Розрахунок ЄСВ для сумісника з інвалідністю третьої групи
1. Застосовувати ставку ЄСВ в розмірі 8,41% підприємство має право тільки з дати реєстрації в Журналі рестрації витягів або в Журналі вхідної документації витягу з рішення експертної комісії.
Підтвердженням встановлення працівнику інвалідності вважається:- належним чином засвідчений витяг із рішення експертної команди щодо встановлення інвалідності – документ, оформлений відповідно до постанови КМУ від 15.11.2024 №1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи»;або- копія довідки до акта огляду медико-соціальною експертною комісією, яка видана до 1 січня 2025 року.Зверніть увагу, що у працівника має бути один із документів або довідка МСЕК або вже виданий у 2025 чи 2026 році витяг.
Нарахування єдиного внеску за ставкою 8,41% здійснюється роботодавцем із дати отримання від працівника документів щодо встановлення інвалідності та проводиться протягом строку, встановленого постановою КМУ від 15.11.2024 №1338 «Деякі питання запровадження оцінювання повсякденного функціонування особи».(пп. 5 п. 2 розділу III Інструкції про порядок нарахування і сплати єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування, затвердженої наказом Мінфіну від 20.04.2015 № 449 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0508-15#n1257).
Тобто для застосування ставки 8,41% працівник має надати Витяг з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи в форматі PDF в електронній формі або оригінал Витягу в паперовому вигляді або копію довідки МСЕК з чинним терміном дії.
Якщо працівник надає Витяг з рішення експертної команди з оцінювання повсякденного функціонування особи в форматі PDF в електронній формі, потрібно перевірити наявність електронної печатки на документах, для чого можете скористатися одним із онлайн сервісів перевірки кваліфікованого електронного підпису чи печатки для електронних документів:
ДІЯ Кваліфікований електронний підпис https://ca.diia.gov.ua/verifyЦентральний засвідчувальний орган https://czo.gov.ua/verify
Для цього збережіть файл, який Ви хочете перевірити, на свій комп’ютер, перейдіть за одним із вказаних посилань та виконайте інструкції відповідного сервісу. Завантажте файл з електронною печаткою на будь який пристрій і роздрукуйте його. Далі зареєструйте витяг із рішення з електронною печаткою як завжди (на витягах не ставите як на копіях довідок МСЕК "згідно з оригіналом") - це можна зробити в Журналі реєстрації вхідної документації (якщо осіб з інвалідністю не багато) або в Журналі реєстрації копій довідок МСЕК та витягів із рішення експертної комісії.
2. Якщо підтвердження інвалідності працівником надано не з початку місця, то на заробітну плату, нараховану до дати реєстрації витягу, нараховуєте 22% ЄСВ, після - 8,41%.
3. Зарахувати таку особу з інвалідністю до квоти підприємство не може, адже ця особа на Вашому підприємстві працює за сумісництвом, а до квоти можна враховувати тільки осіб, які працюють за основним місцем роботи.
Відповідно ст.18-2 Закону 875 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/875-12#n143
Розмір внеску обраховується платником шляхом визначення результату добутку таких показників:
40 відсотків середньомісячної заробітної плати (винагороди) у відповідному календарному кварталі, розрахованої на одного працівника; кількість місяців у кварталі;
різниця між встановленим нормативом робочих місць для працевлаштування осіб з інвалідністю і середньообліковою кількістю штатних працівників - осіб з інвалідністю за квартал, які працевлаштовані роботодавцем з урахуванням вимог, визначених цією статтею щодо розміру оплати праці.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

