Посадова інструкція вчителя закладу загальної середньої освіти
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
вчителя закладу загальної середньої освіти
(код КП — 2320)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність вчителя закладу загальної середньої освіти.
1.2. Посада вчителя закладу загальної середньої освіти належить до розділу «Професіонали» Національного класифікатора України «Класифікатор професій ДК003:2010».
1.3. Вчитель закладу загальної середньої освіти призначається на посаду та звільняється з посади наказом директора загальноосвітнього навчального закладу.
1.4. Вчитель закладу загальної середньої освіти безпосередньо підпорядковується завідувачу учбовою частиною загальноосвітнього навчального закладу.
1.5. У службовій діяльності Вчитель закладу загальної середньої освіти керується нормативно-правовими актами України, що регулюють освітню діяльність, трудовим законодавством, локальними актами загальноосвітнього навчального закладу (Статутом, правилами внутрішнього трудового розпорядку, колективним договором та ін.), цією посадовою інструкцією, організаційно-розпорядчими документами загальноосвітнього навчального закладу з відповідних питань.
1.6. За відсутності вчителя закладу загальної середньої освіти о його обов’язки виконує особа, призначена у встановленому порядку, яка набуває відповідних прав та несе відповідальність за належне виконання покладених на неї обов’язків.
2. Завдання та обов’язки
Вчитель закладу загальної середньої освіти:
2.1. Проводить навчання учнів відповідно до навчального плану, власного поурочного плану і розкладу занять. Здійснює календарне, поурочне планування викладання предмету.
2.2. Забезпечує виконання навчальної програми з предмету, підготовки учнів на рівні вимог державного освітнього стандарту.
2.3. Застосовує у практичній педагогічній діяльності сучасні інформаційно-комунікаційні технології, запроваджує найбільш ефективні форми, прийоми і методи навчання з використанням новітніх технологій і технічних засобів.
2.4. Визначає завдання і зміст занять з урахуванням віку, підготовленості, індивідуальних, психофізичних особливостей учнів.
2.5. Організовує роботу предметних гуртків.
2.6. Сприяє розкриттю обдарувань і здібностей учнів, ініціює різні форми співпраці з батьками, колегами та адміністрацією школи по розвитку талантів обдарованих дітей.
2.7. Стимулює соціалізацію учнів, формує в них культуру мови, естетичні смаки, загальну культуру, забезпечує передумови для свідомого вибору ними професійної орієнтації.
2.8. Інформує адміністрацію школи про стан та порушення умов, у яких здійснюється навчальний процес та які впливають на працездатність учнів, вносить пропозиції щодо їх покращення.
2.9. Підтримує постійний зв´язок та співпрацює з батьками учнів (або особами, які їх замінюють) з метою взаємного інформування і створення сприятливих умов для навчання дітей.
2.10. Створює умови для дотримання законних прав і свобод учнів, захисту їх життя і здоров’я. Контролює дотримання учнями правил і норм техніки безпеки, протипожежної безпеки, правил безпечної поведінки.
2.11. Веде в установленому порядку класну документацію, здійснює поточний контроль за відвідуванням і успішністю учнів за прийнятою в школі системою, виставляє оцінки в класний журнал і щоденник учня, своєчасно подає адміністрації школи звітні дані.
2.12. Турбується про збереження та поповнення навчально-матеріальної бази для викладання предмету, обладнання та інвентарю, прийнятого на відповідальне зберігання згідно з відповідними документами.
2.13. Систематично підвищує свою професійну кваліфікацію, бере участь у діяльності методичного об´єднання та інших формах методичної роботи, які запроваджені у школі, постійно працює над вдосконаленням власної професійної компетентності, проходить атестацію на відповідну кваліфікаційну категорію.
2.14. Бере участь у роботі педагогічної ради школи, нарадах, інших організаційних заходах, які проводяться адміністрацією школи.
2.15. Замінює на уроках тимчасово відсутніх вчителів згідно з розпорядженнями заступника директора школи з навчально-виховної роботи.
2.16. Чергує по школі відповідно до графіку чергувань на перервах та у позаурочний час.
2.17. Проходить періодичні планові медичні обстеження.
2.18. При настанні нещасних випадків, травмування учнів негайно повідомляє про це адміністрацію школи, вживає заходів щодо надання першої долікарської допомоги, забезпечує подальше інформування батьків постраждалого учня про випадок травмування.
2.19. Дотримується Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, інших нормативних стандартів навчального закладу.
2.20. Дотримується етичних норм поведінки в школі, побуті, в громадських місцях. Надає учням та оточуючим приклади поведінки відповідно до високого громадського статусу педагога.
3. Права.
Вчитель закладу загальної середньої освіти має право:
3.1. Вносити пропозиції щодо удосконалення навчально-виховного процесу і брати участь у їх практичній реалізації.
3.2. Захищати свою професійну честь і гідність.
3.3. Ознайомлюватися зі скаргами та іншими документами, що містять оцінку його діяльності, і давати свої пояснення.
3.4. Вільно вибирати форми, методи, засоби навчання і виховання.
3.5. Надавати обов’язкові розпорядження учням під час занять і перерв, які стосуються організації занять, дотримання дисципліни і безпечної поведінки.
3.6. Підвищувати кваліфікацію та проходити атестації на відповідну кваліфікаційну категорію.
3.7. Вносити пропозиції щодо дисциплінарної відповідальності учнів за вчинки, які дезорганізують навчально-виховний процес.
3.8. Вносити пропозиції щодо відзнаки учнів та заохочення їх до навчання.
3.9. Брати участь у шкільних, районних, міських конкурсах професійної майстерності.
3.10. Користуватися відпустками, надбавками, різними видами пільг та заохочень, гарантіями та правами, передбаченими для педагогічних працівників чинним законодавством.
4. Відповідальність.
Вчитель закладу загальної середньої освіти несе відповідальність:
4.1. За життя і здоров’я учнів під час навчального процесу.
4.2. Реалізацію в повному обсязі навчальних програм відповідно до навчального плану і розкладу занять.
4.3. Ведення документації в межах своїх повноважень.
4.4. Порушення прав і свобод учня.
4.5. Невиконання чи неналежне виконання положень Статуту і Правил внутрішнього трудового розпорядку школи, наказів, розпоряджень директора школи, посадових обов´язків, встановлених цією інструкцією.
4.6. Застосування, в тому числі одноразове, як методу виховання фізичного та психологічного насильства над учнем.
4.7. Спричинення школі чи учасникам освітнього процесу збитків у зв’язку з невиконанням своїх посадових обов’язків.
5. Повинен знати:
. Вчитель закладу загальної середньої освіти повинен знати:
5.1. Вимоги чинного законодавства.
5.2. Основні напрямки та перспективи розвитку освіти і педагогічної науки.
5.3. Державну мову.
5.4. Організацію навчально-виховного процесу і методи управління ним.
5.5. Теорію та методику навчання і виховання, навчальні плани, програми.
5.6. Методику обліку, аналізу та контролю діяльності структурних підрозділів загальноосвітнього навчального закладу.
5.7. Педагогіку, загальну та вікову психологію, фізіологію дітей та підлітків.
5.8. Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів.
5.9. Вимоги до ведення навчальної документації загальноосвітнього навчального закладу.
6. Кваліфікаційні вимоги.
6.1. На посаду вчителя закладу загальної середньої освіти може бути призначена особа, яка має другий або перший рівень вищої освіти відповідного напряму підготовки (магістр, бакалавр), без вимог до стажу роботи.
6.2. Раз на 5 років проходить навчання на курсах підвищення кваліфікації з предмету і раз на три роки — з безпеки життєдіяльності з наступною атестацією і присвоєнням кваліфікаційної категорії.
7. Взаємовідносини за посадою.
7.1. Вчитель закладу загальної середньої освіти працює в режимі тижневого навантаження, розкладу уроків, графіку позакласної роботи, затверджених наказом директора школи на початок навчального року, самостійно планує діяльність, яка визначена його посадовими обов´язками, бере участь в обов´язкових планових загальношкільних заходах.
7.2. Проводить уроки згідно з розкладом навчальних занять, дотримується правил внутрішнього розпорядку щодо організації робочого часу і його використання в загальноосвітньому навчальному закладі.
7.3. Отримує від директора загальноосвітнього навчального закладу і його заступників інформацію нормативно-правового і організаційно-методичного характеру, ознайомлюється з відповідними документами та керується ними у своїй роботі.
7.4. Співпрацює з учителями, батьками учнів (особами, які їх замінюють), систематично обмінюється інформацією з питань, які входять до його компетенції, з адміністрацією і педагогічними працівниками загальноосвітнього навчального закладу.
7.5. У період канікул, які не збігаються з відпусткою, залучається адміністрацією загальноосвітнього навчального закладу до педагогічної, методичної та організаційної роботи в межах часу, який не перевищує навчального навантаження до початку канікул.

Коментарів ще немає