Заголовок тимчасово відсутній
Коли автомобіль передається в оренду і повертається з неї, то логічно, що в його баку вже є паливо. Операції з передання самого пального тут немає, бо воно перебуває у баку автомобіля й окремо не обліковується. Для обліку пального для потреб СЕА РП потрібні зареєстровані витратоміри та рівнеміри. Індикатор пального у баку автомобіля ніяк не може вважатися рівнеміром чи витратоміром, і тому таку різницю не можна вважати доведеною витратою пального. У такому випадку, обов'язковою умовою прописання в договорі, що авто передається с залишками пального у баці, та при поверненні авто з оренди або позики в баці залишок пального має відповідати при передачі в оренду. Оприбутковувати пальне у такому випадку не потрібно. У іншому випадку, якщо орендар повертає орендований автомобіль із меншою кількістю пального в баку, ніж було, коли брав його в оренду, й компенсує орендодавцеві вартість спожитого пального, то на думку податківців це є реалізацією пального в розумінні ПКУ (ІПК ДПСУ від 07.07.2023 №1739/ІПК/99-00-09-04-03-06).
Можна прописати в договорі оренди умову, що в разі від’ємної різниці показань індикатора пального у баку на момент повернення автомобіля та на момент його отримання орендна плата за останній період оренди (місяць, день, година тощо) збільшується на відповідну суму, яка розрахована як різниця показань, помножена на умовну ціну одиниці виміру.
Можна також визначити в договорі оренди, що у разі від’ємної різниці між показниками індикатора пального на кінець та на початок оренди орендар сплачує неустойку або додатковий платіж тощо.
Ще варіант — збільшити саму орендну плату з таким розрахунком, щоб покрити всі ризики витрати пального орендарями, і тоді не буде потреби стежити за рівнем пального у баках автомобілів. обов'язковою умовою ж прописання в договорі, що авто передається с залишками пального у баці, та при поверненні авто з оренди в баці залишок пального має відповідати при передачі в оренду.
Згідно з пп. «е» пп. 164.2.17 ПКУ, до загального місячного (річного) оподатковуваного доходу платника податку включається дохід, отриманий платником податку як додаткове благо (крім випадків, передбачених ст. 165 ПКУ), зокрема, у вигляді вартості безоплатно отриманих товарів (робіт, послуг), визначеної за правилами звичайної ціни.
Своєю чергою, безоплатно надані товари – це товари, що надаються згідно з договорами дарування, іншими договорами, за якими не передбачається грошова або інша компенсація вартості таких товарів чи їх повернення, або без укладення таких договорів (пп. «а» пп.14.1.13 ПКУ).
Таким чином, якщо договором оренди авто не передбачено передачу з пальним у кількості на момент його передачі, то вважаємо, що податківцями залишок пального у баку може бути розцінений як безоплатно отримані такою фізособою товари. А відповідно у фізособи виникне оподатковуваний дохід у натуральній формі (при розрахунку ПДФО необхідно буде застосовувати ще й натуральний коефіцієнт).
Якщо директор погоджується компенсувати вартість залишку пального, ви можете оформити це як продаж пального директору. Але у такому випадку це вважається реалізацією пального, потрібна ліцензія та реєстрація платника акцизного податку.
Раді допомогти, звертайтесь ще!
Відповідь АІ схвалено експертом
Заповнення РК до ПН: зміни назви та ознаки імпорту
Коректне внесення даних у книгу обліку розрахункових операцій
Чи потрібно ТОВ до 8 осіб подавати звіт по інвалідності
Відповідь АІ схвалено і доповнено експертом
Встановлення терміналу для ФОП: чи потрібен ПРРО для магазину
Заповнення звіту по квотах: норми та особливості подачі
Як правильно подати звіти для пенсії ФОП 3 групи
Чи потрібен ФОП ПРРО для підписки на сервіс
Відповідь АІ схвалено експертом
Звіт по інвалідності після закриття ФОП: чи подавати
Переведення співробітника зі сумісництва на основне місце роботи
Ризики продажу товарів між ФОП та ТОВ на системах оподаткування
Оренда приміщення між ФОП та ТОВ: можливості і нюанси
Відповідь АІ схвалено експертом
Понаднормові та нічні години для працівника з 5-денним тижнем
Відповідь АІ схвалено експертом
Облік працівників з інвалідністю: повна чи часткова зайнятість
Є відповідь АІ
Порядок нарахування відпустки при захворюванні під час відпустки
Є відповідь АІ
Документація для норм списання пального при позичці авто
Є відповідь АІ
Питання щодо звітності та виплат для новоствореного ТОВ
Відкрили ТОВ спрощена система, неплатник ПДВ. 1. Подати 20опп про місце діяльності? 2. Засновник буде Директором. Чи можемо не подавати повідомлення,щоб не сплачувати зп поки не буде діяльності? Якщо подали повідомлення і ведеться діяльність, не нижче…
Відображення звільнення та прийняття працівників у Д1
Оформлення переведення працівників між сумісництвом та основним місцем роботи
Заповнення уточнюючої декларації з податку на прибуток 2025 року
Для…
Є відповідь АІ

