Посадова інструкція менеджера (управителя) ресторану
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
Посадова інструкція менеджера (управителя) ресторану
(код КП - 1456)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов'язки, права та відповідальність менеджера (управителя) ресторану підприємства.
1.2. Менеджер (управитель) ресторану належить до професійної групи «Керівники».
1.3. Менеджер (управитель) ресторану призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства (іншого керівника).за поданням заступника директора підприємства (або без подання).
1.4. Менеджер (управитель) ресторану підпорядковується заступнику директора підприємства (або іншому керівнику). Менеджеру (управителю) ресторану підпорядковується група працівників ресторану, що здійснюють експлуатацію обладнання ресторану, приготування відповідних страв та обслуговують його клієнтів.
1.5. У своїй діяльності менеджер (управитель) ресторану керується законодавчими та іншими нормативними (керівними, технічними, методичними) документами у сфері торгівлі і громадського харчування, ресторанної справи, Правилами обслуговування клієнтів ресторану, Положенням про ресторан, інструкціями з охорони праці, санітарії і гігієни, пожежної безпеки, правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами, розпорядженнями та вказівками керівництва підприємства, цією посадовою інструкцією.
1.6. Головна функція менеджера (управителя) ресторану (мета діяльності на посаді) – організація і контроль роботи працівників ресторану щодо забезпечення надання відповідних послуг клієнтам ресторану.
1.7. Робоче місце менеджера (управителя) ресторану знаходиться в окремому кабінеті у приміщенні ресторану, за умовами праці відповідає чинним нормам і стандартам та обладнане телефонним апаратом і персональним комп'ютером, який підключено до локальної мережі підприємства та Інтернету, відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотекою літератури із ресторанної справи та організації обслуговування клієнтів.
1.8. У разі відсутності менеджера (управителя) ресторану на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов'язків забезпечує у межах компетенції та у встановленому порядку інший працівник ресторану (підприємства) відповідної кваліфікації за розпорядженням заступника директора ресторану.
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, 1-а копія – у заступника директора підприємства, 2-а копія у менеджера (управителя) ресторану.
1.10. У разі перерозподілу обов'язків між працівниками підприємства до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов'язки
Менеджер (управитель) ресторану виконує такі функціональні завдання та обов'язки:
2.1. Бере участь в організації роботи із забезпечення стабільного функціонування ресторану у відповідності до стандартів якості та технологій приготування страв, а також стандартів обслуговування клієнтів.
2.2. Бере участь у формуванні стратегії розвитку ресторану, складанні відповідних бізнес-планів, розробленні та впровадженні стандартів і нормативів ресторану щодо якісних показників його роботи.
2.3. Разом з відповідними службами підприємства формує штат працівників ресторану згідно з їхніми компетенціями, професійними і діловими якостями та перспективами щодо подальшого професійного розвитку.
2.4. Разом з відповідними службами підприємства розробляє правила внутрішнього розпорядку ресторану та вживає заходів щодо забезпечення нормальних умов праці на робочих місцях, організовує господарський та санітарний нагляд за експлуатацією виробничих і побутових приміщень.
2.5. Аналізує, планує та регулює роботу із розроблення різноманітних форм та видів рекламування послуг харчування у ресторані з метою підвищення ефективності його роботи.
2.6. Забезпечує складання планової калькуляції цін на страви.
2.7. Сприяє зростанню обсягу товарообігу, валового доходу й рентабельності ресторану та підвищенню якості обслуговування.
2.8. Бере участь у розробці правил роботи із клієнтами, посадових (робочих) інструкцій працівників ресторану та його інших внутрішніх документів.
2.9. Контролює організацію банкетів, обслуговування учасників конференцій та інших представницьких заходів у частині забезпечення харчування їх учасників.
2.10. Аналізує результативність роботи персоналу ресторану.
2.11. Контролює безпеку харчування та надання інших послуг рестораном.
2.12. Відстежує та аналізує стан і тенденції розвитку цінової стратегії у ресторанній справі.
2.13. Вдосконалює організацію роботи ресторану на основі вивчення сучасного зарубіжного та вітчизняного досвіду та відгуків відвідувачів; організовує роботу із розробки конкурентоспроможних видів послуг і асортименту страв, кулінарних і кондитерських виробів, напоїв у відповідності до запитів клієнтів ресторану.
2.14. Визначає потребу ресторану у відповідних матеріальних ресурсах, сировині, напівфабрикатах, вибирає постачальників, узгоджує умови постачання та укладає відповідні договори
2.15. Здійснює контроль за виконанням постачальниками договірних зобов’язань, у разі необхідності у взаємодії з відповідними службами підприємства готує матеріали за претензіями (візує акти про нестачу, псування матеріалів тощо).
2.16. Здійснює контроль за станом документації у ресторані та підготовкою і поданням встановленої звітності.
2.17. Забезпечує захист комерційної таємниці у напрямах діяльності ресторану.
2.18. У межах своєї компетенції або за дорученням керівника підприємства представляє інтереси підприємства (ресторану) у взаємовідносинах із партнерами та іншими сторонніми організаціями.
2.19. Видає у межах своїх повноважень розпорядження й доручення, підписує та візує документи.
2.20. Вживає заходів щодо удосконалення форм і методів роботи, підвищення кваліфікації підлеглих працівників
2.21. Контролює зберігання матеріальних ресурсів ресторану, використання його технологічного устаткування відповідно до встановлених норм, інструкцій тощо.
2.22. Здійснює контроль щодо належної технологічної експлуатації обладнання та приміщень ресторану (кухні, підсобок тощо), своєчасного проведення їх поточного або капітального ремонту
2.23. За необхідності вживає заходів щодо ліквідації аварійних ситуацій на території ресторану, а також та прилеглій території.
2.24. Дотримується сам правил і норм охорони праці, санітарії та гігієни, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища та забезпечує їх дотримання підлеглими працівниками.
3. Права
Для виконання своїх функцій менеджер (управитель) ресторану має право:
3.1. Контролювати роботу підпорядкованих працівників та давати їм у межах своєї компетенції відповідні розпорядження (вказівки) по роботі.
3.2. Вносити пропозиції заступнику директора підприємства щодо покращення ефективності діяльності ресторану, підвищення якості обслуговування його клієнтів.
3.3. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов'язків.
3.4. Брати участь у вирішенні доречних питань на підприємстві у відповідності до своєї компетенції.
3.5. У межах компетенції представляти інтереси ресторану (за дорученням - підприємства) перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування..
3.6. Брати участь у підготовці організаційно-розпорядчих документів підприємства за напрямом своєї діяльності;
3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
4.1. Менеджер (управитель) ресторану несе відповідальність за:
4.1.1. Невиконання або неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.1.2. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.1.3. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.1.4. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов'язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.1.5. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.1.6. Розголошення особистих даних клієнтів ресторану.
4.2. Оцінювання роботи менеджера (управителя) ресторану здійснює заступник директора підприємства (інший керівник). Основними показниками при оцінюванні роботи менеджера (управителя) ресторану є своєчасність та повнота виконання ним своїх посадових обов'язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності.
5. Повинен знати
Менеджер (управитель) ресторану повинен знати:
5.1. Законодавчі та інші нормативно-правові акти, стандарти що пов'язані із сферою громадського харчування, ресторанної справи;
5.2. Основні напрями маркетингової діяльності, менеджменту;
5.3. Порядок ціноутворення й оподаткування;
5.4. Технологічні процеси заготівлі та виробництва продукції закладів громадського харчування, а також надання ними відповідних послуг;
5.5. Організацію праці та виробничих процесів на підприємствах харчування;
5.6. Планувальну організацію та просторову структуру ресторану (його службових приміщень);
5.7. Санітарію та гігієну ресторанних комплексів;
5.8. Технологію виробництва кулінарної продукції;
5.9. Правила сервісного обслуговування в залах ресторану,
5.10. Порядок та правила розробки рекламно-інформаційних матеріалів;
5.11. Технологію проведення розважально-тематичних заходів та офіційних прийомів;
5.12. Організацію діловодства;
5.13. Діловий етикет та ділове спілкування;
5.14. Основи трудового законодавства;
5.15. Правила охорони праці та пожежної безпеки, виробничої санітарії та особистою гігієни;
5.16. Правила роботи на комп’ютері та відповідне програмне забезпечення
6. Кваліфікаційні вимоги
Другий (магістерський) рівень вищої освіти напряму підготовки (галузі знань) "Менеджмент", стаж роботи у закладах громадського харчування не менше 1 року, або другий (магістерський) рівень вищої освіти інших напрямів підготовки (галузей знань), стаж роботи за фахом у закладах громадського харчування - не менше 2 років та післядипломна освіта за напрямом "Менеджмент".
7. Взаємовідносини (зв'язки) за посадою
Для виконання обов'язків та реалізації своїх прав менеджер (управитель) ресторану взаємодіє із:
7.1. Усіма працівниками ресторану з питань контролю їх роботи, надання і роз'яснення їм відповідних розпоряджень і вказівок, отримання від них відповідної інформації (документації);
7.2. Керівниками та іншими працівниками інших структурних підрозділів підприємства з питань, що пов'язані з виконанням менеджером (управителем) своїх посадових обов'язків, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.3. Представниками підприємств-постачальників різних ресурсів, сировини, напівфабрикатів для ресторану з питань оформлення з ними відповідних відносин, контролю виконання ними своїх зобов'язань тощо;
7.4. Представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та ресторану (підприємства) або що пов'язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів ще немає