Заголовок тимчасово відсутній
Рахунок-фактура може виступати як первинний документ, але це можливо лише за наявності певних умов і обмежень. Важливо враховувати такі вимоги:
-Рахунок повинен бути ОПЛАЧЕНИМ.
-Мають бути НАЯВНІ ДОКУМЕНТИ, які підтверджують оплату.
-Це можливо лише щодо послуг. Рахунок-фактура може замінити акт приймання-передачі в разі оплати послуг.
Однак важливо відзначити, що рахунок-фактура не може замінити інші документи, такі як накладна або товаро-транспортна накладна, а також дані митної декларації.
Для внутрішніх операцій (в межах України): використання інвойсу та його статус повинні бути визначені в договорі. У цьому випадку оплачений рахунок може замінити традиційний акт приймання-передачі послуг.
При цьому форма рахунку-фактури може бути як паперовою, так і електронною. Зазначені вимоги та умови можна знайти у роз'ясненнях, наданих офіційними органами:
· Лист Міністерства фінансів України від 16.02.2017 року № 31-11410-06-5/4339 https://mof.gov.ua/storage/files/рахунок-фактура_(інвойс).pdf .
· Лист Головного управління ДФС у м. Києві від 31.03.2017 року № 6964/10/26-15-14-05-04-22.
Ці роз'яснення підкреслюють, що оплачений рахунок-фактура може замінити акт приймання-передачі в разі оплати послуг, і вони не стосуються інших видів документів
Рахунок-фактура не має затвердженої форми, отже складається в довільній формі. Водночас, для того, щоб рахунок-фактура вважався первинним документом, він має містити обов’язкові реквізити, визначені ч. 2 ст. 9 Закону № 996 . https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/996-14#n155 такі, як:
· Назва документа (Рахунок-фактура або Рахунок);
· Номер документа;
· Дата складання документа;
· Назва суб’єкта господарювання (юрособи або фізособи-підприємця), від імені якого складено документ;
· Зміст та обсяг господарської операції, одиниця виміру господарської операції (наприклад, при продажу вказується назва та кількість товару, вартість товару);
· Підписи та посади осіб, які оформлюють документ.
Оформлений належним чином рахунок-фактура може бути підставою для відображення в бухгалтерському обліку господарської операції з постачання товарів без складання акта приймання-передачі тільки у разі його оплати, що підтверджується відповідними документами.
За дотримання цих умов, акт приймання-передачі послуг не потрібен.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Алгоритм дій бухгалтера при передачі станка фірмі
Подвійне оподаткування ПДВ: ризики та наслідки для підприємства
Пенсія по інвалідності та пільги зі сплати ЄСВ для ФОП
Вибір КВЕД для податкової накладної при ремонті приміщення
Об'єднаний звіт для ФОП з найманим працівником у вересні
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування заробітної плати директору на послуги в БАС проф
Налаштування 20-ОПП для орендованих приміщень та майданчика
ТОВ вирішило продавати вживані та завезені авто на майданчику
Взяло в оренду нежитлове приміщення в 40 кв м та відкритий майданчик 100 кв м Питання: як в 20-ОПП назвати ці об'єкти орендовані, офіс по юр адресі маємо вже…
Включення премії та максимального ЄСВ у декретний лікарняний
Питання по розрахунку: В грудні 2025 року була нарахована виплачена премія за 3-й 2025р. Чи включається сума премії в розрахунок декретних саме в цьому…
Питання щодо вихідних та оплати праці працівників ФОП
Відповідь АІ схвалено експертом
Нарахування ПДВ при безкоштовному розповсюдженні товарів: дати важливі
Відповідь АІ схвалено експертом
Вплив закінчення оренди на неамортизовані витрати підприємства
Є відповідь АІ
Формування податкової накладної при оплаті від іншого ФОП
Навчання керівника з військового обліку: чи є нові нюанси
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Запізнення повідомлення до ТЦК: наслідки для підприємства та працівника
Питання реєстрації ПДВ та обов'язків платника у жовтні
02.10.26 р. ТОВ подало заяву на добровільну реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р., ліміт в 1 млн грн не перевищено. 05.10.26р. в електронному кабінеті є дані про реєстрацію платником ПДВ з 01.11.26 р. Є вірогідність, що до кінця місяця ТОВ перевищить ліміт в 1 млн…

