Передача товарів благодійній організації: ПДВ та податок на прибуток
Перш за все, така операція звільняється від оподаткування ПДВ.
Згідно з п.п.197.1.15 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4722 ) від оподаткування ПДВ звільняються операції з «надання благодійної допомоги, зокрема безоплатне постачання товарів/послуг благодійним організаціям, утвореним і зареєстрованим відповідно до законодавства, а також надання такої допомоги благодійними організаціями набувачам (суб'єктам) благодійної допомоги відповідно до законодавства про благодійну діяльність та благодійні організації».
При цьому, якщо товари раніше були придбані з ПДВ – потрібно нарахувати компенсуючий ПДВ згідно з п.п.198.5 «б» ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4931 ) як за товарами, придбаними з ПДВ, але використаними при здійсненні пільгових операцій.
Для цього потрібно датою не пізніше останнього дня місяця скласти зведену компенсуючу ПН.
При складані таких ПН при здійсненні пільгових операцій, «у верхній лівій частині таких накладних у графі "Не підлягає наданню отримувачу (покупцю) з причини" робиться помітка "X" та зазначається тип причини:… 09 - Складена на постачання для операцій, які звільнені від оподаткування податком на додану вартість» (п.8 Порядку № 1307, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#n24 ).
Крім того, «у графі «Зведена податкова накладна» зазначається код ознаки:1 - у разі нарахування податкових зобов’язань відповідно до пункту 198.5 статті 198 Податкового кодексу України… у графі "Отримувач (покупець)" платник податку зазначає власне найменування (П.І.Б.), у рядку "Індивідуальний податковий номер отримувача (покупця)" проставляється умовний ІПН "600000000000", рядок «Податковий номер платника податку або серія (за наявності) та номер паспорта» не заповнюється…» (п.11 Порядку № 1307, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#n24 ).
Стосовно заповнення табличної частини розділу Б такої зведеної компенсуючої ПН: щодо графи 2 ПН, то «у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, у цій графі платником зазначаються дати складання та порядкові номери податкових накладних, складених на такого платника податку при постачанні йому товарів/послуг, необоротних активів, за якими він визначає податкові зобов’язання відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Податкового кодексу України…» (п.п.16.1 Порядку № 1307, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#n24 ). Тобто потрібно окремими рядками зазначити номера та дати вхідних ПН.
Одиниця виміру зазначається «грн.»: «у разі складання зведених податкових накладних, особливості заповнення яких викладені у пункті 11 цього Порядку, у графі 4 вказується "грн"» (п.п.16.3 Порядку № 1307, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#n24 ).
Також в графі 10 зазначається «вартість (частина вартості) товару/послуги, необоротного активу, на яку нараховується податок відповідно до пункту 198.5 статті 198 та пункту 199.1 статті 199 Кодексу, згідно з основною ставкою податку та ставками податку 7 і 14 відсотків, які застосовуються при нарахуванні податкових зобов’язань» (п.п.16.8 Порядку № 1307, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0137-16#n24 ).
Тобто повинна бути зазначена вартість придбання товару (п.189.1 ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4564 ).
Взагалі пільгові операції – це багатоаспектна тема. Тому Вам варто ознайомитися з відеоматеріалом на сайті Семінар Ком «Урок 4. Пільгові операції та розподіл ПДВ. Додатки Д5 і Д6», за посиланням: https://7eminar.ua/events/2617/4489 .
Щодо податку на прибуток: якщо підприємство не застосовую податкові різниці, то ніяких додаткових коригувань не потрібно робити. Списання товару відображається записом Дт949 – Кт281. Тобто операція бере участь у формуванні фінансового результату до оподаткування, як і усі інші витрати зменшують його.
Але у разі якщо підприємство застосовує податкові різниці, виникає необхідність збільшення фін/результату до оподаткування.
Згідно з п.п.140.5.9 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n10713 ), такий результат збільшується «на суму коштів або вартості товарів, виконаних робіт, наданих послуг, безоплатно перерахованих (переданих) протягом звітного (податкового) року неприбутковим організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій на дату такого перерахування коштів, передачі товарів, робіт, послуг… у розмірі, що перевищує 4 відсотки оподатковуваного прибутку попереднього звітного року».
Тобто, наприклад, оподаткований прибуток за 2024 р. складає 100000 грн., при надані в 2025 р. на адресу БО товарів на суму 10000 грн., до витрат в податковому обліку береться сума 4000 грн. (100000*4%). Та 6000 грн. (10000 – 4000 ) – це і будуть податкові різниці.
Вони відображаються в рядку 3.1.9 додатку РІ та в рядку 03РІ декларації з податку на прибуток .
Крім того, діють певні зміни при застосуванні різниць, а саме: «Законом України від 25.02.2025 № 4254–IX внесено зміни до Податкового кодексу України щодо стимулювання благодійництва у період воєнного стану, зокрема підрозділ 4 розділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України доповнено новим пунктом 72, яким надано можливість платникам податку на прибуток, які застосовують податкові різниці, не включати до оподатковуваного прибутку благодійну допомогу, надану благодійним організаціям у розмірі, що не перевищує 8% оподатковуваного прибутку попереднього звітного року, за умови що з цієї суми (вартості) більше 4 відсотків оподатковуваного прибутку попереднього звітного року було перераховано (передано) благодійним організаціям, внесеним до Реєстру неприбуткових установ та організацій (що вдвічі більше за попередній ліміт - 4 %). Ця норма стосується саме допомоги благодійним організаціям.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


