Посадова інструкція менеджера (управителя) в оптовій торгівлі
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «___________________________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ: Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «___» _________________ 20___ р.
|
ПОСАДОВА ІНСТРУКЦІЯ
Менеджера (управителя) в оптовій торгівлі
(код КП 1452)
1. Загальні положення
1.1. Менеджер (управитель) в оптовій торгівлі (далі менеджер) належить до категорії фахівців, які приймаються та звільняються директором.
1.2. Основним завданням менеджера є просування (продаж) продукції, заявленої в прайс-листах (прейскурантах) підприємства, що діють.
1.3. Менеджер безпосередньо підпорядковується начальнику торгового відділу.
1.4. Менеджеру безпосередньо підпорядковуються торгові представники.
1.5. У своїй діяльності менеджер керується:
- чинним Законодавством України;
- статутом підприємства;
- наказами, внутрішніми нормативними документами та усними розпорядженнями керівництва підприємства;
- правилами фінансової дисципліни;
- методичними матеріалами за спеціальністю;
1.6. На посаду менеджера призначається особа з вищою або середньою спеціальною освітою. Для осіб із середньою спеціальною освітою необхідний досвід роботи з даної спеціальності не менше одного року.
1.7. Менеджер повинен володіти питаннями:
- перспектив розвитку підприємства, її фінансово-господарської діяльності;
- організації продажів у масштабах всього підприємства;
- власного виробництва продукції;
- Культури праці та службової етики.
1.8. На час відсутності менеджера (перебування у відрядженні, у відпустці, через хворобу або з інших причин) встановлені Посадовою інструкцією обов'язки покладаються на іншого менеджера, який призначає керівник Торгового відділу.
2. Завдання та обов'язки
Менеджер (управитель) в оптовій торгівлі виконує такі функціональні завдання та обов'язки:
2.1. Організовує просування продукції
2.2. Керує торговими представниками.
2.3. Оперативно обслуговує клієнтів.
2.4. Веде дебіторську заборгованість клієнтів.
2.5. Веде графік постачання клієнтам.
2.6. Бере участь у складанні заявок на закупівлю товарів.
2.7. Складає звітності за період з виконаної роботи, у тому числі з продажу.
2.8. Бере участь у розробці торгівельної політики підприємства на основі аналізу розвитку рекламного ринку і ринку відповідної продукції підприємства, вивченні конкурентного середовища.
2.9. Забезпечує складання детального плану з реалізації окремих видів продукції (виробів) підприємства на окремих ринках, перспективних і поточних планів випуску і реалізації відповідних видів продукції, розробку пропозицій щодо просування на нові ринки збуту і встановлення господарських зв'язків з новими споживачами продукції підприємства.
2.10. Організовує розробку прогнозів розвитку продажів підприємства на найближчий час і на перспективу на основі техніко-економічного аналізу діяльності підприємства.
2.11. Керує проведенням досліджень основних чинників, що формують динаміку споживацького попиту на відповідні види продукції підприємства, співвідношення попиту і пропозиції на зазначені види продукції інших конкуруючих підприємств.
2.12. Аналізує тенденції розвитку ринку, ринку відповідних видів продукції і конкурентного середовища.
2.13. Координує діяльність всіх функціональних підрозділів із збору і аналізу доречної інформації, створенню банку даних відповідних видів продукції підприємства.
2.14. Організовує розробку проведення заходів для інформування споживачів про відповідні характеристики (параметри, властивості тощо) продукції.
2.15. Координує діяльність всіх функціональних підрозділів із збору і аналізу доречної інформації, створенню банку даних з розвитку продажів відповідних видів продукції підприємства.
2.16. Організовує вивчення думки споживачів про продукцію підприємства, підготовку пропозицій щодо підвищення її якості і конкурентоспроможності.
2.17. Забезпечує створення стандартів, критеріїв розвитку каналів збуту продукції підприємства і планування стратегії її просування.
2.18. Організовує раціональне ведення відповідної документації. згідно із встановленими вимогами.
2.20. Підвищує свою професійну кваліфікацію згідно з вимогами чинного законодавства.
2.21. Дотримується правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, а також контролює їх дотримання підпорядкованими працівниками.
3. Права
Для виконання своїх функцій менеджер (управитель) в оптовій торгівлі має право:
3.1. Контролювати роботу підпорядкованих працівників та давати їм у межах своєї компетенції відповідні розпорядження (вказівки) по роботі.
3.2. Вносити пропозиції начальнику відділу торгівлі щодо покращення ефективності своєї роботи за відповідним напрямком діяльності торгового відділу підприємства.
3.3. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов'язків.
3.4. Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві у відповідності до своєї компетенції.
3.5. У межах компетенції представляти інтереси торгового відділу та підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування..
3.6. Брати участь у підготовці організаційно-розпорядчих документів підприємства за напрямком своєї діяльності;
3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
4.1. Менеджер (управитель) в оптовій торгівлі несе відповідальність за:
4.1.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються сфери оптової торгівлі та збутової діяльності підприємства.
4.1.2. Невиконання або неналежне виконання своїх посадових обов'язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.1.3. Недостатній контроль за роботою підпорядкованих працівників.
4.1.4. Перевищення своїх повноважень, визначених цією посадовою інструкцією та Положенням про торговий відділ.
4.1.5. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.1.6. Розголошення комерційної таємниці підприємства.
4.1.7. Недотримання правил і норм охорони праці і пожежної безпеки
4.2. Оцінювання роботи менеджера (управителя) здійснює керівник торгового відділу (інший керівник).
5. Повинен знати
Менеджера (управителя) в оптовій торгівлі повинен знати:
5.1. Чинне законодавство України та нормативні акти, що регламентують підприємницьку діяльність;
5.2. Методологію аналізу ринкового середовища на мікроекономічному рівні,
5.3. Основні напрями торгової діяльності; перспективи та світові тенденції розвитку галузі;
5.4. Методи визначення платоспроможності попиту на відповідні види продукції і порядок розробки плану продажів;
5.5. Основні особливості і характеристики продукції підприємства, відповідні стандарти та інші нормативно-технічні документи;
5.6. Методи вивчення ринкової кон'юнктури і розробки прогнозів;
5.7. Порядок підготовки та встановлення господарських зв'язків,
5.8. Теорію управлінських рішень та комунікацій;
5.9. Економіку підприємства, ціноутворення, логістику,
5.10. Етику ділового спілкування;
5.11. Умови постачання, зберігання та транспортування продукції;
5.12. Основи конфліктології;
5.13. Інформаційні технології менеджменту, відповідні прикладні програмні засоби,
5.14. Економіко-математичні моделі та методи;
5.15. Статистичну звітність, бухгалтерський облік основних бухгалтерських операцій;
5.16. Організацію праці та управління,
5.17. Основи цивільного, господарського і трудового права;
5.18. Діловодство;
5.19. Правила і норми охорони праці та пожежної безпеки
6. Кваліфікаційні вимоги
Другий (магістерський) рівень вищої освіти напряму підготовки "Менеджмент" (магістр, спеціаліст) без вимог до стажу роботи; або другий (магістерський) рівень вищої освіти інших напрямків підготовки (спеціаліст, магістр), стаж роботи за фахом - не менше 2 років та післядипломна освіта за напрямом "Менеджмент".
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав менеджер (управитель) в оптовій торгівлі взаємодіє із:
7.1. Відділом головного конструктора з питань:
7.1.1. Отримання: відомостей про науково-технічний потенціал підприємства; про конкурентоспроможність нової продукції; характеристик перспективних зразків виробів;
7.1.2. Надання інформації про існуючий і потенційний попит на товари і послуги підприємства; про конкурентів, споживацькі властивості аналогічних виробів; відомостей про конкурентоспроможність нової продукції підприємства; пропозицій щодо поліпшення технічних характеристик продукції, розробки зразків нових виробів, зняттю з виробництва застарілих виробів.
7.2. Відділом головного технолога з питань:
7.2.1. Отримання: переліку заходів, спрямованих на вдосконалення продукції і збільшення продажів, замовлень на вивчення ринку технологій,
7.2.2. Надання інформації про конкуруючі технології і вироби; пропозицій із вдосконалення технологічних характеристик виробів.
7.3. Відділом якості з питань:
7.3.1. Отримання відомостей про якість продукції (виробів) підприємства; рекламаційних актів, протоколів і висновків про результати випробувань; переліку заходів щодо підвищення якості продукції,
7.3.2. Надання відомостей про дефекти продукції виявлені окремими споживачами;
7.4. Планово-економічним відділом з питань:
7.4.1. Отримання: інформації про політику підприємства в області планування; корегувань виробничих планів з випуску продукції; про зміни цін на продукцію.
7.4.2. Надання пропозицій щодо номенклатури продукції підприємства на основі досліджень; відомостей про її реалізацію з метою зменшення витрат обігу; планів і програм досліджень.
7.5. Відділом матеріально-технічного постачання з питань:
7.5.1. Отримання: договорів на поставку комплектуючих виробів; відомостей про придбані матеріали по заявках і довідок про наявність матеріалів на складі;
7.5.2. Надання відомостей про нові види сировини, матеріалів, комплектуючих виробів; інформації про стан товарно-сировинного ринку; інформації про попит на матеріально-технічні засоби, прогнозів коливань попиту і рівня цін; відомостей про ціни на матеріально-технічні ресурси у різних постачальників; відомостей про заплановані виставки, ярмарки, конкурси.
7.6. Відділом збуту з питань:
7.6.1. Отримання: відомостей про укладені договори на поставки продукції; планів реалізації продукції (місячних, квартальних, річних), звітів про виконання планів.
7.6.2. Надання інформації про попит на продукцію підприємства, відомостей про її конкурентоспроможність; інформації про стан товарного ринку, відомостей про конкурентів; відомостей про покупців продукції (потенційних і дійсних), їх фінансові можливості,
7.7. Фінансовим відділом з питань:
7.7.1. Отримання: інформації про фінансові умови найважливіших операцій підприємства, відомостей про витрати виробництва;
7.7.2. Надання інформації про плани відвантаження готової продукції.
7.8. Службою безпеки з питань:
7.8.1. Отримання: відомостей, що становлять комерційну таємницю підприємства і про заходи щодо їх захисту; інформації обмеженого доступу про конкурентів, контрагентів, клієнтів з питань, що належать до компетенції відділу.
7.8.2. Надання інформації про комерційну діяльність інших організацій, що дозволяє їм успішно конкурувати на ринку; прогнозів розвитку комерційної діяльності підприємства; планів заходів, спрямованих на захист комерційної таємниці підприємства і комерційних секретів, довірених підприємству іншими організаціями або особами; відомостей про спроби незаконного оволодіння конфіденційною інформацією.
7.9. Юридичним відділом з питань:
7.9.1. Отримання: консультацій щодо діючого законодавства, правової оцінки представлених на узгодження документів.
7.9.2. Надання проектів документів для узгодження і візування; інформації для пред'явлення претензій і позовів до покупців і контрагентів при порушенні ними договірних зобов'язань; відомостей про покупців, постачальників, контрагентів; заявок на підбір нормативно-правових актів з питань, що належать до компетенцію відділу.
7.10. Транспортним відділом з питань:
7.10.1. Отримання: відомостей про функціонування транспортного парку підприємства; про кількість і види транспорту, плану перевезень; відомостей про ризики при доставці продукції.
7.10.2. Надання рекламних матеріалів для демонстрації в дорозі; інформації про переваги покупців у виборі транспортних засобів доставки продукції; пропозицій із вдосконалення транспортного обслуговування підприємства.

Коментарів ще немає