
Заголовок тимчасово відсутній
Якщо Ви будете продавати метолобрухт, то врахуйте наступне:
1) зараз діє пільга з ПДВ з постачання металобрухту - п. 23 пр. 2 р. ХХП КУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17?find=1&text=4101#n8035):
"23. Тимчасово до 1 січня 2027 року від оподаткування податком на додану вартість звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД. Переліки таких відходів та брухту чорних і кольорових металів затверджуються Кабінетом Міністрів України..."
Перелік відходів та брухту чорних металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 1 січня 2027 року, звільняються від обкладення податком на додану вартість, затверджений Постановою КМУ від 12.01.20211 № 15 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/15-2011-%D0%BF#Text).
В ньому вказані коди УКТ ЗЕД по видам брухту , який потрапляє під пільгу з ПДВ.
До якого саме коду УКТ ЗЕД відноситься Ваш брухт - це Ви можете подати запит в Торгово-промислову платау і ввони надададуть Вам про це Висновок.
2) відповідно, при постачанні брухту Ви будете складати Пн на пільгову поставку.
Код пільги - 14060465
3) коли появляються оподатковані (20%) поставки і пільгові поставки, Ви потрапляєте на застосування норми ст. 199 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17?find=1&text=4101#n4967) - пропорційний розподіл податкового кредиту по придбаним товарам/послугам подвійного призначення. На частку, що припадає на пільгову поставку, треба буде нарахувати умвоні ПЗ з ПДВ за скласти і зареєструвати зведену ПН типу 2.
ЗІР (101.14, https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38956):
"Чи потрібно нараховувати податкові зобов’язання з ПДВ згідно з п. 199.1 ст. 199 ПКУ у разі постачання брухту чорних і кольорових металів, який утворився внаслідок розібрання (демонтажу) ліквідованого необоротного активу?
Відповідь
... Відповідно до п. 23 підрозд. 2 розд. XX ПКУ тимчасово, до 01 січня 2027 року від оподаткування ПДВ звільняються операції з постачання, у тому числі операції з імпорту відходів та брухту чорних і кольорових металів, а також паперу та картону для утилізації (макулатури та відходів) товарної позиції 4707 згідно з УКТ ЗЕД.
Переліки відходів та брухту чорних і кольорових металів, операції з постачання яких, зокрема операції з імпорту, тимчасово, до 01 січня 2027 року, звільняються від обкладення ПДВ, затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2011 року № 15 (із змінами, внесеними постановою Кабінету Міністрів України від 21 березня 2022 року № 337).
...Порядок пропорційного віднесення сум податку до податкового кредиту у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних ПДВ операціях, а частково в неоподатковуваних ПДВ операціях встановлено ст. 199 ПКУ.
Відповідно до п. 199.1 ст. 199 ПКУ у разі якщо придбані та/або виготовлені товари/послуги, необоротні активи частково використовуються в оподатковуваних операціях, а частково – ні, платник податку зобов’язаний нарахувати податкові зобов’язання виходячи з бази оподаткування, визначеної відповідно до п. 189.1 ст. 189 ПКУ, та скласти не пізніше останнього дня звітного (податкового) періоду і зареєструвати зведену податкову накладну в Єдиному реєстрі податкових накладних на загальну суму частки сплаченого (нарахованого) податку під час їх придбання або виготовлення, яка відповідає частці використання таких товарів/послуг, необоротних активів в неоподатковуваних операціях.
Пунктом 199.2 ст. 199 ПКУ передбачено, що частка використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях визначається у відсотках як відношення обсягів з постачання оподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за попередній календарний рік до сукупних обсягів постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій (без урахування сум податку) за цей же попередній календарний рік. Визначена у процентах величина застосовується протягом поточного календарного року.
Згідно з п. 199.3 ст. 199 ПКУ платники податку, у яких протягом попереднього календарного року були відсутні неоподатковувані операції, а такі неоподатковувані операції почали здійснюватися у звітному періоді, а також новостворені платники податку проводять у поточному календарному році розрахунок частки використання товарів/послуг, необоротних активів в оподатковуваних операціях на підставі розрахунку, визначеного за фактичними даними обсягів з постачання оподатковуваних та неоподатковуваних операцій першого звітного податкового періоду, в якому задекларовані такі операції.
Враховуючи викладене, якщо у платника ПДВ, внаслідок розібрання (демонтажу) ліквідованого необоротного активу, утворюється брухт чорних і кольорових металів, який надалі постачається на митній території України із застосуванням режиму звільнення від оподаткування ПДВ, встановленого п. 23 підрозд. 2 розд. XX ПКУ, то у такого платника ПДВ виникає обов’язок щодо нарахування податкових зобов’язань з ПДВ згідно з п. 199.1 ст. 199 ПКУ за придбаними з ПДВ товарами/послугами (наприклад послугами із оренди приміщення, зв’язку, комунальними послугами, канцелярським приладдям тощо), що використовуються як в оподатковуваних ПДВ операціях, так і неоподатковуваних ПДВ операціях (операціях з постачання брухту чорних і кольорових металів)."
Додатково рекомндуємо отримати ІПК
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок оплати за навчальні збори та донацію працівника
Розрахунковий період липень-серпень 2026.
Цей працівник був прийнятий на роботу 11.08.2026.
У серпні 2026 він відпрацював 15…
Повідомлення податкової про зміни в директорі та звітуванні
Заповнення електронної форми звіту про внесок на інвалідів
Облік компенсації від IFC у бухгалтерії та податковій звітності
від ОТП лізинг надійшли кошти "Компенсація від IFC згідно програми IFC UNFUNDED RISK SHARING FACILITY AGREEMENT Без ПДВ.
як відобразити компенсацію в бух. і податковому обліку?
Дякую…
Чи потрібен реєстр ТТН при оренді вантажного авто
Запит щодо звіту про працевлаштування осіб з інвалідністю в Медок
Податкові наслідки неповернутої фінансової допомоги для ТОВ
ТОВ на загальній системі отримував від засновника поворотну фінансову допомогу у 2024 та 2025 роках
Протягом 2026 року жодна сума не була повернута.
1. Які податкові наслідки має така діяльність?
2. Суму неповернутої допомоги слід включити у…
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи можна здавати списані авто на металобрухт без ліцензії
Відображення зовнішнього сумісника у декларації ФОП: графа 9

Правила визнання ПДВ та доходів при датах документів
Проблеми з розрахунком середньої зарплати під час лікарняного
Відповідь АІ схвалено експертом
Розрахунок днів відпрацьованих для відрядження працівника у вересні
Розрахунковий період липень-серпень 2026. У липні 2026 працівник відпрацював 15 р.д.
У серпні 2026 працівник відпрацював 22 р.д. (один день він працював у вихідний день…
Витрати на доставку: чи правомірний податковий кредит у ПДВ
Але у специфікації від…
Відповідь АІ схвалено експертом
Проблеми з відображенням працівника в ПФУ та лікарняних
Обов'язковість заяви про спрощену систему після відкриття ФОП
Повернення коштів клієнту: призначення платежу для ФОП
2. А також як внести кошти на рахунок аби повернути клієнту , з яким саме призначенням. У фоп кошти приходять лише на…
Залік зустрічних зобов'язань між ТОВ: бухгалтерія та податкові наслідки
далі товариством «ромашка» було прийнято рішення продати…
Звітування для ФОП з найманими працівниками та інвалідністю
Наманих осіб 7,один з них інвалід (пожиттєва інвалідність)як правильно оформить та сдать звіт.;?
ФОПи з найманими до 7 осіб?потрібно здавати звіт?Дякую.Гарного дня…
Вимоги щодо зарплатного критерію при відмові у бронюванні працівника
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом


