супровід отримувачів соціальних послуг, у тому числі прийомних сімей і дитячих будинків сімейного типу.

2.8. Надає отримувачам соціальних послуг допомогу в оформленні запитів до відповідних інстанцій, заяв, документів для отримання всіх видів допомоги, приймає такі документи та забезпечує їх подання у відповідний підрозділ соціального захисту населення.

2.9. Залучає до надання соціальних послуг заклади освіти, охорони здоров'я, соціального обслуговування, громадські організації, фонди тощо.

2.10. Сприяє формуванню в зоні соціального обслуговування сімейних, національно-патріотичних цінностей, засад відповідального батьківства.

2.11. Виявляє вразливі сім'ї з ознаками неналежного виконання батьками обов'язків щодо виховання та розвитку дитини.

2.12. Організовує залучення наявних фінансових, матеріальних та інших можливостей громади для підтримки осіб, які перебувають у складних життєвих обставинах.

2.13. Веде встановлену документацію з призначення видів соціальної допомоги, компенсацій, субсидій, пільг, надання соціальних послуг.

2.14. Проводить навчання соціальних працівників (допоміжний персонал) і соціальних робітників.

2.15. Підвищує свій професійний рівень і загальнокультурну компетентність.

 

3. Права

Фахівець із соціальної роботи має право:

3.1. Отримувати всі передбачені законодавством соціальні гарантії.

3.2. Вимагати сприяння у виконанні своїх посадових обов'язків і здійсненні прав.

3.3. Вимагати створення організаційно-технічних умов, необхідних для виконання посадових обов'язків.

3.4. Знайомитися з проєктами документів, що стосуються його діяльності.

3.5. Запитувати і отримувати документи, матеріали та інформацію, необхідні для виконання своїх посадових обов'язків і розпоряджень керівництва.

3.6. Підвищувати свою професійну кваліфікацію.

3.7. Повідомляти про виявлені в процесі своєї діяльності порушення і невідповідності і вносити пропозиції щодо їх усунення.

3.8. Ознайомлюватися з документами, що визначають права та обов'язки за займаною посадою, критерії оцінки якості виконання посадових обов'язків.

 

4. Відповідальність

Фахівець із соціальної роботи несе відповідальність за:

4.1. Невиконання або несвоєчасне виконання покладених цією посадовою інструкцією обов`язків та (або) невикористання наданих прав.

4.2. Недотримання правил внутрішнього трудового розпорядку, охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії та протипожежного захисту.

4.3. Розголошення інформації про організацію (підприємство/установу), що відноситься до комерційної таємниці.

4.4. Невиконання або неналежне виконання вимог внутрішніх нормативних документів організації (підприємства/установи) та законних розпоряджень керівництва.

4.5. Правопорушення, скоєні в процесі своєї діяльності, в межах, встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством.

4.6. Завдання матеріального збитку організації (підприємству/установі) в межах, встановлених чинним адміністративним, кримінальним та цивільним законодавством.

4.7. Неправомірне використання наданих службових повноважень, а також використання їх в особистих цілях.

 

5. Повинен знати

Фахівець із соціальної роботи повинен знати:

5.1. Конституцію України, Кодекс законів про працю України, законодавство України з питань соціального захисту, соціальної роботи, охорони дитинства, запобігання та протидії домашньому насильству, протидії торгівлі людьми, соціальних і реабілітаційних послуг, соціальної допомоги.

5.2. Основи сімейного, трудового, житлового законодавства України.

5.3. Акти Президента України, Верховної Ради України, акти Кабінету Міністрів України, Міністерства соціальної політики України.

5.4. Конвенцію про права людини.

5.5. Конвенцію про права осіб з інвалідністю.

5.6. Конвенцію про права дитини.

5.7. Державні стандарти соціальних послуг. 

5.8. Основи кримінального та цивільного права.

5.9. Нормативні, методичні та інші розпорядчі документи й матеріали, які регламентують організацію надання соціальних послуг.

5.10. Нормативно-правові акти, що регулюють охорону материнства та дитинства, права дітей, громадян похилого віку, осіб з інвалідністю, ветеранів, пенсіонерів та інших вразливих верств населення.

5.11. Основи психології. форми та методи виховання дітей і підлітків, сімейного виховання та культури людських відносин.

5.12. Норми, порядок та організацію юридичної допомоги, піклування, опіки, позбавлення або поновлення батьківських прав.

5.13. Новітні підходи до соціальної роботи, надання соціальних і реабілітаційних послуг. систему державних закладів (освіти, охорони здоров'я, соціального захисту населення), громадських організацій з надання допомоги сім'ям (особам), які перебувають у складних життєвих обставинах. діловодство.

5.14. Правила та норми охорони праці, виробничої санітарії.

5.15. Засоби протипожежного захисту.

5.16. Державну мову (відповідні регіональні мови або мови національних меншин). 

5.17. Основні принципи роботи з комп'ютером та відповідні програмні засоби.

 

6. Кваліфікаційні вимоги

Провідний фахівець із соціальної роботи: вища освіта першого або другого рівня за ступенем бакалавра або магістра та спеціальністю відповідної галузі знань. підвищення кваліфікації. стаж роботи на посаді фахівця із соціальної роботи I категорії — не менше ніж 2 роки.

Фахівець із соціальної роботи I категорії: вища освіта першого або другого рівня за ступенем бакалавра або магістра та спеціальністю відповідної галузі знань. підвищення кваліфікації. стаж роботи на посаді фахівця із соціальної роботи II категорії — не менше ніж 2 роки.

Фахівець із соціальної роботи II категорії: вища освіта першого або другого рівня за ступенем бакалавра або магістра та спеціальністю відповідної галузі знань. підвищення кваліфікації. для магістра — без вимог до стажу роботи, для бакалавра стаж роботи на посаді фахівця із соціальної роботи — не менше ніж 1 рік.

Фахівець із соціальної роботи: вища освіта першого рівня за ступенем бакалавра та спеціальністю відповідної галузі знань без вимог до стажу роботи.

Доступ до матеріалу надається лише
передплатникам платформи

Якщо ви вже зареєстровані на нашому сайті — будь ласка, .
Або , прямо зараз, це не вимагає ваших персональних даних і займе не більше однієї хвилини.

34

Коментарі

Коментарів ще немає

Накази
06.10.2025

Наказ про проведення щорічної інвентаризації

1

5197

Накази
10.09.2025

Наказ про облікову політику ТОВ

2

5733

Листи, довідки
15.10.2025

Довідка-розрахунок нарахування та сплати ЄСВ

2

4681

Інше
29.06.2025

Табель обліку використання робочого часу

9064

Облікові документи
02.06.2025

Відомість нарахування заробітної плати

2

4291