Лектор відеокурсу
-
Тетяна Крупа
Головний бухгалтер в компанії BOSCH SERVICE з понад 20-річним досвідом роботи в галузях виробництва, оптової торгівлі, послуг і будівництва
Про що дізнаєтесь?
- Облік у будівництві: види контрактів, первинка, планування та здача об’єктів в експлуатацію, облік у генпідрядників.
- Облік окремих операцій будівельних компаній: заборгованості, розрахунки з постачальниками, податки та платежі, оплата праці тощо.
Слухати чи завантажити аудіозапис
Додаткові матеріали
Договір субпідряду на виконання будівельних та ремонтних робіт
Текстове розшифрування відео
При використанні договорів цивільно-правового характеру та залученні ФОПів необхідно чітко розмежовувати їх від трудових відносин. Як договір ЦПХ, так і договір з ФОПом повинен передбачати індивідуальну роботу з власним інструментом виконавця.
Податкова служба приділяє особливу увагу питанню залучення ФОПів. Важливим аспектом є зміст актів виконаних робіт, оскільки це ваші витрати. Обґрунтувати витрати на заробітну плату значно простіше, ніж акти від підприємців.
При визначенні розміру оплати праці слід орієнтуватися на середню заробітну плату по галузі. На сайті податкової служби доступні середньогалузеві показники заробітних плат, які зазвичай нижчі за кошторисні рівні зарплат для бюджетних робіт.
Необхідно контролювати кількість робочих годин за табелем, щоб не було неоплачених надурочних робіт або роботи у вихідні та святкові дні. Якщо такі роботи мають місце, вони повинні бути належним чином оплачені.
Важливим є облік кількості виконаної роботи через наряди – це стосується робіт, які можна виміряти, наприклад, укладання плитки чи цегли певного метражу.
Особлива увага приділяється наявності відповідної кваліфікації та дозволів, особливо для зварників та інших працівників, які виконують небезпечні роботи. Хоча податкова служба може не перевіряти ці аспекти детально, але при виконанні значних обсягів зварювальних робіт, виготовленні металоконструкцій чи роботі з бетоном та арматурою, відділ праці може провести ретельну перевірку наявності індивідуальних засобів захисту та дозволів на виконання небезпечних робіт.
Роботодавець зобов’язаний забезпечити безпечні умови праці на будівельному майданчику. Це включає облаштування шляхів переміщення по території (доріжки, що обліковуються на рахунку 9), наявність драбин, страхувального обладнання, засобів індивідуального захисту – касок, захисних рукавиць, спеціальних костюмів та належного взуття. Обов’язковим є проведення інструктажу з охорони праці.
Робочий інструмент має бути або на балансі підприємства, або отриманий у позичку та обліковуватись на позабалансовому рахунку, або перебувати в оренді. Якщо працівники виконують роботи, що потребують специфічного обладнання (наприклад, зварювального апарату), а такого обладнання немає на балансі при списанні витратних матеріалів та нарахуванні окладу – це може викликати питання щодо фактичного виконання робіт.
На будівельному майданчику має бути належно відведене місце для переодягання, споживання їжі та відпочинку. Для цього зазвичай встановлюються спеціальні вагончики, де працівники можуть укритися від несприятливих погодних умов, переодягнутися та прийняти їжу.
Щодо штатного розпису – незважаючи на дискусії про його необов’язковість у зв’язку зі скасуванням Господарського кодексу, він залишається важливим інструментом, особливо при розблокуванні податкових накладних та демонстрації наявності трудових ресурсів. За штатним розписом визначаються відділи та функціональні обов’язки працівників.
Для прямих виробничих працівників (штукатурів, мулярів, бетонярів, зварювальників, плиточників, машиністів баштового крана) витрати відносяться на рахунок 23. Якщо це виконроби чи начальники будівельних бригад, які працюють на одному об’єкті, їх також відносять на рахунок 23. Якщо працівник відповідає за кілька об’єктів, здійснює контроль та додаткові функції – це відноситься на рахунок 91.
Зарплата інженерів, працівників технагляду (як внутрішніх, так і зі сторони замовника), які контролюють правильність виконання будівельних робіт, відноситься на рахунок 91, оскільки їх роботу неможливо прив’язати до конкретного об’єкта.
Зарплата керівників напрямків та директора, які виконують управлінські функції, відноситься на рахунок 92, а відділу продажу нерухомості – на рахунок 93. Часто виникає питання щодо розподілу часу директора між адміністративними та інженерними функціями. Можливе розділення його функцій через положення про функціональні обов’язки з відповідним пропорційним нарахуванням заробітної плати.
При такому розподілі важливо коректно відносити всі пов’язані витрати – використання службового автомобіля, паливо, амортизацію чи орендну плату. Всі операції мають бути логічно пов’язані. Якщо директор суміщає функції керівника та інженера з технічних питань, можливо доцільніше віднести його на рахунок 91, оскільки витрати по контракту в будівництві зазвичай не передбачають адміністративних витрат, якщо це окремо не зазначено в контракті.
Щодо доїзду працівників на будівельний майданчик – це має бути передбачено як витрата в обліковій політиці. Автомобіль повинен бути або в оренді (з нотаріальним посвідченням договору для фізичних осіб), або у власності. Можлива компенсація витрат працівникам, які самостійно доїжджають, але це слід передбачити в трудовому договорі, враховуючи, що такі компенсації можуть трактуватися як додаткове благо.
При використанні службового автомобіля необхідно оформлювати подорожні листи, акти списання палива, встановлювати норми витрат палива та вести відповідний облік.
Харчування працівників на будівельному майданчику є важливим питанням, яке потребує правильного документального оформлення та обґрунтування. Підприємство за загальним правилом не має обов’язку забезпечувати працівників харчуванням, оскільки це не передбачено КЗпП.
Однак існують ситуації, коли забезпечення харчуванням працівників може бути обґрунтованим та необхідним. Перш за все, це стосується випадків, коли будівельний майданчик розташований на віддаленій території, де працівники не мають можливості самостійно організувати своє харчування. Це може бути місцевість, де відсутні заклади громадського харчування або магазини.
Забезпечення харчуванням може бути передбачено в колективному договорі. В такому випадку це стає частиною соціального пакета підприємства та умовою трудових відносин. Важливо, щоб такі положення були чітко прописані та обґрунтовані.
Якщо організація харчування є виключно ініціативою роботодавця, без належного обґрунтування необхідності, таке харчування може бути кваліфіковано як додаткове благо. Особливо це стосується випадків, коли надається індивідуальне харчування.
4.8(6)
Оновлений формат навчання! Як дивитись, слухати або читати всі уроки?
4.8(6)
5(8)
Урок 1.1 Облік будівельних контрактів: види договорів / контрактів, оформлення первинки.
Тетяна Крупа
5(8)
4.8(9)
Урок 1.2 Облік будівельних контрактів: правила укладення договорів оформлення первинки.
Тетяна Крупа
4.8(9)
4.8(6)
Урок 2.1 Бухгалтерський та податковий облік у замовника: етапи будівництва.
Тетяна Крупа
4.8(6)
4.7(4)
Урок 2.2 Бухгалтерський та податковий облік у замовника: будівництво силами генпідрядника.
Тетяна Крупа
4.7(4)
4.8(6)
Урок 2.3 Бухгалтерський та податковий облік у замовника: особливості постачання житла.
Тетяна Крупа
4.8(6)
4.8(5)
Урок 3.1 Бухгалтерський та податковий облік у генерального підрядника: рахунок 231 прямі витрати.
Тетяна Крупа
4.8(5)
5(5)
Урок 3.2 Бухгалтерський та податковий облік у генерального підрядника: рахунок 91 загальновиробничі витрати.
Тетяна Крупа
5(5)
5(5)
Урок 4.1 Облік розрахунково-кредитних операцій: дебіторська/кредиторська заборгованість.
Тетяна Крупа
5(5)
5(4)
Урок 4.2 Облік розрахунково-кредитних операцій: розрахунки з постачальниками.
Тетяна Крупа
5(4)
5(4)
Урок 4.3 Облік розрахунково-кредитних операцій: фінансові витрати на будівництво.
Тетяна Крупа
5(4)
5(4)
Урок 5.1 Облік розрахунків за податками і платежами: податки із зарплати, земельний податок та нерухомість.
Тетяна Крупа
5(4)
5(4)
Урок 5.2 Облік розрахунків за податками і платежами: ПДВ.
Тетяна Крупа
5(4)
5(4)
Урок 5.3 Облік розрахунків за податками і платежами: податок на прибуток.
Тетяна Крупа
5(4)
5(3)
Урок 6.1 Особливості обліку будівництва госпспособом, накопичення витрат по ремонту.
Тетяна Крупа
5(3)
5(3)
Урок 6.2 Особливості обліку будівництва, що здійснюється власними силами: спорудження нового об’єкта та нерухомості для продажу.
Тетяна Крупа
5(3)
5(3)
Урок 7.1 Облік розрахунків з працівниками та учасниками: по трудовому договору.
Тетяна Крупа
5(3)
4.6(3)
Урок 7.2 Облік розрахунків з працівниками та учасниками: ЦПД і ФОПи.
Тетяна Крупа
4.6(3)
0(0)
Cторінка після екзамену
0(0)