Заголовок тимчасово відсутній
Подати декларацію слід до 01.05.2025 року, сплатити військовий збір в розмірі 1,5% та ПДФО 18% - до 01.08.2025 року, ЄСВ в розмірі 22% - до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом (якщо є обов'язок сплачувати).
Самозайнята особа-адвокат повинна дотримуватись таких правил щодо подання декларації та сплати податків за 2024 рік:
1. Подання декларації про доходи
Адвокат подає декларацію про майновий стан і доходи до 1 травня 2025 року за 2024 рік (відповідно до п. 49.18 ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n1206) (останній день – 30 квітня 2025 року).
2. Сплата податків
Адвокати сплачують:
Податок на доходи фізичних осіб (ПДФО) – 18%
Військовий збір (ВЗ) – 1,5%
Термін сплати: ПДФО та ВЗ сплачуються до 01 серпня 2025 року (останній день – 31 липня 2025 року), про що свідчить п. 179.7 ст. 179 ПКУ (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17/conv#n4330) "Фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суми податкового зобов’язання з податку на доходи фізичних осіб і військового збору, зазначені в поданій нею податковій декларації". Це положення поширюється на всіх фізичних осіб, включаючи тих, хто провадить незалежну професійну діяльність.
Проте самозайняті особи мають право сплачувати ПДФО та військовий збір авансовими платежами протягом року.
3. Єдиний соціальний внесок (ЄСВ)
Ставка ЄСВ – 22% від чистого доходу (п. 2 ч. 1 ст. 7 Закону № 2464 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n169).
Мінімальна сума ЄСВ – якщо чистий дохід менший за мінімальну зарплату, адвокат все одно сплачує внесок з мінімальної бази (ч. 11 ст. 8 Закону № 2464).
Розрахунок мінімального ЄСВ у 2024 році:
Січень – березень: 7 100 грн × 22% = 1 562 грн/міс
Квітень – грудень: 8 000 грн × 22% = 1 760 грн/міс
Мінімальний річний ЄСВ: 20 526 грн
Термін сплати ЄСВ: до 20 числа місяця, наступного за звітним кварталом (якщо є обов'язок сплачувати) - https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=38049.
Самозайняті особи звільняються від сплати єдиного внеску за себе у таких випадках (https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42446):
- якщо отримують пенсію за віком або за вислугу років, або є особами з інвалідністю, або досягли віку, встановленого ст. 26 Закону України «Про загальнообов’язкове державне пенсійне страхування», та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу;
- за умови взяття їх на облік як фізичних осіб – підприємців та провадження ними одного виду діяльності одночасно як фізична особа – підприємець та як особа, яка провадить незалежну професійну діяльність;
- які мають основне місце роботи або уклали гіг-контракт з резидентом Дія Сіті в порядку та на умовах, передбачених Законом України «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», – за місяці звітного періоду, за які роботодавцем було сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі не менше мінімального страхового внеску;
- призвані на військову службу під час мобілізації або залучені до виконання обов’язків щодо мобілізації за посадами, передбаченими штатами воєнного часу, – на весь строк їх військової служби;
- призвані на військову службу за призовом осіб із числа резервістів в особливий період, – на весь строк їх військової служби;
- з місцем проживання в окупації, – на період дії особливого правового режиму, визначеного Законом України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України»;
- позбавлені свободи внаслідок війни, – на весь період позбавлення особистої свободи внаслідок збройної агресії проти України та протягом шести місяців після їх звільнення.
Якщо є хоча б одна з цих підстав, адвокат має право не сплачувати ЄСВ.
Також слід звернути увагу, що за 2024 рік адвокати мали право не сплачувати ЄСВ, якщо скористалися пільгою відповідно до п. 9-19 розд. VIII Закону № 2464-VI (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n643):
"9-19. Тимчасово, з 1 березня 2022 року до припинення або скасування воєнного стану в Україні та протягом дванадцяти місяців після припинення або скасування воєнного стану, особи, зазначені у пунктах 4, 5 та 5-1 частини першої статті 4 цього Закону, мають право не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати єдиний внесок за себе. При цьому положення абзацу другого пункту 2 частини першої статті 7 цього Закону щодо таких періодів для таких осіб не застосовується.
При цьому такими особами розрахунок єдиного внеску у складі податкової декларації не заповнюється за період, в якому відповідно до абзацу першого цього пункту єдиний внесок не нараховувався, не обчислювався та не сплачувався."
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ
Відсутність слова "вулиця" у реквізитах фіскального чеку
Є відповідь АІ
Включати чи виключати дні лікарняного у розрахунок відпустки
Є відповідь АІ
Звітність щодо працевлаштування осіб з інвалідністю для підприємства
Приватне підприємство 3 група без ПДВ.
Одна людина у штаті(особа з інвалідністю 3 група).
Чи потрібно подавати звіт про внесок за працевлаштування осіб з інвалідністю?
Якщо так тоді як заповнити такий звіт і за які періоди подати.
Дякую…
Є відповідь АІ
Чи потрібно нараховувати ЄСВ при звільненні мобілізованого працівника
Є відповідь АІ
Донарахування ЄСВ у липні: відпустка, лікарняний і мінімальна зарплата
Обов'язковість відображення виплат самозайнятим у звіті Додатку 4 ДФ
Є відповідь АІ
Реєстрація ФОП: чи потрібні виробничі потужності та медична книжка
Відображення причепа у формі 20-ОПП та ПДВ нюанси
Як у такому випадку відобразити цей причіп у формі № 20-ОПП та яку ознаку права користування зазначити?
Чи потрібно за такою…
Є відповідь АІ
Реєстрація касирів у чекбокс: ключі та можливості для ФОП
Працюватиме з чекбокс
Чи потрібно додавати в систему чекбокс два касира зі своїми ключами
Чи можливо зареєструвати одного касира з ключем депозит сайн від чекбокс…
Права інваліда 3 групи на відпустку та звільнення в компанії
Нарахування заробітної плати та звітність про працевлаштування інвалідів
Чи вважається дрібленням бізнесу створення ТОВ для ФОП
Куди подавати декларацію з акцизного податку для ФОП
Є відповідь АІ
Звільнення директора та оплата зарплати: можливості та документи
Звіт по інвалідах: чи подають його підприємства з менш ніж 8 працівниками
Маркетингові витрати: податкові наслідки від роздачі брендованої продукції
ТОВ є платником ПДВ та резидентом Дія сіті платником податку на особливих умовах (ПНВК). Товариство закуповує брендовану продукцію (худі, наклейки, блокноти, чашки з логотипом) для роздачі своїм партнерам та клієнтам у маркетингових цілях.
Питання

