Питання щодо подання декларації при змінах групи ФОП
Вимоги податкового інспектора про зняття поданої декларації при переході з 1 на 3 групу єдиного податку є абсолютно неправомірними.
Сьогодні це стало масовим явищем. Представники податкової служби телефонують ФОП і вимагають відкликати квартальні декларації при переході на вищу групу єдиного податку. Тобто вимагають від підприємців дій, що суперечать чинному законодавству.
Подання квартальної декларації при переході з 1 на 3 групу єдиного податку є не лише правомірним, але й обов'язковим згідно з Податковим кодексом України (ПКУ). Пп. 296.5.1 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n7158 чітко регламентує: платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового періоду, у разі самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками третьої групи.
Тому ФОП все зробив правильно: подав декларацію платника єдиного податку за 1 квартал 2025 року за квартальною формою F0103309 та в квартальні терміни, керуючись нормами ПКУ
У податковій декларації повинні бути окремо відображені:
- обсяг доходу, оподаткований за ставками першої групи,
- обсяг доходу, оподаткований за ставкою 15 відсотків (у разі перевищення ліміту),
- а також обсяг доходу, оподаткований за новою ставкою єдиного податку, обраною при переході на 3 групу.
Важливо розуміти: подання податкової декларації у строки, встановлені для квартального податкового періоду, звільняє підприємця від обов'язку подання податкової декларації у строк, встановлений для річного податкового періоду. Тобто при переході на 3 групу ФОП вже не подає річну звітність як платник 1 групи.
У всіх наступних деклараціях ФОП буде окремо заповнювати:
розділ ІІІ з показниками діяльності у періоді перебування на 1 групі ЄП,
розділ IV з показниками діяльності у періоді перебування на 3 групі ЄП.
А загальний обсяг доходу за рік буде зазначатись в рядку 08 декларації.
Таким чином контролюється річна сума ліміту доходу як самим підприємцем, так і податковою службою.
Додаток 1 до декларації заповнюється в цілому за рік – як за період перебування на 1 групі, так і за період перебування на 3 групі, та подається у складі річної декларації.
Щодо вимоги податкового інспектора подати лист про зняття декларації – така вимога не має законних підстав
Якщо інспектор наполягає на своїй позиції, рекомендуємо письмово звернутися до керівництва податкової інспекції з посиланням на пп. 296.5.1 ПКУ, який прямо передбачає обов'язок подання квартальної декларації при переході з 1 на 3 групу єдиного податку.
У такій ситуації можна подати лист у ДПС, в якому можна написати наступне :
На усне звернення податкового інспектора (ПІБ) щодо зняття актуальності поданої декларації №___від___ 2025 р. повідомляємо наступне: згідно з п. 296.5.1 Податкового кодексу України платники єдиного податку першої та другої груп подають до контролюючого органу податкову декларацію у строки, встановлені для квартального податкового періоду, у разі самостійного прийняття рішення про перехід на сплату податку за ставками третьої групи. Отже, подана мною декларація за 1 квартал 2025 року, в якому відбувся перехід з 1 на 3 групу єдиного податку, відповідає вимогам чинного законодавства і не підлягає відкликанню. Прошу припинити неправомірні вимоги щодо зняття актуальності поданої декларації та надати письмове роз'яснення щодо правових підстав таких вимог.
Звертаємо увагу, що законодавством не встановлено обов'язок надсилати лист до ДПС на усне звернення (по телефону) податкового інспектора, але й не заборонено.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання


