Заголовок тимчасово відсутній
Перше питання - як визанчити первісну вартість ОЗ, що вже були у вжитку. На це питання відповідає лист ДПС https://zak.tax.gov.ua/media-ark/news-ark/print-395357.html в якому зазначено:
Фізична особа - підприємець на загальній системі оподаткування має право (за власним бажанням) вести облік основних засобів з використанням Положення (стандарту) бухгалтерського обліку 7 «Основні засоби», затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 27.04.2000 № 92 зі змінами (далі – П(С)БО 7).
Амортизація основних засобів у разі переходу фізичної особи - підприємця із спрощеної системи на загальну систему оподаткування нараховується з місяця, що настає за місяцем переходу на загальну систему оподаткування та закінчується – з наступного місяця після реалізації (вибуття) або безоплатній передачі об’єктів.
Пунктом 4 П(С)БО 7 визначено, що первісна вартість – історична (фактична) собівартість необоротних активів у сумі грошових коштів або справедливої вартості інших активів, сплачених (переданих), витрачених для придбання (створення) необоротних активів.
Для фізичних осіб - підприємців на загальній системі оподаткування сума залишкової вартості визначається як різниця між первісною (переоціненою) вартістю основного засобу і сумою його накопиченої амортизації (зносу).
Таким чином, фізична особа – підприємець, яка придбала основні засоби під час перебування на спрощеній системі оподаткування, має право після переходу на загальну систему оподаткування нараховувати амортизацію виходячи із залишкової вартості об’єкта, що визначається на момент переходу на загальну систему оподаткування та включити суму таких відрахувань до складу витрат. При цьому, облік амортизаційних відрахувань за бажанням платника ведеться окремо за кожним об’єктом та розраховується відповідно до встановленої форми згідно з додатком до Типової форми, підсумкове значення графи 11 якого переноситься до графи 10 Типової форми.
Отже, слід визначити залишкову вартість об'єкту, який вводиться в експлуатацію, оформити це слід актом введення в еклспуатацію. оскільки при перебуванні на єдиному податку облік амортизаційних відрахувань вочевидь не вівся, доцільно буде встановити залишкову вартість на момент введення в екслпуатацію на рівні справедливої (ринкової) вартості.
Введення в еклспуатацію оформлюється наказом )розпорядженням) та актом введення в екслпуатацію довільнох форми, що відповідає ознакам первинного документу з Закону про бухоблік, ст. 9, можливо використовувати форму ОЗ1, налаштовану під свох потреби.
Документом придбання у разі відсутності реального документу придбання має бути акт передання ОЗ , належного фізособі, у господарське використання в підприємницькій діяльності. Краще, звичайно, щоб документи придбання були у наявності.
Термін корисного використання зазначений в 177.4.9. ПКУ https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2755-17#n4292
Такі ОЗ (які перелічені в питанні) , всі входять до групи 3 - Машини, обладнання, тварини, багаторічні насадження та інше, для яких встановлено термін використання 5 років.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Є відповідь АІ
Виплата компенсацій за невикористану відпустку померлого працівника: рекомендації
Як уникнути податків на нерухомість після знищення складу
Відповідь АІ схвалено експертом
Як правильно подати звіт по інвалідам: необхідні дані
Звітування за лікарняний: ЄСВ, ПДФО та нюанси фонду
Відповідь АІ схвалено експертом
Реєстрація бухгалтерської фірми у фінмоніторингу та ризики клієнтів
Відповідь АІ схвалено експертом
Чи потрібно подавати додатки до декларації ФОП 3 групи
Чи потрібно вказувати унікальний номер в ТТН обов'язково
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Оренда автомобіля під час відрядження: облік витрат і документи
Працівник поїхав у закордонне довготривале (3 місяці) відрядження. там бере в оренду автомобіль на весь час перебування у відрядженні і виконанні службових обов'язків. при звичайних відрядженнях по україні завжди оформлюються подорожні листи, на підставі…
Податкові наслідки отримання коштів за оренду від родичів
Відповідь АІ відхилено експертом
Штраф за порушення строків реєстрації РК: правомірність дій ДПС
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Пільги з ПДВ для постачання БпЛА: правові нюанси та механізми
Чи поширюється пільга з ПДВ (п. 32 підрозділу 2 розділу XX ПКУ) на постачання БпЛА, якщо Покупцем і Отримувачем є ТОВ, якому наказом МОУ надано повноваження з ППО та утримання групи ППО (Постанова КМУ від 19.11.2025 № 1506)?
ТОВ відсутні у прямому переліку…
Документи та податкові наслідки продажу ЗІЛів фізичній особі
Питання щодо сплати ЄСВ для ФОП з інвалідністю 3 групи
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Правила обліку продажу застарілих телефонів в мікропідприємстві
Проблеми зі здачею звіту після реєстрації ТОВ в Києві
Максимальна кількість працівників на неповний робочий день та зниження окладу
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Відповідальність керівника за відсутність працівника на виклику ТЦК
Відповідь АІ схвалено експертом
Врахування осіб з інвалідністю у нормативі зовнішніх сумісників
Є відповідь АІ
Продовження строкового договору: додаткова угода чи новий договір
Відповідь АІ схвалено експертом

