Оподаткування доходів нерезидентів: питання репатріації для підприємств
1. Виплатили в 2022-2023 роках дохід (юрид особі ) нерезиденту, резиденту Гонконгу за транспортні послуги (авіа).Нерезидент надав довідку такого змісту : Під-во є резидентом спеціального адміністративного району Гонконг згідно з "Угодою між материковою частиною Китаю та спеціальним адміністративним районом Гонконг про уникнення подвійного оподаткуванню та Запобіганню ухиленням від оподаткування податками на доходи на 2022 рік. Чи утримувати податок на репатріацію?
Так, у вашому випадку потрібно утримувати податок на репатріацію.
Оскільки між Україною та САР Гонконг станом на 2022–2023 роки відсутня чинна міжнародна конвенція про уникнення подвійного оподаткування. Конвенція між Урядом України та Урядом Японії та Протокол до неї (набрання чинності - 01.08.2025): https://mof.gov.ua/uk/international_agreements_of_ukraine_on_avoidance_double_taxation-543#:~:text=%D0%A2%D0%B0%D0%BA%2C%20%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%80%20%D0%A1%D0%A0%D0%A1%D0%A0%20%D0%B4%D1%96%D1%94%20%D1%83,%D0%BD%D0%B5%D0%BE%D0%B1%D1%85%D1%96%D0%B4%D0%BD%D0%B8%D1%85%20%D0%B4%D0%BB%D1%8F%20%D0%BD%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D0%9A%D0%BE%D0%BD%D0%B2%D0%B5%D0%BD%D1%86%D1%96%D1%94%D1%8E%20%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%BE%D1%81%D1%82%D1%96.&text=%2D%2001%20%D1%81%D0%B5%D1%80%D0%BF%D0%BD%D1%8F%202025%20%D1%80%D0%BE%D0%BA%D1%83%20%D0%BD%D0%B0%D0%B1%D1%80%D0%B0%D0%BB%D0%B0,%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%20%D1%80%D0%BE%D0%B7%D0%BC%D1%96%D1%89%D0%B5%D0%BD%D0%BE%20%D0%B7%D0%B0%20%D0%BF%D0%BE%D1%81%D0%B8%D0%BB%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F%D0%BC%D0%B8%20%D0%BD%D0%B8%D0%B6%D1%87%D0%B5.
Надана нерезидентом довідка про резидентство згідно з угодою між Китаєм та Гонконгом не дає права на звільнення від податків в Україні, оскільки Україна не є стороною цієї внутрішньої угоди.
Україна має чинну Конвенцію з КНР (Китаєм), але її дія не поширюється на Спеціальний адміністративний район Гонконг через особливий правовий статус цієї території та її власну податкову систему.
ДПС України неодноразово наголошувала (зокрема в ІПК від 16.12.2023 №5714), що чинний договір про уникнення подвійного оподаткування між Україною та Гонконгом відсутній. https://ipk.vobu.ua/view/37142-5714-IPK-99-00-24-03-03-IPK#:~:text=%D0%9D%D0%B0%20%D1%86%D0%B5%D0%B9%20%D1%87%D0%B0%D1%81%20%D0%BC%D1%96%D0%B6%20%D0%A3%D0%BA%D1%80%D0%B0%D1%97%D0%BD%D0%BE%D1%8E%20%D1%82%D0%B0%20%D0%93%D0%BE%D0%BD%D0%BA%D0%BE%D0%BD%D0%B3%D0%BE%D0%BC%2C,%E3%83%BB%20%D0%B2%D1%96%D0%B4%D1%81%D1%83%D1%82%D0%BD%D1%96%D0%B9%20%D1%87%D0%B8%D0%BD%D0%BD%D0%B8%D0%B9%20%D0%B4%D0%BE%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D1%96%D1%80%20%E3%83%BB%20%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B2%D1%96%D0%B9%D0%BD%D0%BE%D0%B3%D0%BE%20%D0%BE%D0%BF%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BA%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F .
Виплати нерезиденту за транспортні послуги (авіаперевезення) розцінюються як фрахт відповідно до пп. 14.1.260 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n256
Отже, оскільки в період 2022-2023 років Україна не мала конвенцію про уникнення подвійного оподаткування з Гонконгом, ви повинні були утримати 6% від суми виплати на користь резидента Гонконгу відповідно до пп. 141.4.4 ПКУ, сума фрахту, що сплачується нерезиденту, оподатковується за ставкою 6% у джерела виплати за рахунок таких доходів.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

