Збір за бронювання становитиме 20400 тис. грн: зареєстровано законопроєкт
У ВРУ зареєстрували законопроєкти № 11331 та № 11332 про внесення змін до ПКУ щодо особливостей сплати воєнного збору за бронювання військовозобов’язаних. Економічне бронювання діятиме на додачу до бронювання працівників критичних сфер, яке регулюють постанови уряду. Енергокомпаніям чи підприємствам ОПК, які забронювали працівників, не потрібно буде сплачувати за них по 20,4 тис. грн військового збору (додатково до 1,5% військового збору, який сплачується).
Які будуть обмеження з бронювання? Підприємство, яке захоче скористатися економічним бронюванням, не повинне мати заборгованості з податків та зборів. Воно зможе забронювати до 50% усіх військовозобов’язаних працівників.
Як працюватиме економічне бронювання? Кожен субʼєкт господарювання, який сплатить підвищений збір за працівника щомісяця, зможе його забронювати.
Сплата підвищеного збору відбувається не працівником, а самим бізнесом. Він сам визначає, хто для нього найбільш критичний і підтверджує це відповідними податками.
Бронювання поширюватиметься на кожного субʼєкта господарювання. Отже, бронювати зможуть навіть представництва міжнародних компаній чи ФОПи. Останні можуть забронюватися, якщо підтвердять реальне ведення діяльності протягом останнього року. Відсоткову межу заброньованих та процедуру визначатиме Кабмін.
Як проходитиме бронювання? Законопроєкт передбачає спрощення процесу бронювання та унеможливлення ситуації, коли працівника, якого компанія хоче зберегти в штаті, мобілізують на етапі відвідин ТЦК. Саме на такі випадки часто скаржиться бізнес.
На першому етапі підприємству необхідно буде внести відомості про особу, яку вона хоче забронювати, до відповідного електронного порталу, а також надати виписку про сплату військового збору за нього за три місяці (61,2 тис. грн).
Внесені відомості перевірятиме податкова, зокрема на предмет відсутності заборгованості. Після цього працівнику нададуть «жовтий» QR-код, який підтверджує можливість його бронювання. Із цим кодом людина протягом 60 днів повинна оновити свої дані, не боячись бути мобілізованою. Після цього особа отримує «зелений» QR-код, який підтверджує статус заброньованого.
Надалі бронювання автоматично продовжуватиметься після сплати компанією відповідної суми.
Для бронювання ФОП необхідно буде показати виписку про обіг коштів на рахунку за останній звітний період (квартал). Виписка підтвердить, що такий ФОП працює тривалий час і за місяць має обсяг доходу не менше трикратного розміру збору за бронювання військовозобов’язаних, тобто 61 200 грн, та сплатити збір за бронювання 20 400 грн за себе. І таку ж суму за наявності найманого працівника, якого бажає забронювати.
Змінами до ч. 1 статті 25 Закону «Про мобілізаційну підготовку та мобілізацію» пропонується, що бронюванню підлягають військовозобов’язані, які працюють у суб’єктів господарювання, які за кожного заброньованого працівника щомісячно сплачують до державного бюджету збір за бронювання військовозобов’язаних, встановлений ПКУ, та у яких відсутня заборгованість з виплати зарплати та зі сплати податків.
У разі прийняття закони наберуть чинності з дня, наступного за днем опублікування.
Про всі новації у військовому обліку і бронюванні сумісників та основних працівників, а також про звільнення і розрахунок при звільненні будемо говорити 17 червня на безкоштовному майстер-класі «ВО і бронювання працівників/сумісників: прийняття і зміна статусу & Алгоритм звільнення працівників». Реєстрація – за посиланням.
З липня роботодавці подають нові відомості до ПФУ про рух працівників
Постановою КМУ від 5 червня № 650 роботодавців зобов’язали подавати нові відомості до ПФУ. Строк подання інформації не пізніше ніж протягом наступного дня після: прийняття працівника на роботу, переміщення або переведення на іншу постійну посаду або роботу, звільнення, поновлення на роботі, тимчасового припинення/відновлення дії трудового договору.
Пенсійному фонду України протягом місяця з дня набрання чинності цією постановою, тобто не пізніше 8 липня, забезпечити технічну можливість подання відомостей через вебпортал електронних послуг Пенсійного фонду України в електронній формі.
Подавати відомості зобов’язані роботодавці, які віднесені до категорії критично важливих і мають право бронювати працівників, а також державні органи і органи місцевого самоврядування.
Крім того, ПФУ та Міністерству оборони доручили протягом місяця з дня набрання чинності цією постановою забезпечити електронну інформаційну взаємодію між реєстром застрахованих осіб, який веде ПФУ, та реєстром Оберіг.
Тобто вся інформація, що є в е-кабінеті страхувальника ПФУ буде звірятися з інформацією, яка є в реєстрі Оберіг, і на основі відомостей буде прийматися рішення про бронювання працівників роботодавця.
Тому радимо всім роботодавцям провести аудит е-книжок в е-кабінеті страхувальника на порталі ПФУ, зокрема повноту оцифрованих відомостей і записів трудової діяльності працівників, яких плануєте бронювати.
Як з липня будемо приймати на роботу працівників та яку інформацію потрібно подавати до ПФУ і ДПС, будемо розбирати 18 червня на вебінарі «Нова форма повідомлення до ДПС, нові відомості про працівників до ПФУ & Повідомлення про працівників до ТЦК та первинка без штрафів». Реєструйтесь безкоштовно за посиланням.
Бронювання в Дії не для всіх
Кабмін постановою від 05.06.2024 р. № 650 оновив Порядок бронювання працівників і затвердив Порядок їх бронювання за допомогою порталу Дія.
Можливість бронювати працівників за допомогою порталу Дія надаватиметься не всім роботодавцям. І мало того, що у фізосіб-роботодавців не буде такої можливості (її не було й раніше, бронювання – це суто для юросіб), так і не всі юрособи зможуть скористатися таким сервісом. Бронювання військовозобов’язаних здійснюватиметься за списками засобами порталу Дія. Списки подаються державними органами, підприємствами, установами, які є критично важливими для функціонування економіки і забезпечення потреб ЗСУ.
З новими правилами бронювання працівників і військово-транспортним обов’язком будемо розбиратись 19 червня на онлайн-форумі «Бронювання працівників та мобілізація авто & Нові реквізити в ПН, розблокування ПН/РК до 31.07.2024». Реєструйтесь безкоштовно за посиланням.
В Дії запустили нову послугу е-Підприємець
В Дії запустили сервіс е-Підприємець. Його розробили, щоб спростити ведення бізнесу. Відтепер можна оформити онлайн 10 послуг за однією заявою за 15–40 хв. Окрім держреєстрації суб'єкта господарювання та переходу з однієї системи оподаткування на іншу, ви маєте можливість відкрити банківський рахунок та зареєструватись платником ПДВ.
Які саме послуги наразі доступні:
-
Державна реєстрація ФОП.
-
Державна реєстрація змін до відомостей про ФОП, що містяться в ЄДР.
-
Реєстрація декларації відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки.
-
Державна реєстрація потужностей операторів ринку харчових продуктів.
-
Державна реєстрація створення ТОВ на підставі модельного статуту.
-
Державна реєстрація переходу ТОВ на діяльність на підставі модельного статуту.
-
Подання вакансій.
-
Реєстрація/перехід на спрощену систему оподаткування.
-
Реєстрація платником податку на додану вартість.
-
Відкриття банківського рахунку.
е-Підприємцем можуть користуватися повнолітні громадяни України, які хочуть зареєструвати підприємство, наприклад: кафе, салон краси, точку продажу, ІТ або інший вид діяльності, та діючі бізнеси, що бажають змінити/розширити напрям своєї діяльності.
Опитувальник уточнює деталі сервісів, щоб вам було легше визначити, що саме потрібно. Заява автоматично надсилається органам державної влади після реєстрації бізнесу.
ДПС розглядає скарги про відмову реєстрації ПН/РК у режимі відеоконференції
З 16 червня платник має право бути присутнім у режимі відеоконференції під час розгляду матеріалів перевірки ДПС. У разі отримання від платника податків заперечень до акта перевірки або додаткових документів і пояснень, податковий орган зобов’язаний повідомити платника податків про дату, час, місце, а також спосіб розгляду матеріалів перевірки, у тому числі в режимі відеоконференції. Таке повідомлення надсилається платнику податків через е-кабінет протягом 2 робочих днів з дня отримання від нього заперечень та/або додаткових документів і пояснень, але не пізніше ніж за чотири робочі дні до дня їх розгляду.
Крім того, платник податків має право брати участь у розгляді скарги про прийняття рішення про відмову реєстрації ПН/РК особисто або через свого представника, у тому числі в режимі відеоконференції, про що зазначає у поданих запереченнях. Під час розгляду матеріалів перевірки платник податків має право надавати письмові пояснення. А у випадку розгляду матеріалів перевірки у режимі відеоконференції – усні пояснення щодо предмета розгляду.
Сам порядок блокування ПН та РК, а також критерії визнання платників ПДВ ризиковими не зміняться.
Якщо ви бухгалтер або підприємець і у вас є запитання з обліку та оподаткування, звертайтесь до нашого унікального сервісу «Особистий консультант» і отримаєте відповідь протягом 24 годин.
Хто отримає статус високого рівня добровільного дотримання податкового законодавства
Комітет рекомендував прийняти в другому читанні та в цілому Законопроєкт № 11084 про внесення змін до ПКУ щодо особливостей податкового адміністрування під час воєнного стану для платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства, на який так довго чекав бізнес. Розглянемо основні положення Законопроєкту № 11084.
Щоб потрапити до «клубу», юридична особа та ФОП має одночасно відповідати основним і додатковим критеріям.
До основних вимог відноситься:
-
відсутність податкового боргу не більше 51 тис. грн та з дня виникнення цього податкового боргу минуло не більше 30 днів (було 3060 грн без періоду виникнення боргу);
-
відсутність будь-якої суми заборгованості (недоїмки, штрафу, пені) зі сплати ЄСВ (була норма від 3060 грн);
-
відсутність порушень щодо подання звітності та/або документів/повідомлень, у тому числі по КІК та фінансової звітності;
-
відсутність ППР про порушення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів протягом року;
-
платник НЕ БУВ ризиковим платником в СМКОР;
-
відсутність застосованих до платника та/або його засновників/кінцевих бенефіціарних власників санкцій у порядку, встановленому Законом про санкції (додано про засновників/бенефіціарів);
-
відсутність розпочатої процедури припинення юридичної особи або ФОП (додано критерій);
-
відсутність порушеного провадження у справі про банкрутство платника податків (додано критерій);
-
відсутність у платника податків та/або його засновників/кінцевих бенефіціарних власників громадянства держави, що здійснює збройну агресію проти України (крім громадян такої держави, яким надано статус учасника бойових дій після 14 квітня 2014 року) (додано критерій);
-
відсутність серед засновників/кінцевих бенефіціарних власників платника податків осіб, місцем проживання (місцезнаходженням) яких є держава, що здійснює збройну агресію проти України (додано критерій);
-
відсутність внесення змін щодо основного виду економічної діяльності в ЄДР протягом останніх 12 послідовних календарних місяців (додано критерій);
-
а також відповідність додатковим критеріям:
-
на загальній системі оподаткування:
-
рівень сплати податку на прибуток підприємств є рівним/вищим за середній по галузі за останні 4 квартали;
-
рівень сплати ПДВ є рівним/вищим від середнього по галузі (крім платників, у яких експорт складає понад 25%) за останні 12 місяців;
-
зарплата працівників за останні 4 квартали — не менше середньої зарплати у відповідній галузі у регіоні з коефіцієнтом 1,1, та кількість працівників не менше 5 осіб;
-
-
резиденти Дія Сіті:
-
рівень сплати податків до зведеного бюджету є рівним/вищим від середнього показника резидентів Дія Сіті;
-
-
платники єдиного податку ІІІ групи:
-
рівень сплати податків до зведеного бюджету вище середнього по галузі за останні 4 квартали;
-
зарплата працівників за останні 4 квартали – не менше середньої зарплати у відповідній галузі у регіоні з коефіцієнтом 1,1, та кількість працівників не менше 5 осіб;
-
-
платники єдиного податку ІV групи:
-
сума сплачених податків, зборів, платежів, пов’язаних з виробництвом та реалізацією власної сільгосппродукції, та витрат на оренду земельних ділянок за останній звітний період перевищує суму загального МПЗ;
-
рівень сплати ПДВ є рівним/вищим від середнього по галузі (крім платників, у яких експорт складає понад 25%) за останні 12 місяців;
-
зарплата працівників за останні 4 квартали – не менше середньої зарплати у відповідній галузі у регіоні з коефіцієнтом 1,1, та кількість працівників не менше 5 осіб;
-
площа власних або орендованих земельних ділянок не менше 200 га, або орендованих земельних ділянок комунальної та/або державної власності – не менше 0,5 га.
-
-
на загальній системі:
-
рівень сплати ПДФО від господарської діяльності за звітний рік та рівень сплати ПДВ за останні 12 місяців є рівним/вищим середнього по галузі;
-
зарплата працівників за останні 4 квартали – не менше середньої зарплати у відповідній галузі у регіоні з коефіцієнтом 1,1;
-
-
платники єдиного податку ІІІ групи:
-
оборот понад 5 млн грн за звітний рік та рівень сплати податків до зведеного бюджету є рівним/вищим середнього по галузі за останні 4 квартали;
-
зарплата працівників за останні 4 звітні квартали – не менше середньої зарплати у відповідній галузі у регіоні з коефіцієнтом 1,1.
-
-
Як бачимо, ФОП – платники ЄП І групи, ІІ групи, ІV групи, а також ІІІ групи, які мають дохід не більше 5 млн грн або які не мають найманих працівників, не можуть бути платниками податків зі статусом високого рівня добровільного дотримання податкового законодавства.
Заяву про відмову від спрощеної системи оподаткування слід подати до 20 червня
Якщо ви бажаєте відмовитись з III кварталу 2024 року від спрощеної системи оподаткування, то заяву слід подати до 20 червня 2024 року.
Заява подається до територіального органу ДПС за місцем податкової адреси платника податків – фізичної особи не пізніше ніж за 10 календарних днів до початку нового календарного кварталу (року).