Заголовок тимчасово відсутній
Так, у Вашому випадку касовий метод є обов’язковим.
Якщо ми Вас вірно зрозуміли, то наведені Вами операції підпадають під перше постачання житлової нерухомості (п.п.197.1.14 «а» ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4722 ).
Тому згідно з п.187.1 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4528 ), «за операціями з першого постачання житла (об’єктів житлової нерухомості), неподільного житлового об’єкта незавершеного будівництва/майбутнього об’єкта житлової нерухомості застосовується касовий метод податкового обліку…».
В свою чергу згідно з п.п.14.1.266 ПКУ ( https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n256 ), касовий метод податкового обліку ПДВ – це «…метод податкового обліку, за яким дата виникнення податкових зобов'язань визначається як дата зарахування (отримання) коштів на рахунки платника податку в банку…а дата віднесення сум податку до податкового кредиту визначається як дата списання коштів з рахунків платника податку в банку…».
Тобто з цього випливає, що податковий кредит за операціями при першому постачанні житлової нерухомості виникає лише при списанні коштів з поточного рахунку, при цьому платники ПДВ суми ПДВ згідно із зареєстрованими ПН, які «…не включені до податкового кредиту протягом періоду 365 календарних днів з дати складення таких податкових накладних/розрахунків коригування до таких податкових накладних у зв’язку з відсутністю фактів списання коштів з рахунку платника податку в банку…мають право на включення таких сум до податкового кредиту у звітному податковому періоді, в якому відбулося списання …але не пізніше ніж через 60 календарних днів з дати такого списання…» (п.198.6 ПКУ, https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4931 ), «незалежно від того, який термін пройшов з дати складання такої податкової накладної» (роз’яснення ЦМУ ДПС по роботі з великими платниками податків «Термін формування податкового кредиту» опубліковано 12.01.22 р. , посилання на повний текст: https://cvp.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/552651.html ).
Крім того, у разі якщо у Вас здійснюються ще і інші операції, тобто без застосування касового методу, то подається додаток 5 таблиця 3 «Розрахунок розподілу сум податку на додану вартість, нарахованого (сплаченого) у зв'язку з отриманням товарів/послуг, при постачанні яких застосовуються одночасно касовий метод визначення податкових зобов'язань і податкового кредиту та загальні правила визначення податкових зобов'язань і податкового кредиту».
Є відповідне роз’яснення ДПС України: «…якщо платник податку придбаває (виготовляє) товари (послуги) та основні фонди, які призначаються для їх використання в операціях, за якими податкові зобов’язання визначаються за касовим методом, то суми податку, сплачені у зв’язку з таким придбанням (виготовленням), до податкового кредиту включаються теж за касовим методом.
За операціями, за якими податкові зобов’язання нараховуються в загальновстановленому порядку відповідно до ст. 187 ПКУ, податковий кредит виникає за правилами, визначеними ст. 198 ПКУ.
Таким чином, при одночасному застосуванні платником ПДВ двох способів обліку податкових зобов’язань, а саме, за касовим методом та за подією, що сталася раніше, а придбані та/або виготовлені ним товари/послуги призначені для часткового використання в операціях, за якими дата виникнення податкових зобов’язань визначається частково за касовим методом, а частково – за подією, що сталася раніше, то податковий кредит відповідно виникатиме пропорційно такому призначенню та використанню таких товарів/послуг» (категорія ЗІР 101.13 відповідь на питання «Який порядок формування податкового кредиту з ПДВ при одночасному застосуванні платником податку двох способів обліку податкових зобов’язань, а саме, за касовим методом та за подією, що сталася раніше?», посилання на повний текст: https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=35177 ).
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно заповнити додаток 4 до звіту по СПД
Є відповідь АІ
Розбіжності в сумі ЄСВ, ПДФО та ВЗ при подачі звітності
Виписка податкової на передплату без коригування після повернення товару
Відповідь АІ схвалено експертом
Уточнення щодо подання звіту 4ДФ та недостачі копійок
Відповідь АІ відхилено експертом
Запізніла подача звітності: чи є штраф за прострочення
Перегляд термінів амортизації медобладнання: документи та податкові наслідки
Перехід на ПДВ для юрособи з єдиного податку у 2027 році
Заповнення звіту по інвалідам: нюанси щодо розділів 1 та 2
Облік витрат на корпоративну карту: звіт, ПДВ та курс
1) Чи має бути авансовий звіт? 2) Є лише інвойс на оплату, акту…
Оформлення операцій з корпоративною картою та виплатою зарплати
Питання щодо заповнення звіту про працевлаштування інвалідів
Проблеми з податковою: документи для заблокованої накладної від ФОП
ЮО на з/с платники ПДВ, Ми купили товар у ФОП і продали ЮО, на що була складена податкова накладна, яку було заблоковано . Подали пояснення і податкова запросила додаткові документи , що не стосуються данної реалізації, а придбання у ФОП. Написали, що ФОП не…
Коли нараховувати лікарняні за перші 5 днів
Облік доходу ФОП при недоплаті за експортний товар
Як ТОВ закрити суму внеску після повернення орендодавцю
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Перерахування лікарняних на рахунок родича при блокуванні рахунків
Можливість перерахування зарплати на рахунок родичів у бухгалтерії
Помилка у датах: як уникнути штрафів за ПДВ
Використання пального для генератора: облік та вимоги бухгалтерії
Відповідь АІ схвалено експертом

