Посадова інструкція менеджера (управителя) систем якості
|
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «_______________» (назва підприємства)
|
ЗАТВЕРДЖУЮ
Директор Товариства з обмеженою відповідальністю «________________» підпис Ім’я ПРІЗВИЩЕ «__» ________ 20__ р.
|
Посадова інструкція менеджера (управителя) систем якості
(код КП 1493)
1. Загальні положення
1.1. Ця посадова інструкція визначає функціональні обов’язки, права та відповідальність менеджера (управителя) систем якості відділу якості підприємства (іншого структурного підрозділу).
1.2. Менеджер (управитель) систем якості належить до професійної групи «Керівники».
1.3. Менеджер (управитель) систем якості призначається на посаду та звільняється з неї наказом директора підприємства (іншого керівника).за поданням начальника відділу якості (або без подання).
1.4. Менеджер (управитель) систем якості безпосередньо підпорядковується начальнику відділу якості (або іншому керівнику). Менеджеру (управителю) систем якості підпорядковується аудитор систем якості (інші працівники робочої групи із розробки, впровадження та забезпечення функціонування на підприємстві системи управління якістю).
1.5. У своїй діяльності менеджер (управитель) систем якості керується законодавчими та іншими нормативно-правовими (нормативно-технічними) актами України з управління якістю, відповідними міжнародними і національними стандартами з управління якістю, Статутом (Положенням) підприємства, Положенням про систему управління якістю на підприємстві (Керівним документом з якості на підприємстві), Положенням про відділ якості підприємства, Правилами внутрішнього трудового розпорядку, наказами і розпорядженнями керівництва підприємства з питань управління якістю, вказівками начальника відділу якості, відповідними інструкціями з охорони праці, цією посадовою інструкцією.
1.6. Головна функція менеджера (управителя) систем якості (мета діяльності на посаді) — організація розробки, запровадження та забезпечення функціонування на підприємстві системи управління якістю у відповідності до міжнародних та національних стандартів з систем управління якістю.
1.7. Робоче місце менеджера (управителя) систем якості знаходиться у кабінеті відділу якості підприємства та обладнане телефонним апаратом і персональним комп’ютером, який підключено до локальної мережі агентства та Інтернету, а також відповідною оргтехнікою, місцями зберігання документації (сейфом), бібліотекою спеціальної літератури з питань управління якістю.
1.8. У разі відсутності менеджера (управителя) систем якості на робочому місці (хвороба, відпустка, відрядження тощо) виконання його обов’язків забезпечує у межах компетенції аудитор систем якості (інший працівник відділу якості підприємства відповідної кваліфікації) за вказівкою начальника відділу якості.
1.9. Оригінал цієї посадової інструкції зберігається у відділі кадрів підприємства, перша копія – у начальника відділу якості, друга копія — у менеджера (управителя) систем якості.
1.10. У разі перерозподілу обов’язків між працівниками відділу якості до цієї посадової інструкції за наказом директора підприємства можуть бути внесені зміни або доповнення відповідно до чинного законодавства.
2. Завдання та обов’язки
Менеджер (управитель) систем якості виконує такі функціональні завдання та обов’язки:
2.1. Здійснює організацію робіт із управління якістю на підприємстві, у тому числі розробляє і впроваджує систему управління якістю на підприємстві у відповідності до чинних міжнародних і національних стандартів з управління якістю.
2.2. Здійснює керівництво робочою групою з питань розробки, впровадження і забезпечення функціонування системи управління якістю на підприємстві.
2.3. Забезпечує підготовку керівних документів, які стосуються управління процесами якісного виробництва продукції підприємства, підвищення її якості.
2.4. Організовує роботи із здійснення аналізу і коригуючи дій в процесі функціонування системи управління якістю.
2.5. Взаємодіє з контролюючими і консультуючими організаціями у сфері систем управління якістю (зовнішніми аудиторами).
2.6. Координує діяльність структурних підрозділів підприємства щодо виконання вимог системи управління якістю на підприємстві і забезпечення її функціонування, організовує і здійснює їх вибіркові перевірки щодо реалізації ними проектів, програм, заходів з підвищення якості продукції.
2.7. Організовує роботи із:
2.7.1. аналізу, обліку, контролю і оцінці діяльності підприємства у сфері систем управління якістю;
2.7.2. обліку витрат, пов’язаних із забезпеченням функціонування системи управління якістю;
2.7.3. розробки документів системи внутрішнього нормативного регулювання;
2.7.4. розробки довгострокових і короткострокових планів розвитку підприємства у сфері управління роботами із забезпечення і поліпшення якості науково-дослідних і дослідно-конструкторських робіт, спрямованих на підвищення якості і конкурентоспроможності продукції, що виробляється підприємством.
2.8. Бере участь у розробках систем, що підтримують функціонування системи управління якістю (система функціонально-вартісного аналізу персоналу, система мотивації і оплати праці, автоматизована система виконання завдань і документації тощо).
2.9. Організовує розробку і впровадження системи управління документацією (у тому числі із застосуванням автоматизованих систем управління).
2.10. Здійснює керівництво роботами із аналізу причин виникнення дефектів, порушень технологічних процесів, погіршення якості робіт, випуску неякісної продукції і розробляє пропозиції із їх усунення.
2.11. Організовує розробку заходів щодо підвищення якості продукції підприємства і контролює їх виконання.
2.12. Координує розробку прогнозних показників поліпшення якості продукції підприємства на перспективу.
2.13. Бере участь у прийнятті рішень щодо планування діяльності підприємства, формування її організаційно-функціональної структурної схеми і інших рішень щодо управління підприємством з позиції забезпечення відповідності функціонування системи менеджменту якості.
2.14. Вивчає, систематизує, узагальнює та розповсюджує серед керівництва підприємства, структурних підрозділів вітчизняний та зарубіжний досвід у сфері управління якістю продукції, упроваджує його у свою діяльність.
2.15. У встановленому порядку підвищує свою професійну кваліфікацію.
2.16. Дотримується правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища, а також контролює їх дотримання підпорядкованими членами робочої групи.
3. Права
Для виконання своїх функцій менеджер (управитель) систем якості має право:
3.1. Перевіряти діяльність структурних підрозділів підприємства та окремих його працівників з питань забезпечення функціонування системи управління якістю на підприємстві.
3.2. Вносити пропозиції начальнику відділу якості, а також у межах компетенції іншим керівникам підприємства та його структурних підрозділів з питань покращення управління якістю на підприємстві.
3.3. Отримувати від структурних підрозділів підприємства доречні матеріали та інформацію, необхідну для виконання своїх посадових обов’язків.
3.4. Брати участь у вирішенні відповідних питань щодо функціонування на підприємстві системи управління якістю у відповідності до своєї компетенції.
3.5. Ознайомлюватися із всіма документами, які визначають його права та обов’язки, критерії оцінювання якості виконання ним своїх посадових обов’язків.
3.6. У межах компетенції за дорученням представляти інтереси підприємства перед сторонніми підприємствами, установами, організаціями, взаємодіяти з їх представниками, вести з ними переговори та ділове листування з відповідних питань, що пов’язані з управлінням якістю на підприємстві.
3.7. Підписувати та візувати документи у межах своєї компетенції.
4. Відповідальність
4.1. Менеджер (управитель) систем якості несе відповідальність за:
4.1.1. Неналежне виконання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямку діяльності.
4.1.2. Незабезпечення функціонування системи управління якістю на підприємстві у відповідності до чинних міжнародних та національних стандартів у сфері якості.
4.1.3. Недотримання вимог (процесів, процедур, протоколів, стандартів) чинної на підприємстві системи управління якістю.
4.1.4. Перевищення або недостатнє використання своїх повноважень визначених цією посадовою інструкцією та іншими відповідними документами підприємства.
4.1.5. Вчинення матеріальних збитків підприємству з власної провини у межах, встановлених чинним законодавством України.
4.1.6. Невиконання або неналежне виконання інших своїх посадових обов’язків згідно з цією посадовою інструкцією.
4.1.7. Недотримання правил і норм охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
4.2. Оцінювання роботи менеджера (управителя) систем якості здійснює начальник відділу якості (інший керівник). Основними показниками при оцінюванні роботи менеджера (управителя) систем якості є своєчасність та повнота виконання ним свої посадових обов’язків, дотримання вимог організаційно-розпорядчих документів підприємства, що стосуються його напрямків діяльності, вимог чинної на підприємстві системи управління якістю та відповідних національних і міжнародних стандартів сфери управління якістю.
5. Повинен знати
Менеджер (управитель) систем якості повинен знати:
5.1. законодавчі і нормативні правові акти, що регулюють діяльність у сфері управління якістю;
5.2. міжнародні і національні стандарти, Європейські правила, директиви і норми, що встановлюють вимоги у сфері управління якістю (ISO 9000; 10006; 10014/1; ISO/IEC 12207/1995 тощо);
5.3. методичні і інші керівні документи підприємства щодо управління якістю, аналізу витрат на якість;
5.4. вимоги (процеси, процедури, протоколи, стандарти) чинної на підприємстві системи управління якістю;
5.5. перспективи розвитку підприємства;
5.6. порядок розробки довгострокових і короткострокових планів у сфері управління якістю;
5.7. систему державного нагляду, міжвідомчого і відомчого контролю за якістю продукції;
5.8. методи оцінки якості та методи контролю якості;
5.9. методи планування підвищення якості продукції;
5.10. показники підвищення якості продукції та їх класифікацію;
5.11. технологічні процеси і режими виробництва на підприємстві;
5.12. основні технологічні і конструктивні дані продукції, що випускається;
5.13. порядок розробки програм та проектів, використання засобів та методів управління якістю продукції;
5.14. систему документування із управління якістю;
5.15. організацію обліку та строки складання внутрішньої, галузевої та державної статистичної звітності в сфері управління якістю продукції;
5.16. передовий вітчизняний та зарубіжний досвід у галузі управління якістю;
5.17. основи економіки;
5.18. методики розрахунку економічної ефективності впровадження стандартів та інших документів із стандартизації та якості;
5.19. основи стандартизації та сертифікації, метрології;
5.20. основи трудового законодавства, методологію мотивації якісної праці;
5.21. основи менеджменту економіки, організації виробництва, праці і управління;
5.22. методи обробки інформації з використанням сучасних технічних засобів комунікацій і зв’язку, комп’ютерів, відповідні прикладні програмні засоби;
5.23. правила і норми охорони праці, пожежної безпеки, охорони навколишнього середовища.
6. Кваліфікаційні вимоги
6.1. Другий (магістерський) рівень вищої освіти напряму підготовки (галузі знань) «Менеджмент». Стаж роботи за фахом у сфері управління якістю — не менше 2 років або стаж роботи за фахом в інших сферах економіки не менше 3 років. Або другий (магістерський) рівень вищої освіти інших напрямів підготовки (галузей знань), стаж роботи за фахом у сфері управління якістю — не менше 2 років та післядипломна освіта з напряму підготовки «Менеджмент».
7. Взаємовідносини (зв’язки) за посадою
Для виконання обов’язків та реалізації своїх прав менеджер (управитель) систем якості взаємодіє із:
7.1. іншими працівниками відділу якості з питань, що пов’язані з виконанням менеджером (управителем) систем якості своїх посадових обов’язків, надання та отримання відповідної інформації (матеріалів, документів тощо);
7.2. представниками інших структурних підрозділів на підприємстві з питань контрою у межах компетенції їх роботи у частині забезпечення функціонування на підприємстві системи управління якістю, надання їм відповідних консультацій;
7.3. представниками відповідних уповноважених органів, що пов’язані із сферою управління якістю, з питань додержання на підприємстві вимог відповідних нормативно-правових та нормативно-технічних актів з управління якістю;
7.4. представниками інших (сторонніх) підприємств, установ, організацій у межах компетенції з питань, що представляють спільний інтерес для зазначених організацій та підприємства або що пов’язані з повноваженнями сторонніх організацій у відповідних сферах.

Коментарів ще немає