Посадова інструкція уповноваженого з антикорупційної діяльності
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
уповноваженого з антикорупційної діяльності
(Код КП – 2414.2)
1. Загальні положення
1.1. Посада уповноваженого з антикорупційної діяльності (далі — Уповноважений) належить до категорії «Професіонали».
1.2. Уповноважений відповідальний за реалізацію антикорупційної програми — комплексу правил, стандартів і процедур щодо виявлення, протидії та запобігання корупції у закладі — з використанням заходів, які не суперечать законодавству.
1.3. Правовий статус Уповноваженого визначений Законом України «Про запобігання корупції» від 14.10.2014 № 1700-VII (далі — Закон про запобігання корупції).
1.4. Права і обов’язки Уповноваженого встановлені законодавством, антикорупційною програмою та цією посадовою інструкцією.
1.5. Уповноваженим призначають фізичну особу, яка за своїми діловими та моральними якостями, професійним рівнем та станом здоров’я здатна виконувати посадові обов’язки.
1.6. Уповноважений є посадовою особою закладу.
1.7. Уповноважений призначається на посаду керівником закладу відповідно до законодавства про працю, у порядку, передбаченому ухваленою антикорупційною програмою.
1.8. Уповноваженого звільняють із посади відповідно до законодавства про працю.
1.9. Уповноважений безпосередньо підпорядковується керівнику закладу.
1.10. У діяльності керується Конституцією України від 28.06.1996 № 254к/96-ВР (далі — Конституція України), Законом про запобігання корупції, іншими законами, а також указами Президента України, постановами Верховної Ради України, актами Кабінету Міністрів України, міжнародними договорами України, наказами Національного агентства, іншими нормативно-правовими актами, статутом та антикорупційною програмою закладу, наказами, розпорядженнями керівника закладу та цією посадовою інструкцією.
1.11. За відсутності Уповноваженого його обов’язки виконує інша посадова особа закладу на підставі наказу керівника з набуттям прав і відповідальності, передбачених цією посадовою інструкцією.
1.12. Посадова особа закладу, яка тимчасово виконує обов’язки Уповноваженого, має відповідати вимогам, установленим для посади Уповноваженого Законом про запобігання корупції (у тому числі щодо несумісності її діяльності з іншою роботою або діяльністю).
2. Завдання та обов’язки
Уповноважений:
2.1. Бере участь у розробленні проекту антикорупційної програми.
2.2. Самостійно та спільно зі структурними підрозділами (іншими посадовими особами) реалізує заходи, визначені антикорупційною програмою.
2.3. Контролює впровадження антикорупційних стандартів і процедур, визначених антикорупційною програмою. Здійснює інформаційний супровід, надає методичну та консультативну допомогу з цих питань.
2.4. Самостійно та спільно зі структурними підрозділами (іншими посадовими особами) здійснює заходи, спрямовані на запобігання виникненню конфлікту інтересів у працівників закладу.
2.5. Проводить внутрішні перевірки (розслідування) у закладі.
2.6. Регулярно здійснює анонімне анкетування працівників закладу для запобігання корупційним проявам, перевіряє отриману інформацію, готує відповідні звіти.
2.7. Бере участь у розробленні та впровадженні у закладі спеціальних антикорупційних процедур щодо надання працівниками інформації про всі випадки схилення до здійснення корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень із боку контрагентів, безпосередньо працівників закладу або інших осіб.
2.8. Бере участь у створенні умов для інформування про факти корупції працівниками закладу.
2.9. Контролює дотримання режиму конфіденційності у роботі працівників закладу відповідно до їхніх посадових інструкцій.
2.10. Бере участь у підготовці та проведенні нарад, засідань, зборів із питань запобігання корупції, у тому числі із представниками контрагентів, партнерів закладу.
2.11. Бере участь у проведенні внутрішнього аудиту закладу.
2.12. У межах чинного законодавства перевіряє благонадійність контрагентів, партнерів закладу (у разі їх участі у корупційних скандалах, за відсутності антикорупційних програм, відмови підписати договір із антикорупційною поправкою тощо). Подає відповідні пропозиції керівнику закладу.
2.13. Ініціює проведення у закладі внутрішніх перевірок (розслідувань), розробляє заходи, спрямовані на запобігання корупційним та пов’язаним із корупцією правопорушенням у майбутньому.
2.14. У визначені антикорупційною програмою строки звітує перед керівником про стан дотримання антикорупційного законодавства у закладі, виконання антикорупційної програми.
2.15. Бере участь в аналізі та оцінюванні корупційних ризиків у діяльності закладу. Надає керівнику закладу пропозиції щодо усунення чи мінімізації таких ризиків.
2.16. Виявляє сприятливі для вчинення корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень ризики у діяльності посадових осіб закладу, причини їх виникнення та умови, що їм сприяють. Надає керівнику закладу пропозиції щодо усунення чи мінімізації таких ризиків, причин та умов.
2.17. Невідкладно інформує керівника закладу про виникнення потенційного або реального конфлікту інтересів у працівників закладу.
2.18. Бере участь у розробленні проектів наказів (розпоряджень) щодо врегулювання конфлікту інтересів працівників закладу.
2.19. Проводить співбесіди з кандидатами на посади у закладі для з’ясування наявності у них потенційного або реального конфлікту інтересів, пов’язаного з діяльністю закладу.
2.20. Контролює дотримання вимог Закону про запобігання корупції щодо передавання в управління підприємств чи корпоративних прав посадовими особами закладу. Інформує про ці вимоги нових працівників.
2.21. Індивідуально консультує працівників щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства, норм професійної етики, застосування антикорупційних стандартів та процедур.
2.22. Надає працівникам закладу, його відокремленим структурним підрозділам (філіям тощо) методичну та консультаційну допомогу щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства.
2.23. Готує аналітичні матеріали з питань, що належать до його компетенції, доводить їх до відома керівника закладу, вносить відповідні пропозиції.
2.24. Проводить семінари, тренінги, практичні заняття з працівниками закладу щодо дотримання вимог антикорупційного законодавства, норм професійної етики, запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, одержання подарунків, подання декларації.
2.25. Готує та поширює серед працівників закладу інформаційні та методичні матеріали (пам’ятки, буклети тощо) щодо вимог антикорупційного законодавства та положень антикорупційної програми.
2.26. Забезпечує наповнення сайту закладу інформаційними, методичними та іншими матеріалами з питань, що належать до його компетенції.
2.27. Опрацьовує проекти локальних актів закладу (наказів, розпоряджень тощо) на предмет наявності корупціогенних чинників. У разі виявлення норм (положень), що можуть призвести до вчинення корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень, — невідкладно інформує про це керівника закладу. Висновки Уповноваженого з цих питань мають рекомендаційний характер.
2.28. Опрацьовує проекти договорів, які укладає заклад, на предмет наявності корупційних ризиків, надає керівнику закладу висновки з цих питань.
2.29. Аналізує посадові інструкції працівників закладу на предмет наявності корупційних ризиків. Вносить керівнику закладу пропозиції щодо їх перегляду та внесення змін до них.
2.30. У разі виявлення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення чи одержання інформації про вчинення такого правопорушення працівником (працівниками) закладу у межах своїх повноважень вживає заходів щодо припинення цього правопорушення та негайно у письмовій формі інформує про цей факт спеціально уповноважений суб’єкт у сфері протидії корупції та керівника закладу.
2.31. Веде облік працівників закладу, притягнутих до відповідальності за вчинення корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень.
2.32. Бере участь у семінарах, тренінгах, інших заходах, які проводить Національне агентство.
2.33. Зобов’язаний при здійсненні своїх повноважень дотримуватися вимог законодавства щодо захисту персональних даних, не розголошувати і не використовувати в інший спосіб конфіденційну та іншу інформацію з обмеженим доступом, що стала йому відома у зв’язку з виконанням своїх посадових та професійних обов’язків, крім випадків, встановлених законом.
3. Права
Уповноважений має право:
3.1. На умови праці, що забезпечують належне виконання посадових обов’язків (окремий кабінет, швидкісний доступ до інтернету, телефонний зв’язок, факс, сучасну оргтехніку, канцелярські та витратні матеріали).
3.2. Отримувати від працівників закладу:
інформацію та матеріали, необхідні для виконання покладених завдань, у тому числі конфіденційну та службову інформацію;
усні та письмові пояснення з питань, які виникають під час службових перевірок (розслідувань);
інформацію про випадки підбурення до вчинення корупційного або пов’язаного з корупцією правопорушення, що стосується діяльності закладу;
інформацію про вчинення корупційних або пов’язаних із корупцією правопорушень іншими працівниками закладу або іншими особами;
інформацію про виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів.
3.3. Проводити перевірки особисто та у складі спеціальних комісій (робочих груп) із питань протидії корупції у межах компетенцій.
3.4. На вільний доступ до конфіденційної інформації, службової документації з усіх напрямів діяльності закладу.
3.5. На доступ до службових та виробничих приміщень закладу під час службових перевірок (розслідувань).
3.6. Брати участь у роботі комісій щодо перевірки економічної обгрунтованості операцій, здійснюваних у сферах корупційних ризиків (обмін діловими подарунками, представницькі витрати, благодійні пожертвування, винагорода зовнішнім консультантам тощо), ведення фінансової (бухгалтерської) документації, фактів використання підробних документів тощо.
3.7. За дорученням керівника представляти інтереси закладу в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, правоохоронних органах, громадських об’єднаннях, засобах масової інформації, в інших закладах, установах та організаціях із питань у межах компетенцій Уповноваженого.
3.8. Подавати пропозиції керівнику щодо:
притягнення до дисциплінарної відповідальності працівників за невиконання положень та вимог антикорупційної програми;
заохочення працівників при наданні інформації відповідно до встановлених антикорупційних процедур;
внесення змін і доповнень до антикорупційної програми.
3.9. Брати участь у колегіях, нарадах, зборах, засіданнях із питань, що стосуються виконання посадових обов’язків.
3.10. На періодичне підвищення кваліфікації у сфері запобігання і протидії корупції.
4. Відповідальність
Уповноважений несе відповідальність за:
4.1. Невиконання або неналежне виконання посадових обов’язків, передбачених чинним законодавством, антикорупційною програмою та цією посадовою інструкцією.
4.2. Неналежне або несвоєчасне виконання наказів, розпоряджень та доручень керівника закладу.
4.3. Порушення норм професійної етики, приховування особистої інформації, яка суперечить вимогам антикорупційного законодавства, створює реальний чи потенційний конфлікт приватних інтересів із діяльністю закладу.
5. Повинен знати
5.1. Конституцію України, Закон про запобігання корупції, інші нормативно-правові акти антикорупційного законодавства.
5.2. Нормативно-правові, інформаційні та методичні матеріали антикорупційного спрямування, видані Національним агентством або Міністерством юстиції України.
5.3. Розпорядження, накази, методичні, нормативні та інші керівні документи, що визначають мету, стратегію розвитку, профіль, спеціалізацію та особливості структури управління закладу.
5.4. Основні нормативно-правові положення щодо оформлення службових документів, порядок ведення фінансової (бухгалтерської) документації та обліку.
5.5. Правила проведення перевірок, ревізій.
5.6. Форми і методи роботи із засобами масової інформації.
5.7. Правила ділового етикету.
5.8. Програмні засоби роботи на комп’ютері, що відповідають фаховим завданням.
5.9. Правила і норми охорони праці.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Вища освіта за освітнім рівнем магістра (спеціаліста).
7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Уповноважений взаємодіє:
7.1. З кадровою, юридичною та бухгалтерською службами закладу.
7.2. З усіма структурними підрозділами (у тому числі відокремленими, філіями, представництвами тощо) закладу з питань запобігання та протидії корупції.

Коментарів ще немає