Увага! Індексуємо зарплату в серпні
10 липня Держстат повідомив, що індекс інфляції за червень 2024 р. складає 102,2%.
А це означає, що скоро будемо нараховувати індексацію. Отже, для тих, хто підвищував зарплату до січня 2024 року, базовим місяцем є грудень 2023 року.
Враховуючи приріст інфляції 1,004 × 1,003 × 1,005 × 1,002 × 1,006 × 1,022 = 1,043, можемо впевнено стверджувати, що для таких зарплат індексація виникне з серпня (130,20 грн), адже наростаючим підсумком виходить більше 103%.
Ті, хто підвищив зарплату в січні 2024 року, мають цей місяць за базовий, приріст інфляції 1,003 × 1,005 × 1,002 × 1,006 × 1,022 = 1,038, тож індексація у серпні складатиме 115,06 грн.
А ті, хто підвищив зарплату в лютому 2024 року, мають цей місяць за базовий, приріст інфляції 1,005 × 1,002 × 1,006 × 1,022 = 1,035, і індексація в серпні – 105,98 грн.
Не буде індексації в серпні для тих, хто підвищив оклади у березні 2024 р. або пізніше.
Нагадаю, що включно до липня 2024 р. індексація ні у кого не виникала, бо індекси інфляції були незначними.
Колеги, для того щоб без помилок розрахувати індексацію, спробуйте наш безкоштовний калькулятор індексації заробітної плати. Не витрачайте час на складні розрахунки, наш калькулятор порахує індексацію за вас.
Як повідомити ПФУ про трудові відносини
Для роботодавців із заброньованими працівниками встановлено строк для подання відомостей щодо змін у трудових відносинах з працівниками, які відбулися після 8 червня 2024 року. Відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 05.06.2024 № 650 «Деякі питання бронювання призовників під час воєнного стану», яка набрала чинності 8 червня 2024 року, не пізніше ніж протягом наступного дня після прийняття працівника на роботу роботодавці мають подати відповідні відомості через вебпортал електронних послуг ПФУ.
У період до 15.07.2024 – дати завершення апробації нового сервісу – роботодавці мають можливість подати відомості про трудові відносини з працівниками, що мали місце в період з дати набрання чинності постанови Уряду № 650.
Починаючи з 15.07.2024, можливо буде подати лише відомості про зміни в трудових відносинах, які відбулись не пізніше ніж протягом наступного дня після події.
Нагадаю, що такий обов'язок поширюється тільки на ті підприємства, які бронюють працівників. А ті, хто не бронює працівників, такі відомості до ПФУ подавати не зобов'язаний.
Перелік роботодавців, які подаватимуть такі відомості, встановлено Постановою № 650. До них належать:
-
органи державної влади, інші державні органи, органи місцевого самоврядування;
-
підприємства, установи та організації, які є критично важливими для забезпечення потреб Збройних Сил, інших військових формувань в особливий період;
-
підприємства, установи та організації, які є критично важливими для функціонування економіки та забезпечення життєдіяльності населення в особливий період.
Для подання відомостей при бронюванні працівників в особистому кабінеті страхувальника (в меню зліва) треба зайти у розділ «Комунікації з ПФУ» та обрати опцію «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)».
Алгоритм дій роботодавця для внесення відомостей до ПФУ про трудові відносини можете побачити на екрані. Також радимо переглянути відео з Ольгою Хільчук, в якому вона покроково показала, як сформувати та подати на вебпорталі ПФУ повідомлення про зміни в трудових відносинах.
Чи можна оновити ВОД після 16 липня без штрафу?
Нагадаємо, 16 липня 2024 року спливає 60-денний термін, відведений на оновлення військово-облікових даних для військовозобов'язаних громадян віком від 18 до 60 років згідно з новим законом.
Якщо після закінчення 60-денного терміну представники ТЦК виявлять, що громадянин не оновив свої дані, вони можуть вручити йому повістку для оновлення даних.
Ті, хто мав статус обмежено придатних, мають пройти військово-лікарську комісію впродовж дев'яти місяців – до 4 лютого 2025 року, після чого вони отримають статус «придатний» чи «непридатний».
Чоловіки, які перебувають за кордоном, мають оновити дані через офіційну електронну адресу або офіційний номер телефону ТЦК за місцем перебування на військовому обліку, або через Резерв+.
Якщо не оновити дані, то за таке порушення буде штраф. Відповідно, до першого порушення передбачено штраф від 3400 до 5100 гривень у мирний час та від 17 000 до 25 500 гривень у воєнний час (або за повторне порушення).
Також штрафи передбачено за відмову від повістки або неявку за нею до територіального центру комплектування. Зокрема, у мирний час від 5100 до 8500 гривень для громадян та від 17 000 до 34 000 гривень для посадових та юридичних осіб. У воєнний час штрафи складатимуть від 17 000 до 25 500 гривень для громадян та від 34 000 до 59 000 гривень для посадових та юридичних осіб.
Якщо військовозобов'язані не виконають свої обов'язки, до них можуть застосувати тимчасове обмеження за рішенням суду на право керування автомобілем.
Важливо! Якщо військовозобов'язаний своєчасно не оновить свої військово-облікові дані, то поліція має доставити його до ТЦК. Якщо це зробити буде неможливо з якоїсь причини, то тоді на порушника правил мобілізації накладуть тимчасові обмеження. Зокрема, він не зможе керувати транспортним засобом. Цього права його можуть позбавити тільки за рішенням суду.
Крім того, неможливо позбавити права керувати транспортом осіб з інвалідністю і громадян, на утриманні яких перебувають особи з інвалідністю І та II груп або діти з інвалідністю.
Чи можна оновити дані без штрафів після 16 липня? Нардеп Олександр Федієнко зазначив, що є люди, які з певних причин не змогли оновити дані, вони можуть це зробити пізніше. І якщо вони оновляться, то в адміністративному кодексі виписано, що на таких людей не накладається адміністративний штраф. Тож можливо хтось захоче перевірити, чи дійсно штрафів не буде?
А от наявність штрафу від ТЦК і відкритого виконавчого провадження можна перевірити в автоматизованій системі виконавчого провадження (АСВП) абсолютно безкоштовно.
Про наслідки і штрафи для тих, хто не оновить дані ВОД до 17 липня, про зміни в ПДВ та контрольні точки декларування за червень, про імпорт/експорт товарів та нові правила і реквізити в ПН з липня будемо говорити 16 липня на онлайн-конференції «Зміни з ПДВ, Декларація за червень, облік ЗЕД & (Не)уточнення даних до 17 липня: наслідки & Індексація зарплати». Реєструйтесь безкоштовно за посиланням.
До 30 липня подайте пояснення по заблокованих ПН
Законом від 30.06.2023 № 3219-IX «Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей оподаткування у період дії воєнного стану», який набрав чинності 01.08.2023, виключено норму п. 102.9 ПКУ. Отже, починаючи з 01.08.2023 поновлено перебіг строків, визначених ПКУ, іншим законодавством, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Таким чином, починаючи з 01.08.2023, перебіг строку, передбаченого для подання платником податків повідомлення про надання пояснення у разі зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН, не зупиняється.
Перебіг строку, починаючи з 01.08.2023, продовжується на ту кількість днів, протягом яких платник податку мав право на подання Повідомлення станом на дату введення воєнного стану на території України. Щодо ПН/РК, реєстрація яких зупинена та дата складання яких припадає на період дії воєнного стану, відлік строку для подання Повідомлення починається з 01.08.2023 року.
Отже, 30 липня 2024 року закінчується строк для надання пояснень щодо заблокованих ПН/РК в ЄРПН.
Якщо у бухгалтерів є запитання з бухгалтерського обліку та оподаткування, а також заповнення звітності, звертайтесь на наш унікальний сервіс «Особистий консультант» і отримаєте відповідь від 15 хвилин до 24 годин.
Мін'юст про послугу е-Підприємець на порталі Дія
На виконання вимог постанови Кабміну від 07.11.2023 № 1156 «Деякі питання надання комплексної електронної публічної послуги “е-Підприємець”» на порталі Дія з’явилась комплексна послуга для бізнесу – е-Підприємець. Завдяки їй за однією заявою можна отримати всі сервіси, необхідні для запуску чи розвитку власної справи. Єдиний державний вебпортал електронних послуг забезпечує можливість вибору заявником електронних публічних послуг, які він бажає отримати у складі послуги е-Підприємець.
Повнолітні громадяни України, які хочуть започаткувати бізнес або розширити напрям діяльності в межах е-Підприємця можуть отримати такі послуги:
-
Державна реєстрація ФОП.
-
Державна реєстрація змін до відомостей про ФОП, що містяться в ЄДР.
-
Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
-
Державна реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів.
-
Державна реєстрація створення ТОВ на підставі модельного статуту.
-
Державна реєстрація переходу ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту.
-
Подання вакансій.
-
Реєстрація / перехід на спрощену систему оподаткування.
-
Реєстрація платником податку на додану вартість.
-
Відкриття банківського рахунку.
Надання електронних публічних послуг, які входять до складу послуги е-Підприємець засобами Єдиного державного вебпорталу електронних послуг є альтернативним способом їх отримання та не виключає можливості отримання цих послуг у визначеному законодавством порядку.
Подати заяву на отримання послуги можна за посиланням.
Рахунок ФОП у Райффайзен: акційні умови у липні
З 01.07 Visa та Райффайзен банк продовжили акцію та додали нові переваги:
-
3 міс обслуговування без комісії
-
0% комісія за валютні операції
-
0 грн за вихідні платежі в застосунку Raiffeisen Business Online
-
фіксований тариф 20 USD/EUR на вихідні SWIFT-платежі
Термін дії акції подовжено з 01.07 до 30.09.24 включно
Акційні тарифи діють впродовж 3-х місяців з дати відкриття гривневого рахунку.
Ви можете безкоштовно відкрити рахунок, якщо
-
Зареєстровані як ФОП
-
Маєте встановлений застосунок «Дія» з ІПН та ID-карткою / закордонним паспортом
-
Не маєте відкритого бізнес рахунку в Банку
Відкриваючи рахунок ви отримуєте:
-
Безкоштовний бізнес рахунок у UAH, USD, EUR в тарифному пакеті послуг Бізнес Класик
-
Віртуальну картку для бізнесу Visa Business
-
Віртуальну картку для особистих потреб Visa Reward
-
Перекази без комісії з поточного ФОП рахунку на власну картку для особистих потреб у межах Банку
-
Керування всіма бізнес рахунками в застосунку Raiffeisen Business Online
-
Підключення еквайрингу та оренда терміналів
Інформацію про акції дивіться за посиланням.