Відеоблоги

Підсумки тижня 01-05.07.2024

Оберіть тему для перегляду

4.6(10)

Оцініть відео:

ПФУ почав передавати дані до Реєстру військовозобов'язаних «Оберіг»

00:02:09

Олена Афоніна

4.6(10)

Оцініть відео:

5(5)

Оцініть відео:

МЗП та соцвиплати заморожені до 2028 року

00:00:48

Олена Афоніна

5(5)

Оцініть відео:

5(2)

Оцініть відео:

«Клуб білого бізнесу» чекає на підпис президента

00:01:35

Олена Афоніна

5(2)

Оцініть відео:

5(2)

Оцініть відео:

Алгоритм дій від Мінекономіки щодо бронювання працівників підприємствами

00:02:30

Олена Афоніна

5(2)

Оцініть відео:

5(2)

Оцініть відео:

Знову внесено зміни до Порядку бронювання

00:01:17

Олена Афоніна

5(2)

Оцініть відео:

ПФУ почав передавати дані до Реєстру військовозобов'язаних «Оберіг»

ПФУ запровадив нову систему передачі інформації між реєстром застрахованих осіб та Єдиним державним реєстром призовників та військовозобов'язаних.
Тепер через особистий кабінет на вебпорталі Пенсійного фонду роботодавці можуть у режимі реального часу оновлювати інформацію про трудові відносини із працівниками. Це стосується прийняття на роботу, переміщення між відділами, зміни посад, звільнення та поновлення на роботі, а також тимчасового припинення чи поновлення трудових договорів.

Оновлений інтерфейс електронного кабінету дозволяє швидко подавати ці відомості, а система забезпечує оновлення даних у реєстрі протягом доби. Крім того, роботодавці отримали доступ до розширеної інформації щодо своїх працівників, включаючи історію трудових відносин з 2011 року.

Для подання відомостей через кабінет страхувальника пункт меню «Комунікації з ПФУ» доповнено опцією «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації / «Повідомлення про зміни в трудових відносинах».

Крім того, роботодавець отримав можливість одержувати інформацію з РЗО про:

  • осіб, які на момент формування запиту перебувають у трудових відносинах з роботодавцем — пункт меню «Комунікації з ПФУ» / «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Запит на отримання переліку осіб працюючих у страхувальника»;
  • особу, за період перебування у трудових відносинах з роботодавцем (інформація формується за періоди починаючи з 2011 року) пункт меню «Комунікації з ПФУ» / «Відомості про трудові відносини (оперативне подання інформації)» / «Запит на отримання інформації про трудові відносини по особі».

Про те як, коли і кому подавати відомості про працівників через портал ПФУ, а також яку відповідальність передбачено за їх неподання, будемо розбиратися 12 липня на безкоштовному онлайн-інтенсиві «Е-лікарняні від А до Я, у т.ч. внаслідок нещасного випадку & Нові відомості до ПФУ для бронювання» з Оленою Габрук і Тимуром Алієвим. Реєстрація безкоштовна за посиланням під відео.

МЗП та соцвиплати заморожені до 2028 року

Уряд затвердив Бюджетну декларацію на 2025–2027 роки. За його планами прожитковий мінімум та МЗП залишається на рівні 2024 року — 8000 гривень, прожитковий мінімум для працездатних осіб у розрахунку на місяць буде складати 3028 гривень, аж до січня 2028 року. Незмінним у декларації залишається ПДВ 20% весь час до 2027-го. А одним із пріоритетів податкової політики найближчим часом стане розширення поточної бази оподаткування, зокрема шляхом змін в оподаткуванні військовим збором, у тому числі перегляд розміру збору, кола його платників, бази та об’єктів оподаткування.

«Клуб білого бізнесу» чекає на підпис президента

Законопроєктом № 11084 про особливості податкового адміністрування під час воєнного стану — так званий «клуб білого бізнесу» — значно розширено можливість прискореної амортизації ОЗ. Передбачено, що прискорена амортизація основних засобів (зменшення мінімально допустимого строку амортизації для машин та обладнання, транспортних засобів з 5 до 2 років, передавальних пристроїв та інших основних засобів, віднесених до 9 групи — з 12 до 5 років) зможе застосовуватись до основних засобів, що були у використанні:

  • для всього бізнесу — до основних засобів, введених в експлуатацію після набрання чинності законом про «клуб білого бізнесу»;
  • для тих, хто працює за державними контрактами (договорами) з оборонних закупівель,
  • до основних засобів, введених в експлуатацію в період воєнного стану.

Нагадаю, що метою прийняття Законопроєкту № 11084 є те, що бізнес, який у своїх галузях платить більше податків, отримує преференції від податкової.

Крім того, у другому читанні у ньому з’явилася норма про бронювання співробітників від мобілізації, а також нові критерії вступу до «клубу» для резидентів Дія.City, аграріїв і ФОПів. 

Алгоритм дій від Мінекономіки щодо бронювання працівників підприємствами

Міністерство економіки підготувало алгоритми бронювання за списками військовозобов'язаних:

  1. Для державних органів:
  • подання списків та довідки до Міноборони (або СБУ чи Служби зовнішньої розвідки) для погодження;
  • погоджені списки передаються до Мінекономіки для прийняття рішення про бронювання;
  • Мінекономіки перевіряє списки і приймає рішення про бронювання, надсилає його до Міноборони та державного органу;
  • державний орган видає працівнику витяг з наказу Мінекономіки про бронювання і надсилає повідомлення до ТЦК та СП.
  1. Для підприємств, установ і організацій незалежно від форми власності:
  • подання пропозицій щодо визначення підприємства критично важливим до відповідного державного органу;
  • погодження Міноборони списків військовозобов'язаних працівників підприємства;
  • погоджені списки подаються до Мінекономіки для прийняття рішення про бронювання;
  • Мінекономіки перевіряє списки і приймає рішення про бронювання, надсилає його до Міноборони та державного органу;
  • підприємство видає працівнику витяг з наказу Мінекономіки про бронювання і надсилає повідомлення до ТЦК та СП.


Алгоритм бронювання через Портал Дія
 (Порядок № 76):

  • внесення інформації про підприємство через Портал Дія;
  • Мінекономіки перевіряє інформацію та формує Єдиний перелік;
  • підприємство подає через Портал Дія список військовозобов'язаних працівників;
  • автоматичне звіряння даних про військовозобов'язаних;
  • автоматичне надання бронювання у разі відповідності даних;
  • формування витягу про бронювання засобами Порталу Дія.

Алгоритм визначення підприємства критично важливим (Порядок № 76):

  • відповідність підприємства не менше ніж трьом критеріям (сума податків, надходжень, стратегічне значення, рівень середньої ЗП, відсутність заборгованості тощо).
  • спрощений порядок для певних підприємств (паливно-енергетичний комплекс, управителі будинків, медіа, міжнародні перевезення).

Коли запрацює електронне бронювання в Дії і як подати документи, щоб забронювати працівників, а також як оформити відповідальну особу за ведення військового обліку на підприємстві, хто це може бути, і як оплатити ці обов’язки, розглянемо 11 липня на бухгалтерському майстер-класі «Е-бронювання в Дії, як подати документи & Відповідальна особа за ведення ВО на підприємстві» з Тимуром Алієвим. Реєструйтесь безкоштовно за посиланням під відео.

Знову внесено зміни до Порядку бронювання

2 липня Кабмін вніс зміни до Порядку бронювання військовозобов’язаних. Відтепер Міжвідомча робоча група отримала повноваження подавати міністру оборони пропозиції щодо збільшення обсягів бронювання.

Крім того, внесено зміни до Порядку бронювання військовозобов'язаних за:

  • органами державної влади,
  • іншими державними органами,
  • органами місцевого самоврядування та підприємствами,
  • установами організаціями.

Міністр оборони отримав повноваження приймати рішення на підставі пропозицій Міжвідомчої робочої групи про збільшення обсягів бронювання.

Нагадаємо, що у мобільному застосунку Резерв+ тепер відображається статус бронювання від мобілізації.