Заголовок тимчасово відсутній
Якщо мова йде про 2024 рік- то за такий місяць ФОП може не сплачувати ЄСВ "за себе", в 2024 році сплата ЄСВ була добровільною, штрафу не буде. Але в 2025 році ЄСВ за такий місяць потрібно сплачувати обов'язково.
До 01.01.2025 року діяла пільга яка дозволяє ФОПам не сплачувати ЄСВ за себе згідно п. 9.19 розділу VIII ЗУ від 08.07.2010 № 2464-VI https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n1399 . Але Законом України "Про Держбюджет 2025" призупиняється дія п. 9-19 розд. VIII Закону №2464-VI "Про ЄСВ" і з 01.01.2025 сплата ЄСВ для ФОП стає обов'язковою.
Згідно п. 2 ч. 11 ст. 25 Закону № 2464 https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n554 "за несплату (неперерахування) або несвоєчасну сплату (несвоєчасне перерахування) єдиного внеску накладається штраф у розмірі 20 відсотків своєчасно не сплачених сум
Стосовно другого питання.
Частиною 6 ст. 4 Закону України від 08.07.2010 № 2464 «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов'язкове державне соціальне страхування» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2464-17#n57 визначено, що ФОП, які мають основне місце роботи можуть бути платниками єдиного внеску за умови самостійного визначення ними бази нарахування за місяці звітного періоду, за які роботодавцем (резидентом Дія Сіті) сплачено страховий внесок за таких осіб у розмірі менше мінімального страхового внеску. Тому, якщо роботодавцем у звітному періоді єдиний внесок нараховувався та сплачувався у розмірі менше мінімального страхового внеску (наприклад, у випадках коли працівник працював неповний місяць у зв’язку з прийняттям/звільненням в середині місяця) або не нараховувався та не сплачувався (наприклад, у зв’язку із перебуванням працівника повний місяць у відпустці за свій рахунок), то такі фізичні особи – підприємці зобов’язані самостійно визначити базу нарахування за такі місяці у розмірі не менше мінімальної заробітної плати та відобразити у графі 2 розд. 9 Додатка 1.
При цьому, за місяці, за які роботодавцем сплачено єдиний внесок у розмірі не менше мінімального страхового внеску, у графі 2 розд. 9 Додатка 1 – проставляються нулі.
Отже, в Додатку 1 за 2025 рік за місяці, в яких роботодавець сплачував мінімальний ЄСВ, в графі 2-0,00, в графі 3-22, в графі 4-0,00. За місяці, в яких роботодавець не сплачує ЄСВ і ФОП сплачує ЄСВ "за себе" самостійно- - потрібно показати нарахування ЄСВ.
Щодо Додатку 1 за 2024 рік- нульовий Додаток 1 можна не подавати.
Не подають Додаток 1 ФОП, які:
- мають статус пенсіонера або особи з інвалідністю та отримують відповідно до закону пенсію або соціальну допомогу. Роз'яснення ДПС в ЗІР, категорія 107.01.07 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=37197
- є особами, що здійснюють незалежну професійну діяльність та одночасно перебувають на обліку як фізичні особи – підприємці за умови провадження одного виду діяльності;
- мають основне місце роботи або уклали гіг-контракт з резидентом Дія Сіті у порядку та на умовах, передбачених Законом України від 15.07.2021 №1667-IX «Про стимулювання розвитку цифрової економіки в Україні», та за яких роботодавець або резидент Дія Сіті сплатив ЄСВ у розмірі не менше мінімального страхового внеску за всі календарні місяці звітного періоду. Роз'яснення ДПС в ЗІР, категорія 107.01.07 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=37201
- скористалися правом не нараховувати, не обчислювати та не сплачувати ЄСВ протягом звітного періоду відповідно до абзацу першого п. 9-19 розд. VIII «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України від 08.07.2010 №2464-VI «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування» (далі – Закон про ЄСВ). Роз'яснення ДПС в ЗІР, категорія 107.01.07 https://zir.tax.gov.ua/main/bz/view/?src=ques&id=42466
Якщо ФОП добровільно сплачував ЄСВ «за себе», то вважається, що він не скористався цією пільгою, і в річному Додатку 1 потрібно буде нарахувати ЄСВ за всі місяці, за які був сплачений ЄСВ.
Водночас, ФОП 3 групи має право подати «нульовий» Додаток 1, якщо протягом звітного року він користувався «воєнною» пільгою та не сплачував ЄСВ. Це не заборонено та не вважається помилкою.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Зарахування інваліда до нормативу: зарплата та лікарняні питання
Помилка у повідомленні про прийняття працівника: що робити
Як правильно заповнити книгу доходів для ФОП на Etsy
Заповнення додатку 4 ДФ при безкоштовній передачі товарів дітям
Довіреність для отримання товару: правила та нюанси взаємодії
Здача в оренду житлової нерухомості ФОП: нотаріальне посвідчення
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Складення податкової накладної при договорі комісії з ПДВ
Штраф за порушення реєстрації ПН: відповідальність постачальника чи покупця
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Податкові наслідки для ФОП при помилці в чекових кодах
Дякую…
Є відповідь АІ
Визначення дати закінчення відпустки по догляду за дитиною
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Ризики продажу пива без ліцензії для ФОП: наслідки та поради
Дякую…
Уточнення звітності при переведенні бухгалтера на нову посаду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Компенсація витрат на авіаквитки при відрядженні: нюанси та питання
Ліквідація ФОП 3 групи: потрібен додаток 1 у декларації
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Як врахувати період для лікарняного в умовах суду
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом


